Problemer med overføring av eierskap

Startet av Bjoris, torsdag 09. september 2021, klokken 23:10

« forrige - neste »

Bjoris

Da ble dessverre TMYen solgt veldig lett, hentet i går, levert til ny eier i dag.

Vi sliter litt med overføring av bilen til ny eier, jeg får bare opp feil når jeg prøver å "fjern bil" og han får også feil når han prøver å "overta den".

Det ble noe kluss med veivesen og forsikring, er det slik at Tesla har kontakt med vegvesen.no og sjekker eierskapet der før en får overført? Eller er det andre feil vi kan ha gjort?

geear

Tror neppe det sjekkes med Vegvesenet, i så fall går det helt automagisk, for overføringen går veldig fort nå. Tidligere var et noe manuell håndtering, men nå nylig tok det bare minutter både å utføre omreg og overføre bilen til ny eier i Tesla-kontoen (valgte å overføre og tastet inn mailadressen hans, så bekreftet han, og da var det gjort). Når fikk du bilen utlevert? Kan det være en grace-periode der man ikke får overført?

Bjoris

Sitat fra: geear på torsdag 09. september 2021, klokken 23:17
Tror neppe det sjekkes med Vegvesenet, i så fall går det helt automagisk, for overføringen går veldig fort nå. Tidligere var et noe manuell håndtering, men nå nylig tok det bare minutter både å utføre omreg og overføre bilen til ny eier i Tesla-kontoen (valgte å overføre og tastet inn mailadressen hans, så bekreftet han, og da var det gjort). Når fikk du bilen utlevert? Kan det være en grace-periode der man ikke får overført?

Mulig, jeg fikk den i går, så dette gikk veldig fort...

Zebulon

Tok to dager før jeg fikk overført bilen jeg solgte umiddelbart etter overlevering.

Bjoris

Det fungerte i dag så kanskje det må gå to dager:)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA