Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva ble prisen på din ID4X avtale

Startet av ID4, torsdag 09. september 2021, klokken 15:19

« forrige - neste »

ID4

Hei.
Forsøker å gjøre en god avtale. Hva betalte du/ligger i din avtale? Og hva var specen? 
Tenker mest på føreassistent+ og komforpakke+ inkl vinterdekk.
Greit å kunne sammenligne hva andre har fått i pris.

biggern

Personlige saker.
Tror neppe du får mye tilbakemeldinger.

Olemann

Enig.  Dette tema er regelmessig oppe, med lite respons, naturlig nok.

Får man respons er det nok de som ligger nær listepris eller har standardavtaler.  De som får store rabatter vet jo at dette er pga. relasjoner av ulikt slag. Og, eksponering av disse avtalene er jo en sikker måte å ødelegge relasjonen på.
Hvorfor? Jo, fordi jeg har sett at når gode avtaler eksponeres er det ofte en eller annen som ikke kun tar dette som interessant info, men printer ut og bruker som brekkstang ovenfor egen leverandør....."jeg vil ha det samme..."   Det var den relasjonen.... ;D

Tror nok vi må leve med spenningen, har jeg betalt mye, lite osv.....eller glemme hele prisen og fokusere på bilen.

Sitat fra: biggern på lørdag 11. september 2021, klokken 21:14
Personlige saker.
Tror neppe du får mye tilbakemeldinger.

eisa01

Et forslag for trådstarter er å kjøpe fra noen av de merkene som har lik prising for alle, ingen mulighet til å diskriminere basert på sosioøkonomisk bakgrunn osv. :)

Zoe2017

I tråden «utstyrspakker GTX» på side 3 så leser man at det var mulig (i mai) å få en god utstyrt bil med ~5% rabatt uten noen avtaler.
Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

daktari

VW/Møller har tradisjonelt hatt storkundeavtaler med endel bedrifter. På e-tron gav de hvertfall 3%, kanskje mer etterhvert. På andre merker så får man mellom 3-6% på elbiler, mer på andre biler. Det viktige er å høre med flere forhandlere.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

#6
Sitat fra: daktari på søndag 12. september 2021, klokken 10:34
VW/Møller har tradisjonelt hatt storkundeavtaler med endel bedrifter. På e-tron gav de hvertfall 3%, kanskje mer etterhvert. På andre merker så får man mellom 3-6% på elbiler, mer på andre biler. Det viktige er å høre med flere forhandlere.

Det bør være gode rabatt ordinger så lenge begge parter tjener på det..
Egentlig synes jeg det er rart ikke Agrol har med seg VW på sine avtaler.... når de har med så mange andre merker.. se bilde og lenke under.. Merkelig!

Det er lenge siden jeg sjekket opp alle fagforeningene og de bilavtalene de har... det er flere... men jeg kan heller nå huske at VW var med på noen av disse da... Sjekk uansett disse hvis du er interessert:
Unio
Tekna
Akademikerne
NTL
og den som de fra NHH ofte benytter, har glemt navnet på den foreningen...

Ofte er slike medlemskap greie å ha dersom man vet man skal ha elbil med rabatt litt langt frem i tid fra det merket...  men det er jo en kost/nytte greie som alle selv må vurdere...

https://agrol.no/fordel/kategori/bil/bilmerker/

TJV

Er man ansatt i helsevesenet (Helse Bergen) får man et meget godt avslag. Lurer på om det er den beste rabattavtalen Møller (Bergen) har? Ellers vet jeg andre store bedrifter i Bergen har grei avtale, men litt dårligere enn Helse Bergen. Hør med selger, har inntrykk av de ikke opplyser om avtaler før man spør.
Var bare tilfeldig jeg fant ut Agrol avtale med Nissan når jeg bestilte bil for 4 år siden. Betale 1000kr i medlemskap og få 9% rabatt på bil er jo ikke noe å lure på!
Forøvrig er jeg ikke noe veldig tilhenger av slike avtaler.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

daktari

Møller har det visst for seg at man må ha bilavtale med firmaet, dvs. kjøregodtgjørelse e.l. betalt av jobben. Derfor har de ikke rene rabatter knyttet til medlemskap.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ihaal

Med slike betingelser (krav om kjøregodtgjørelse) skal vel fordelen også strengt tatt skattlegges.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Ledam

Har fått inntrykk av at det er lite rabatt å få på elbil. Det er jo litt rart om det skal være veldig forskjellig å kjøpe bil sammenlignet med andre ting. Det er ikke slik lengre at du kan prute om du går på butikken og kjøper ny vaskemaskin. Hvis det slik at enkelte kan få avslag på prisen via relasjoner med firmaet da må jo de andre betale mer for å kompensere for dette.

biggern

Alt er jo basert på tilbud og etterspørsel.
Med 1000vis på venting ifra fabrikk og måneders forsinkelser, tror jeg de ser liten grunn til å gi mer enn de må.

Trond.m

Sitat fra: ihaal på søndag 12. september 2021, klokken 17:04
Med slike betingelser (krav om kjøregodtgjørelse) skal vel fordelen også strengt tatt skattlegges.
Ja, og det burde jo ikke være lov med slike avtaler i bedrifter. Dette er jo noe som grenser til korrupsjon da det kan påvirke avtaler firmaet gjør senere. Møller har vel et skjema som skal signeres av den i selskapet som er ansvarlig for firmabiler, og jeg kjenner til flere tilfeller der selskapene har nektet og signere. Men da var bilene allerede bestilt og betalt,  og de hørte ikke noe mer fra Møller.

Limodriver

Sitat fra: Ledam på søndag 12. september 2021, klokken 17:20
Har fått inntrykk av at det er lite rabatt å få på elbil. Det er jo litt rart om det skal være veldig forskjellig å kjøpe bil sammenlignet med andre ting. Det er ikke slik lengre at du kan prute om du går på butikken og kjøper ny vaskemaskin. Hvis det slik at enkelte kan få avslag på prisen via relasjoner med firmaet da må jo de andre betale mer for å kompensere for dette.

Jeg pruter på vaskemaskin og bil. Jeg er også villig til å gå ut av butikken uten handel dersom jeg ikke får rabatt. På kapitalvarer er det mulig å få rabatter. Jeg tør hevde at en forhandler som ikke gir noen rabatter er uklok, det blir nesten som laug der de beskytter hverandre da kunden går til en annen i lauget om han ikke får rabatt.

Jeg fikk tilbud om ca 5% rabatt på GTX uten noen form for storkundeavtale. Jeg fikk beskjed om å ikke bruke det som brekkstang hos lokal forhandler da det blir bråk om en gir rabatter til kunder utenfor eget område. Praksisen om å dele inn markedet geografisk på denne måten kan det sies mye om, men er vel litt off tonic her.

ID4

Om ingen vil dele. Men kanskje kommentere om dette er et greit tilbud:

Grunnpris
456 080 kr

Utstyr:
Mørke ruter
+ 2 800 kr
Svingbart tilhengerfeste
+ 9 200 kr
Infotainmentpakke +
+ 12 400 kr
Førerassistentpakke +
+ 25 000 kr
Tilbehør:
Lanseringspakke 19"​ sølv
+ 24 490 kr
Veiledende pris
529 970 kr

Tilbud på dette til kr 505 000. Hot or not?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA