Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: TMY vs ID4  (Lest 45301 ganger)

automat

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2014
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2461
    • Vis profil
Sv: TMY vs ID4
« Svar #720 på: Tirsdag 14. ſeptember 2021, klokken 20:24 »
Optimale forhold? Når ble én minusgrad optimalt? Jeg synes heller du burde påpeke det som blir skrevet som er feil eller på kanten, i stedet for å legge ut enda mer for å "balansere". Men det er slik denne tråden er. Ubrukelig. Man finner mer ut om reelle forskjeller og likheter mellom disse to bilene ved å spørre tilfeldige folk på gata.

Må legge til at utsagnet "det er uansett en IRL erfaring" er meningsløst... Da kan du f.eks. lese her om en Model Y som tok fyr mens den ble vasket hjemme, og så antyde at man ikke kan vaske Model Y for da kan den ta fyr? Det er jo en IRL erfaring for den det gjelder? :D https://driveteslacanada.ca/model-y/tesla-owner-watches-model-y-catch-fire-in-driveway/
Det stod at de hadde kjørt batteriet gjennomvarmt. Og det er batteritemperaturen som betyr noe, ikke utetemperaturen.

I post 719 henvises det til rapporter om coldgating på søsterbilen. Så jeg tror ikke man kan avskrive dette helt på ID.4 heller. Og det er vel begrenset med vintererfaring på bilmodellen.
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq