Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva ble prisen på din ID4X avtale

Startet av ID4, torsdag 09. september 2021, klokken 15:19

« forrige - neste »

Gnilre

Jeg har en ID4 1st og lurer på å bestille en GTX med minimalt med ekstrautstyr i et forsøk på å få den et stykke under 500.000. Det jeg trenger fra ekstrautstyret er skvettlapper og hengerfeste samt infotainmentpakken for å få ryggekamera og adaptiv cruisekontroll.
Jeg har sagt at jeg vil ha en bil med samme utstyr som ID4 1st, så da er det vel det jeg trenger og forstår at jeg da får med LED Matrixlys på kjøpet, samt kanskje noe mer, forhåpentlig gummimatter.
Høres dette greit ut tror dere eller er det noe mer utstyr man absolutt bør ha?
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Trond.m

Ville tatt med komfortpakke pluss. Da har du en bra utstyrt bil.

E-Trond

Sitat fra: Gnilre på tirsdag 12. oktober 2021, klokken 21:32
Jeg har en ID4 1st og lurer på å bestille en GTX med minimalt med ekstrautstyr i et forsøk på å få den et stykke under 500.000. Det jeg trenger fra ekstrautstyret er skvettlapper og hengerfeste samt infotainmentpakken for å få ryggekamera og adaptiv cruisekontroll.
Jeg har sagt at jeg vil ha en bil med samme utstyr som ID4 1st, så da er det vel det jeg trenger og forstår at jeg da får med LED Matrixlys på kjøpet, samt kanskje noe mer, forhåpentlig gummimatter.
Høres dette greit ut tror dere eller er det noe mer utstyr man absolutt bør ha?

Grunnpris

456 080 kr

Eksteriør:

Glacier White Metallic / Sort tak

0 kr

20" Ystad lettmetallfelger

0 kr

Interiør:

GTX interiør

0 kr

Utstyr:

Mørke ruter

+ 2 800 kr

Svingbart tilhengerfeste

+ 9 200 kr

Komfortpakke +

+ 4 200 kr

Førerassistentpakke

+ 11 500 kr

Tilbehør:

Skvettlapper foran

+ 1 390 kr

Lanseringspakke 19"​ sølv

+ 24 490 kr

Kostnadsfri forsikring første måned

Veiledende pris

509 660 kr

Dette oppsettet bør det være mulig å prute 22-23 tusen på.
Da har du bil til 486.
Bør også være lett salgbar senere også.
Farge er jo selvsagt valgfri.

Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

ihaal

Tror komfortpakke+ og hengerfeste samt mørke ruter er lure tilvalg hvis man vil holde kostnadene nede. Ser mange leasing-biler har dette som standard. Komfortpakke+ er imidlertid ikke noe som inngår i 1st. Eneste jeg ikke er helt sikker på, er om det er noen assistentpakker som inngikk i 1st som du i dag må ha førerassistentpakke+ for å få.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Gnilre

Takk for tips :+1: Har korrigert utstyrslista mi på GTX en smule.
Ble til at jeg valgte ganske lite utstyr, men jeg tar med lanseringspakken med 19tommers vinterdekk, hengerfeste, førerassistentpakke, skvettlapper og mørke ruter.

Mobile i Hokksund har 10-års jubileum står det på hjemmesiden deres og med kampanjetilbud og avslag på inntil 42.500,-: https://mobile.no/hokksund-jubileum/
skal det ikke mye regneferdigheter til for å finne ut at prisen ble litt under 470.000. Levering en gang neste år, men haster ikke for meg å bytte ut ID4 1st.
Endelig en firehjulsdrevet elektrisk familiebil på meg :)
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

ihaal

Hvilken farge har du bestilt? Fikk nettopp utlevert min i hvit og er ekstremt fornøyd med å ha lagt 3000 ekstra i svarte 20" felger. Gir bilen et utrolig visuelt løft i hvit
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Gnilre

Sitat fra: ihaal på torsdag 14. oktober 2021, klokken 22:52
Hvilken farge har du bestilt? Fikk nettopp utlevert min i hvit og er ekstremt fornøyd med å ha lagt 3000 ekstra i svarte 20" felger. Gir bilen et utrolig visuelt løft i hvit
Jeg bestilte Mangan Grey og får da standard Ystad 20'' felger. Blir ikke så mye visuelt løft av det tror jeg. Hadde vært morsomt å kjøre rød bil, men jeg er nok litt for gammel til det :D
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

ihaal

ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Elbil 2021

#53
Grunnprisen på Id.4 GTX har endret til 465180,-?

Trond.m

Sitat fra: Første elbil på torsdag 21. oktober 2021, klokken 10:00
Grunnprisen på Id.4 GTX har endret til 465180,-?
Det var varslet at alle priser gikk opp 2 % i dag. Selgerne fikk beskjed om det, så de kunne ringe og informere. Det er prisgaranti, så det berører ikke inngåtte kontrakter.

Limodriver

Det er modig gjort av Møller. All informasjon jeg får fra godt informerte kilder i bilbransjen venter at priser på elbiler skal betydelig ned fremover.

Dette pga elbiler er langt enklere enn forbrenningsbiler og med volum og mer moden batteriteknologi og produksjon skal prisen betydelig ned.

Jeg har også plukket opp at nevnte importør ikke er positiv til å inngå leasingavtaler på dyre elbiler. For å få en akseptabel leasingpris må restverdien som de forplikter seg til også være fornuftig utforma dagens priser. Slår forventningen om lavere priser inn vil de tape på høy restverdien.

Den som lever får se om dette er et kortsiktig uklokt valg, for mitt vedkommende ble det et argument for å velge alternativt.

SurSnasen

Sitat fra: Limodriver på torsdag 21. oktober 2021, klokken 10:45
Det er modig gjort av Møller. All informasjon jeg får fra godt informerte kilder i bilbransjen venter at priser på elbiler skal betydelig ned fremover.

Dette pga elbiler er langt enklere enn forbrenningsbiler og med volum og mer moden batteriteknologi og produksjon skal prisen betydelig ned.

Selvsagt skal prisene ned. Forbedringer i teknologi, mer industrialisering av produktene, bedre og mer effektive batterier til lavere kost grunnet høyere produksjon.
MEN, vi står nå i en verdenssituasjon hvor det er komponentkrise og fraktkrise. Hvor råvareprisene har steget til himmels. Hvor magnesium ser ut til å bli neste knapphetsressurs. Selvsagt setter produsentene opp prisene. De selger alt de makter å produsere, og da er det jo naturlig å dra opp prisene litt for å justere til markedet. På samme måte som Tesla ikke setter ned prisene på Model Y.

Limodriver

Jeg forstår selvfølgelig opportunismen i den midlertidige frakt og komponentkrisen. Spørsmålet er ikke om, men når og hvor hurtig tilbudssiden mer enn kompenserer for etterspørselssiden. Men, jeg tør påstå det er mer vågalt å øke prisen på biler du ikke klarer å levere. Høyere pris kombinert med lang leveringstid tror jeg kan være en giftig cocktail i forhold til salgsstatistikken. Men, høyere pris og færre solgte biler fører selvfølgelig til kortere leveringstid.

Løytnanten

#58
Det er en merkelig situasjon at Tesla har Norges mest solgte bilmodell og selger i bøtter og spann uten å gi en eneste krone i avslag. Dette enten du er enkeltkunde eller flåtekunde. Og Tesla kan levere på kort tid. Møller derimot, gir titalls tusener i avslag på hver eneste bil de selger enda de ikke kan levere innenfor et normalt svangerskap.

Mangler Møller selvtillit på eget merkes vegne? Hvorfor gir man avslag når kundene står i kø for å kjøpe til tross for uendelig leveringstid? Her også har Møller/VAG mye å lære av Elon!

daktari

Møller har en drøss med gamle avtaler fra en tid konkurransen var stor. Når Leveringsituasjonen blir bedre blir det priskrig.

Husk at også Tesla har hatt for vane å gi rabatter på lagervarer ved kvartalsslutt eller når det har kommet ny modell.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA