Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjipe chips og ventesukk...

Startet av mrLockertsen, torsdag 09. september 2021, klokken 14:06

« forrige - neste »

EV_and_ICE

Sitat fra: Trovi på torsdag 21. oktober 2021, klokken 13:43
Sitat fra: EV_and_ICE på onsdag 20. oktober 2021, klokken 15:25
Fikk heldigvis bekreftet i dag at bilen min IV80 med CF gikk rett igjennom og slapp å vente på chips. Den er ferdig klarert og står og venter på båt fra bremenhaven  :D

Congratulation! :-).
When did you ordered the car?

I had yesterday 1y anniversary for order of my 80 with CF.  Now I have scheduled production in w45, but I doubt that due to the current production stop... :-(

Hi,

I Ordered my car mid-november 2020. Been a long journey 😅

Hope you get lucky aswell and get your car soon
Skoda Enyaq iV80 - 21
VW ID3 Plus - 20
Renalt Zoe 18 (solgt)
Kia Optima Phev - 17 (Solgt)
Andre bensin/diesel -

Bigdrago

Snakket med forbrukerrådet i dag som sa at bilforhandler er pliktig til å gi oss avslag i pris eller leiebil frem til man får egen bil. Dette gjør man med loven i hånd.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

batterimannen

#47
Sitat fra: Bigdrago på torsdag 21. oktober 2021, klokken 16:50
Snakket med forbrukerrådet i dag som sa at bilforhandler er pliktig til å gi oss avslag i pris eller leiebil frem til man får egen bil. Dette gjør man med loven i hånd.

For de fleste med 80X så står det i kontrakt siste levering uke 52. Så da får man ikke leiebil før januar.

Jeg bestilte 9 september 2020, men håper den kommer før juleferien. Gikk i produksjon uke 40, men ikke skjedd noe mer siden da.

Edit: kan legge til at jeg ikke signerte kontrakt før 9 september siden da kom Møller med kontrakt uten 8% avbestillingsgebyr. De puttet det senere inn i kontrakten igjen.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

esas

Sitat fra: EV_and_ICE på mandag 11. oktober 2021, klokken 13:56
Har nå fått bekreftet av selger at bilen står og venter i bremenhaven  :D
Bilen gikk i produksjon i uke 37 og var ferdig produsert uke 40 med CF og chips og hele pakken :)
Så overraskende smidig av skoda. Bilen gikk i produksjon etter hva som var blitt antydet av selger tidligerte i år.

Hvor fikk du den loggen fra?

EV_and_ICE

Skoda Enyaq iV80 - 21
VW ID3 Plus - 20
Renalt Zoe 18 (solgt)
Kia Optima Phev - 17 (Solgt)
Andre bensin/diesel -

hELgenen

Sitat fra: esas på fredag 29. oktober 2021, klokken 14:29
Sitat fra: EV_and_ICE på mandag 11. oktober 2021, klokken 13:56
Har nå fått bekreftet av selger at bilen står og venter i bremenhaven  :D
Bilen gikk i produksjon i uke 37 og var ferdig produsert uke 40 med CF og chips og hele pakken :)
Så overraskende smidig av skoda. Bilen gikk i produksjon etter hva som var blitt antydet av selger tidligerte i år.

Hvor fikk du den loggen fra?

Jeg fikk min VW ferdig produsert i uke 36 - den står ennå på havna i Bremerhaven og venter på transport.
Forstår ikke at den skal bli stående der så lenge, men av interesse lurer jeg på om denne skoda produsert i uke 37 nå er kommet frem til Norge?

EV_and_ICE

Hei,

Ja den skal være på plass hos forhandler i slutten på denne uken, senest 1.nov. Bare klargjøring igjen.
Den kom til norge med båten mandag som var. :)
Skoda Enyaq iV80 - 21
VW ID3 Plus - 20
Renalt Zoe 18 (solgt)
Kia Optima Phev - 17 (Solgt)
Andre bensin/diesel -

Audunw

Går ut fra, som en selvfølge, at biler (80 + 80x) levert etter nyttår har 170 kW lading vederlagsfritt. Noen som har spesifikk info om dette?


mrLockertsen

Sitat fra: mrLockertsen på mandag 04. oktober 2021, klokken 14:44
I dag ringte endeleg selger med gode nyheiter! Eg får bilen i slutten av neste veke :D :+1:
Eg var ikkje særleg oppesen så lenge. Eg driv med enda tyngre ventesukk no.
Bilen min har stått klar til henting i over to veker, men eg får ikkje solgt dieselbilen, så då er det bare å smøre seg med tålmodighet 😔
Vente-vente-vente...
Ventar på Skoda Enyaq... I bloggen min skriv eg om solceller og elbillading for tida. http://lockertsen.blogspot.com/

EV_and_ICE

Sitat fra: mrLockertsen på tirsdag 02. november 2021, klokken 22:15
Sitat fra: mrLockertsen på mandag 04. oktober 2021, klokken 14:44
I dag ringte endeleg selger med gode nyheiter! Eg får bilen i slutten av neste veke :D :+1:
Eg var ikkje særleg oppesen så lenge. Eg driv med enda tyngre ventesukk no.
Bilen min har stått klar til henting i over to veker, men eg får ikkje solgt dieselbilen, så då er det bare å smøre seg med tålmodighet 😔
Vente-vente-vente...

Hvilken diesel bil er det du har da? Har du vurdert innbytte hos forhandleren?
Skoda Enyaq iV80 - 21
VW ID3 Plus - 20
Renalt Zoe 18 (solgt)
Kia Optima Phev - 17 (Solgt)
Andre bensin/diesel -

Trovi

Sitat fra: Rusalka på søndag 31. oktober 2021, klokken 13:40
Hope in a hanging snore (N.A.Eggen)
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/volkswagens-skoda-resume-production-after-two-week-outage-ctk-news-agency-2021-10-31/

Yes, so far it looks good. Skoda believe that they will be able to keep production whole November. Unfortunately, not on full speed and they are planning to cancel a few nightshifts, but anyway, it is better than full stop. :-)

Bigdrago

Sitat fra: EV_and_ICE på onsdag 03. november 2021, klokken 05:58
Sitat fra: mrLockertsen på tirsdag 02. november 2021, klokken 22:15
Sitat fra: mrLockertsen på mandag 04. oktober 2021, klokken 14:44
I dag ringte endeleg selger med gode nyheiter! Eg får bilen i slutten av neste veke :D :+1:
Eg var ikkje særleg oppesen så lenge. Eg driv med enda tyngre ventesukk no.
Bilen min har stått klar til henting i over to veker, men eg får ikkje solgt dieselbilen, så då er det bare å smøre seg med tålmodighet 😔
Vente-vente-vente...

Hvilken diesel bil er det du har da? Har du vurdert innbytte hos forhandleren?

Ikke la dere lure til innbytte! Selg selv og tjen penger rett i egen lomme.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

StianHH

Sitat fra: Bigdrago på søndag 07. november 2021, klokken 21:12
Sitat fra: EV_and_ICE på onsdag 03. november 2021, klokken 05:58
Sitat fra: mrLockertsen på tirsdag 02. november 2021, klokken 22:15
Sitat fra: mrLockertsen på mandag 04. oktober 2021, klokken 14:44
I dag ringte endeleg selger med gode nyheiter! Eg får bilen i slutten av neste veke :D :+1:
Eg var ikkje særleg oppesen så lenge. Eg driv med enda tyngre ventesukk no.
Bilen min har stått klar til henting i over to veker, men eg får ikkje solgt dieselbilen, så då er det bare å smøre seg med tålmodighet 😔
Vente-vente-vente...

Hvilken diesel bil er det du har da? Har du vurdert innbytte hos forhandleren?

Ikke la dere lure til innbytte! Selg selv og tjen penger rett i egen lomme.

Å selge selv er beintøft om dagen, spesielt om du har en bil i prisklasse 250k pluss. Da har gjerne folk bil de selv ønsker å bytte inn og ønsker å få forsikring, lån osv. fikset på samme sted.
Nettopp solgt en bil selv på Finn, 43 dager, 40k under det Møller ville solgt samme bil for - men fremdeles 20k over det Møller ville gi for den i innbytte. Så "sparte" 20k på å selge selv.

Moas

2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA