Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjipe chips og ventesukk...

Startet av mrLockertsen, torsdag 09. september 2021, klokken 14:06

« forrige - neste »

Egil S

Sitat fra: ohoi på søndag 05. mars 2023, klokken 01:01
Ser i tråden her at det nevnes et 360 grader kamera.
Finner ikke dette i oppsettet til Skoda.
Er dette i "Parkeringspakke pluss"?
Noen som kan forklare meg det?

Ja det er parkeringspakke pluss ja, det som kalles Area View.

Vet ikke om du kan få det uten å kjøpe hele Ultra pakken, det er ikke del av Max pakken, om det er mulig å oppgradere bare den vet jeg ikke.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Torb

Det er vel fare for at den ikke lar seg oppdatere på annen måte enn gjennom pakkeløsningen. Men det er jo bare å sjekke konfiguratoren. Ulempen for kunden med disse store pakkene er jo at en ikke får skreddersøm. Fordelen er sikkert at dersom en i alle fall ville bestilt full pakke, er det blitt litt rimeligere. For produsenten er det sikkert litt enklere å lage pakker framfor å holde styr på hver enkelt utstyrskomponent.
Mercedes EQA 350 4Matic

ohoi

Da jeg bestilte bilen høsten 21 fantes ikke pakkene som Max og Ultra men oppsettet var mer på  komponent nivå og jeg bestilte bl.a.:

'Parkeringspakke plus' til ca 10.000. (bestilling av 80 x Sportline)

Håper den da inneholder 360 graders kamera!




e.e.n

Sitat fra: ohoi på mandag 06. mars 2023, klokken 21:03
Da jeg bestilte bilen høsten 21 fantes ikke pakkene som Max og Ultra men oppsettet var mer på  komponent nivå og jeg bestilte bl.a.:

'Parkeringspakke plus' til ca 10.000. (bestilling av 80 x Sportline)

Håper den da inneholder 360 graders kamera!

Fant iallefall dette på prisliste til 2022 modell Enyaq:
Parkeringspakke pluss - Parkeringsensorer foran, ryggekamera med area view, parkeringsassistent med
minnefunksjon.

e.e.n

Sitat fra: Egil S på søndag 05. mars 2023, klokken 12:48
Sitat fra: ohoi på søndag 05. mars 2023, klokken 01:01
Ser i tråden her at det nevnes et 360 grader kamera.
Finner ikke dette i oppsettet til Skoda.
Er dette i "Parkeringspakke pluss"?
Noen som kan forklare meg det?

Ja det er parkeringspakke pluss ja, det som kalles Area View.

Vet ikke om du kan få det uten å kjøpe hele Ultra pakken, det er ikke del av Max pakken, om det er mulig å oppgradere bare den vet jeg ikke.

Ikke mulig ifølge min selger (oppgradere), endte opp med å bytte fra max til ultra (det pluss DCC var utslagsgivende).

hdh

Var innom forhandler i går og spurte om de hadde noen formening om levering i forhold til oppgitt leveringsvindu på kontrakten (slutten av mai). Ser ut til at bilen er lagt inn for produksjon i uke 24, så antatt levering bir da uke 27. Jeg bestilte i april i fjor.
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '24 Skoda Enyaq IV80X Sportline

ThomasD

Du er heldig i så fall. Jeg bestilte i januar i fjor og har fortsatt ikke hørt noe om produksjon/levering. Leveringstidspunkt på kontrakten ble passert for et par måneder siden...
Snakket med selger for ca. 3 uker siden og da holdt de fortsatt på å produsere biler bestilt i september til desember '21.
'23 Skoda Enyaq iV80x SportLine
'17 Hyundai Ioniq electric

Egil S

Sitat fra: hdh på fredag 05. mai 2023, klokken 08:00Var innom forhandler i går og spurte om de hadde noen formening om levering i forhold til oppgitt leveringsvindu på kontrakten (slutten av mai). Ser ut til at bilen er lagt inn for produksjon i uke 24, så antatt levering bir da uke 27. Jeg bestilte i april i fjor.

Tror du bør regne 5-6 uker fra start produksjon til utlevering. Nå var jeg i "nyttårsrushet" i fjor. Bilen min brukte 8 uker fra påbegynt produksjon til jeg fikk bilen, da sto den 8-10 dager midt i produksjonen å ventet på deler. Fra den var ferdig gikk det 5 uker før jeg fikk den.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

hdh

Sitat fra: Egil S på fredag 05. mai 2023, klokken 16:31
Sitat fra: hdh på fredag 05. mai 2023, klokken 08:00Var innom forhandler i går og spurte om de hadde noen formening om levering i forhold til oppgitt leveringsvindu på kontrakten (slutten av mai). Ser ut til at bilen er lagt inn for produksjon i uke 24, så antatt levering bir da uke 27. Jeg bestilte i april i fjor.

Tror du bør regne 5-6 uker fra start produksjon til utlevering. Nå var jeg i "nyttårsrushet" i fjor. Bilen min brukte 8 uker fra påbegynt produksjon til jeg fikk bilen, da sto den 8-10 dager midt i produksjonen å ventet på deler. Fra den var ferdig gikk det 5 uker før jeg fikk den.

Blir spennende å se hvem som får rett. Selgeren virket ganske trygg på 3 uker. De har visstnok fått opp kapasiteten i det siste og skal øke på videre mot sommeren fikk jeg beskjed om.

Med min flaks så kommer vel en russisk kinshal på avveie og lander på fabrikken den uken.  :o
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '24 Skoda Enyaq IV80X Sportline

e.e.n

Min ble ferdig produsert etter påsken og kom til Oslo med båt torsdag. Planlagt teknisk klargjøring 11. Mai og transport til Bergen etter dette. Er ikke mye som skal gjøres hos forhandler, så regner med at bilen blir utlevert om 2-3 uker.

Egil S

Jeg var som nevnt i nyttrsrushet så det tok drøyt 4 uker fra bilen kom til Norge før den var klar for utlevering i Stavanger.
Den sto vel rundt 1,5 uke for betaling før den ble klargjort (Oslo), så ventet den på transport så det tok en uke å få bilen til Stavanger.
Så sto den en drøy uke før den ble registrert fordi dette måtte gjøres i Oslo og skiltene sendes til Stavanger.
Men jeg hadde Coupè så den hadde en litt annen prosess enn Suv.

Det bør i dag være mulig å få det til på 2 uker når den ankommer landet, avhenger nok av hvor fort du får betalt.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Larsa81

Ventetiden er over. (Håper jeg)

Fikk i dag melding om at min Skoda Enyaq VX80 Sport skal produseres i uke 22. Selgeren neste også at det skulle gå 3 uke til de fikk bilen. Jeg fortalte at jeg nevnte meg tvilende til det, men han sto på sitt. Jeg bestilte bilen 27.februar 2022. Men ba han sende meg mail.bekreftelsen fra fabrikken om planlagt produksjon. Stoler ikke 100% på selgere, da han vet at jeg er på nippet til å avbryte kontrakten.

Så får tiden vise hva det blir  :o  8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA