Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Spørsmål og svar

Startet av elektro, tirsdag 07. september 2021, klokken 10:56

« forrige - neste »

kaffenons

Jeg har forvarmet en time for så forsøke oppdatering, men fungerer fortsatt ikke, 12V batteri igjen. Det beviser vel ingenting, det er jo mulig at forvarming lader 12V batteri, men ikke nok i dette tilfellet. Får kjøre noen mil i morgen tenker jeg :)

BubbaJoFet

Verdt ett forsøk, litt synd at ikke en time gjorde susen.
Lykke til med oppdateringen, her blir det vårvask for å feire dag 100 som Nio eier 🎉

kaffenons

Ringte Nio, som mente jeg måtte resette bilen (ved å holde inn 3 knapper på rattet i 10 sekunder). Det gjorde susen, så da fikk jeg oppgradert programvaren. Jeg syns det er litt rart at en slik feilmelding løses med en resett da, men får satse på at det var ett engangstilfelle.

BubbaJoFet

Resett er alltid bra. Kanskje noe grums i 3.0.5a versjonen, jeg må resette ved batteribytte noen ganger. Måtte ikke det ved 3.0.5.


Stelvio

Jeg vurderer å kjøpe meg en ES8 med seks seter. Har prøvekjørt bilen og liker den godt, men det er én ting vi må finne en god løsning på før vi eventuelt kjøper - lastsikring. Jeg har søkt en del her og på FB uten å bli helt trygg på at det finnes en hensiktsmessig måte å ordne dette på. Selgeren hos NIO sier at de har noe på gang, men det virker som det har blitt sagt lenge, uten at noe har dukket opp. Ser også at det er enkelte tredjepartsløsninger som kanskje kan være et alternativ. Er det noen her som har erfaring med en løsning som fungerer?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA