Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva ble prisen på din ID4X avtale

Startet av ID4, torsdag 09. september 2021, klokken 15:19

« forrige - neste »

biggern

#30
Når det nå er 9-12 mnd. leveringstid på GTX, som bestilles idag, samtidig som det vil skje tekniske endringer/funksjoner på 2022 modeller (som muligens bedre lyd anlegg, flere kameraer/aut. Parkering osv.) hvilken forhandler tørr eller må gå ut med mer rabatt, enn nødvendig på dagens priser?
Forhandlere er like lite informert om hva VW sentralt kommer med, som Importør og oss forbrukere.

Trond.m

Tekniske endringer på 22 modell....ellee mener du 23 modell ?

biggern

Endring skjer gjerne i Okt/Nov på modell endringer for neste år.
Kanskje kjappere på nye El-modeller.

e-Stig

Sitat fra: biggern på onsdag 22. september 2021, klokken 18:51
Endring skjer gjerne i Okt/Nov på modell endringer for neste år. Kanskje kjappere på nye El-modeller.

Det virker rart. Tror ikke de kan gjøre endringer i november på biler som skal leveres i januar. Volkswagen har i alle år levert neste årsmodell allerede fra august.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

biggern

Sitat fra: e-Stig på onsdag 22. september 2021, klokken 21:05
Sitat fra: biggern på onsdag 22. september 2021, klokken 18:51
Endring skjer gjerne i Okt/Nov på modell endringer for neste år. Kanskje kjappere på nye El-modeller.

Det virker rart. Tror ikke de kan gjøre endringer i november på biler som skal leveres i januar. Volkswagen har i alle år levert neste årsmodell allerede fra august.

Ja vel, min GTX er  på vei, produsert forrige uke. Har ikke hørt noe om endringer på denne.
Vi skriver idag 22 September.

Bjoris

Har leste ett sted at pga alle forsinkelsene så flyttes skifte til 2022 model til nov, normalt er jo etter ferien i aug hos VW

Rexen

Sitat fra: Bjoris på mandag 04. oktober 2021, klokken 19:05
Har leste ett sted at pga alle forsinkelsene så flyttes skifte til 2022 model til nov, normalt er jo etter ferien i aug hos VW
Det tror jeg ikke noe på.
I kontraken min står det "Årsmodelle; 2022" og den leveres nese uke etter prognosene.
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

Bjoris

Sitat fra: Rexen på mandag 04. oktober 2021, klokken 19:17
Sitat fra: Bjoris på mandag 04. oktober 2021, klokken 19:05
Har leste ett sted at pga alle forsinkelsene så flyttes skifte til 2022 model til nov, normalt er jo etter ferien i aug hos VW
Det tror jeg ikke noe på.
I kontraken min står det "Årsmodelle; 2022" og den leveres nese uke etter prognosene.

Det var dumt, vi må se langt etter lys i stripen under skjermen, bedre ryggekamera etc da antakelig...

Trond.m

#38
Forstår ikke denne diskusjonen. Alle GTX er jo 22 modell, selv om de kan være produsert før august. Eventuelle endringer kommer nok ikke før 23 modell. Det er ikke kjent når modellskiftet inntreffer, men det er normalt rundt uke 27 2022.

Dieselgubben

Sitat fra: Bjoris på mandag 04. oktober 2021, klokken 19:43
Sitat fra: Rexen på mandag 04. oktober 2021, klokken 19:17
Sitat fra: Bjoris på mandag 04. oktober 2021, klokken 19:05
Har leste ett sted at pga alle forsinkelsene så flyttes skifte til 2022 model til nov, normalt er jo etter ferien i aug hos VW
Det tror jeg ikke noe på.
I kontraken min står det "Årsmodelle; 2022" og den leveres nese uke etter prognosene.

Det var dumt, vi må se langt etter lys i stripen under skjermen, bedre ryggekamera etc da antakelig...

Ryggekamera er bra, i hvertfall hvis du tenkte på at det er for mørkt. Som det står i annen tråd, det er bare å justere så blir alt mye lysere.

PTh

Sitat fra: Trond.m på onsdag 06. oktober 2021, klokken 21:13
Forstår ikke denne diskusjonen. Alle GTX er jo 22 modell, selv om de kan være produsert før august. Eventuelle endringer kommer nok ikke før 23 modell. Det er ikke kjent når modellskiftet inntreffer, men det er normalt rundt uke 27 2022.

Diskusjonen kommer vel av at VW Danmark har lagt opp endrede pakker som skal slå inn på biler produsert etter uke 48.

Trond.m

OK, og hva skulle endringene fra uke 48 være. Nå er det ikke uvanlig at modellskifte skjer som vanlig (juni / juli), og at det derfor vil være forskjellige spesifikasjoner på samme årsmodell. Audi gjorde også dette og endret rekkevidde og tilgjengelig kapasitet på e-tron produsert etter uke 48 i 2020.
Det er vel ikke utenkelig at det fra uke 48 blir raskere DC lading.

hELgenen

Raskere DC ladning er vel en software oppdatering - ikke en fysisk endring på bilen.
Det er uansett en veldig uheldig situasjon dersom det blir slik at biler med litt ulike design/pakker utleveres til kundene omtrent samtidig. Det skjedde vel med Tesla kundene og frontlykter på model 3 der det var litt lotto om en fikk gammel eller ny design. Ellers er det helt ville tilstander på verdensmarkedet når det kommer til biler om dagen - noen ruller sine biler rett ut på en flystripe og lar dem stå der i påvente av manglende deler. Og da kan det jo fort ende med at man får en gammel modell og ny utlevert samtidig. VW kompenserer jo ikke for forsinkelser så vidt jeg vet - men her har mange, meg selv inkludert, faktisk bestilt bilen ved aller,aller første anledning etter å ha stått på ventelister i lang tid, og i verste fall skal man da oppleve at den bilen man får utlevert allerede er gammel modell idet man får utlevert nøklene. Det er i så fall helt uhørt.

PTh

#43
Ligger en annen tråd her på forumet om det, bla. oppdatert parkeringsassistent (mulig det er kun software), bedre lyd med subwoofer i stor multimediapakke.

https://elbilforum.no/index.php?topic=57518.15

Der har de denne bilden https://elbilforum.no/index.php?action=dlattach;topic=57518.0;attach=81820;image

Det er også oppdatert i de danske prislistene https://prislister.volkswagen.dk/id.4%20gtx

Bjoris

Ja, det blir interessant å se nå hva som skjer for oss som har infotainmentpk+ og levering juli neste år om vi får med ekstra stereo eller ikke:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA