Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva er high suite+ ?

Startet av Bigdrago, fredag 10. september 2021, klokken 16:07

« forrige - neste »

Bigdrago

Bilannonsene til bilselgere (meglere?) er til å grine av. SETER MED MEMORY, LED, KROK, NAVI osv😅😅

Men hva er high suite+ som mange av de opererer med? Den er ingen konfigurasjon med dette navnet når man bestiller.
Enkelte sier det betyr den har alt av utstyr men det stemmer ikke da den mangler cf og det finnes flere forskjellige interiørvalg på konfiguratoren.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

OlaM

Gudene vet. Kan det være en merkevare som har lekket over fra andre produsenter? Sånn som at noen kaller Teslas "Summon" for "Summum" (et utstyrsnivå fra Volvo) eller som Mercedes sin merkevare "Keyless Go" blir synonymt med alle nøkler som funker kontaktløst.

Samme fenomen som at alle huskelapper med en stripe lim blir Post-Its osv.
'21 3LR

NorEss

"High Suite" er etter hva jeg har forstått navnet på "utstyrsnivået" som Møller forhåndsbestilte en del biler av for levering til forhandlerne som en slags "lanseringsutgave". Om jeg husker korrekt mangler de CF, Lydpakke og Komfortsetepakke (altså ikke elektronisk justering av passasjersete.). De kom også standard med 21", og kunne fås i både Suite og EcoSuite.
Hver forhandler fikk et gitt antall basert på forventet pågang eller størrelse på forhandler.

VoltWay

#3
Stemmer som NorEss skriver. Det er ikke noe mer enn er kallenavn på en konfigurasjon som ble sendt ut til leverandører, med forholdsvis mye utstyr. Jeg har også sett «High Bravo», så det finnes nok ulike varianter rundt i Europa etter demografi og kjøpevilje.

Og ja, det er mye dårlige annonser på Finn. Enkelte jeg har sett har kun listet opp standardutstyret, selv om jeg på bildene ser at den har ekstrautstyr. En må dessverre av og til drive studie av bildene for å se hva bilen faktisk har av utstyr. På ett eksempel hadde de limt inn en del tekst med standardutstyr, for eksempel sto det: «Komfortpakke», men jeg så på bildene at den hadde Komfortpakke pluss.

Forhandlere har ingen problem med å kalle en bil «fullspekket» eller skrive «ALT UTSTYR», selv om flere utstyrspakker mangler. Moralen er å alltid være skeptisk, studere bildene og etterspørre mer informasjon. Det beste du kan få er prisoverslaget som viser alt ekstrautstyr og tillegg. Først der ser du hva bilen faktisk har, eller ikke har.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA