Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Acceleration Boost now available.

Startet av Jeronan, fredag 10. september 2021, klokken 19:19

« forrige - neste »

Jeronan

For those interested. It's now available as upgrade.

Go from 0-100km/h in 4,4s instead of 5,0s.

Price: 18.500 NOK.  ::)





Miss the good old times when we got the uncorked upgrade for free on our Model S.  :P
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Randomrex


Jeronan

Sitat fra: Randomrex på fredag 10. september 2021, klokken 19:39
hmm, where did you find this?

Became available just now. You should be able to see this in your Tesla app under Upgrades or on your Tesla account on your Model Y page.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

geear

Det er ikke tilgjengelig verken i app eller Tesla-konto hos meg.

glx-rider

Noen som har kjøpt og kan komme med erfaringer?
Har ikke fått bilen enda, men vurderer sterkt ☺️

lifecycle

Sitat fra: geear på fredag 10. september 2021, klokken 20:07
Det er ikke tilgjengelig verken i app eller Tesla-konto hos meg.
Ikke hos meg heller 🤔🤔

Jeronan

Sitat fra: geear på fredag 10. september 2021, klokken 20:07
Det er ikke tilgjengelig verken i app eller Tesla-konto hos meg.

In the App it's under upgrades > software upgrades > acceleration boost.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

tornaldo

Så hvis man går for Long Range med 20" felger og acceleration boost, så er man bare 20000 kr unna Performance. Da får man andre bremser, 21" uberturbine felger, og enda raskere 0-100.

Tror jeg vet hva jeg ville gått for, hvis valget skulle tas nå...
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Counterpointer

#8
Sitat fra: tornaldo på fredag 10. september 2021, klokken 21:01
Så hvis man går for Long Range med 20" felger og acceleration boost, så er man bare 20000 kr unna Performance. Da får man andre bremser, 21" uberturbine felger, og enda raskere 0-100.

Tror jeg vet hva jeg ville gått for, hvis valget skulle tas nå...
En får vel også langt dyrere forsikring, høyere toppfart og Track mode

Lurer også på om bakkeklaring er forskjellig (på 3 er det en cm forskjell).

Radial

Sitat fra: tornaldo på fredag 10. september 2021, klokken 21:01
Så hvis man går for Long Range med 20" felger og acceleration boost, så er man bare 20000 kr unna Performance. Da får man andre bremser, 21" uberturbine felger, og enda raskere 0-100.

Tror jeg vet hva jeg ville gått for, hvis valget skulle tas nå...


Performance er ikke her, og når den kommer har den enda dårligere komfort (stivere), enda dårligere bakkeklaring (~1") felger som ikke bør bevege seg på grusveier (felgen er lenger ut enn gummien) 😄

Akselerasjonen til Performance er også målt på en snodig måte, så forskjellen er mye mindre enn man tror.

Acc boost har noe for seg på LR, men for ~20k...? Næ.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

tornaldo

Hvis man er ute etter fart og mer sporty utseende, og det er man vel med acceleration boost, så fremstår det som en veldig dyr oppgradering kontra å bare gå for performance.

Men nå er jo ikke den tilgjengelig, og mange har allerede kjøpt Long range, så skjønner fristelsen.

For min det ikke verdt det, bare for å kjøre raskere ut av lyskryss. Det er etterhvert noe man gjør relativt sjeldent etter å ha vært Teslaeier en stund.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

geear

#11
Sitat fra: tornaldo på fredag 10. september 2021, klokken 21:01
Så hvis man går for Long Range med 20" felger og acceleration boost, så er man bare 20000 kr unna Performance. Da får man andre bremser, 21" uberturbine felger, og enda raskere 0-100.

Tror jeg vet hva jeg ville gått for, hvis valget skulle tas nå...
Som du får tak i nå, eller?  ::)

Sitat fra: Jeronan på fredag 10. september 2021, klokken 20:09
Sitat fra: geear på fredag 10. september 2021, klokken 20:07
Det er ikke tilgjengelig verken i app eller Tesla-konto hos meg.

In the App it's under upgrades > software upgrades > acceleration boost.
Ikke her, som sagt.

Jeronan

Sitat fra: tornaldo på fredag 10. september 2021, klokken 21:11
For min det ikke verdt det, bare for å kjøre raskere ut av lyskryss. Det er etterhvert noe man gjør relativt sjeldent etter å ha vært Teslaeier en stund.

Me neither. Can spend that 18.500 NOK on much nicer things.  ::) :P

But for some people it's worth it I guess. If you have plenty money to burn.

See that several people on the Facebook group already bought it.  :-X
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

geear

Jeg komme neppe til å klare å la være, gitt at vi beholder bilen.

Og en må huske på at performance er akkurat samme bilen, med unntak av lavere understell og bremser, og har 0-100 oppgitt med 1 ft roll-out, mens de andre ikke er det. Så forskjellen i virkeligheten er mindre enn det ser ut som på tesla.com, og det har vært testet 3 og Y med performance og boost, men svært liten forskjell i resultat. Feks:

https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-model-3-with-acceleration-boost-upgrade-does-0-60-mph-in-3-56-secs

Jeronan

Doesn't the Model 3 and Y Performance have a heavier DU on the rear?

Or are they really just the same, just uncorked even more?  :o
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA