Kvalitet på understell kontra Model 3 og hvordan ta vare på det?

Startet av Larsj84, fre 10. sep 2021, kl. 16:00

« forrige - neste »

Larsj84

Var å hentet Model Y for ett par dager siden og er superfornøyd med bilen. Karosseri finish og kjøreegenskapene er jeg veldig fornøyd med.

Lurer på om noen av dere med "greie på bil" har inspisert byggekvaliteten under?

Vet jo at Model 3 fikk endel kritikk, spesielt ang dårlige løsninger i hjulhusene.

Usikker på hvordan jeg best skal sørge for at bilen holder seg mest mulig rustfri under, burde jeg behandle den med noe(skeptisk med tanke på evt problemer med Tesla sin garanti), eller holder det med å jevnlig spyle understell så godt som mulig 1 gang i uka i vintermånedene? Er det f.eks områder som er viktigere å spyle enn andre?

Jeronan

There has been lot of discussions about this. What I have read so far, Tesla has done some improvements with the Model Y.

I wanted to do Understelbehandling too at first, but the idea of having to fight with Tesla over every warranty issue doesn't sit well with me.

So I think I just spend the money on a top ceramic coat behandling (5 year one) to protect the paint and then just try to wash the car as often as possible in the winter.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA