Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Official launch of the Megane Electric

Startet av minibiti, mandag 06. september 2021, klokken 13:53

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: hELgenen på mandag 22. november 2021, klokken 19:22
Gikk inn på siden nå og det står nå følgende der :


  • Få oppdatert informasjon vedr. nye Megane E-tech 100% electric og lanseringen i Norge
  • Få en overraskelse til verdi kr 999,-
  • Bli invitert til eksklusiv visning av bilen
  • Bli med i trekningen* av en Megane E-tech 100% electric til odel & eie!
  • - I tillegg vil vinneren kunne velge sitt personlige bilskilt**
  • - Vinneren av bilen får den levert hjem

Hva overraskelsen til en verdi av 999 kroner egentlig er...vel det vet vi ikke..
Kanskje en plakat av bilen som importøren priser til verdi av 999kr??

(De står jo fritt til å velge en pris som ingen betaler for uansett, og når man ser på deres praksis med evig "kr 35 000 rabatt" på Zoe basert på en tenkt listepris som til og med har 2-3 "prisoppganger" som ingen noengang har betalt for Zoe)

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil


Eier: Enyaq 85X
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

minibiti

Renault released the official price list, for France at least (in French):
https://www.automobile-propre.com/le-prix-de-la-renault-megane-electrique-enfin-devoile/
It is interesting to see that you can mix the level of equipment (Equilibre, Evolution, Techno, Iconic) with the 4 available platforms:
EV40 130ch 7 kW AC – No DC
EV40 130ch 22 kW AC – 85 kW DC
EV60 220ch 7 kW AC – 130 kW DC
EV60 220ch 22 kW AC – 130 kW DC

But you can not have a 40 kWh battery with 220 hp or 130 kW DC charge. 85 kW is actually not too bad for the 40 kWh battery.
Let's see what they come up with in Norway :)
Oslo
2022 Megane Iconic (Aug 2024 - present)
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - Aug 2024)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)


espenri

Så vidt jeg kan se så er innstegsmodellen med 60kwh batteri identisk priset med ID.3 Performance i Sverige. Det vil vel si noe slikt som 335-340k i Norge. Synes dette fremstår som en konkurransedyktig og spennende bil i dette segmentet.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Krantz

Utregning med 1 sek = 1 nok og fratrukket svensk moms (den er vel 25%?).

EV60 220 hk
Equilibre kr. 363.120,-
Techno kr. 387.120,-
Iconic kr. 411.120,-

EV40 130 hk
Equilibre kr. 323.120,-
Techno kr. 347.120,-
Iconic kr. 371.120,-

espenri

Jeg har sett på hvordan den er priset i sverige i forhold til ID.3 som er en viktig konkurrent. Tipper de legger seg på samme strategi i Norge, og da kan det se ut som de legger seg på ca samme pris, dvs 335 000-340 000.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

minibiti

Does this method roughly work with the prices for the Zoé? :)

Hopefully they will have their forever campaign with 15-35K off the catalog price! ;)
Oslo
2022 Megane Iconic (Aug 2024 - present)
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - Aug 2024)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

minibiti

Was at the garage today.
They told me the Norwegian prices for the Mégane will be revealed early February. Then those who have pre-ordered will be able to sign the contract and get the cars before the summer.
Oslo
2022 Megane Iconic (Aug 2024 - present)
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - Aug 2024)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

minibiti

Oslo
2022 Megane Iconic (Aug 2024 - present)
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - Aug 2024)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Nilsern

Har da fått mail med priser.

Som Early Bird har du en eksklusiv mulighet fra 14.02 til 21.02 å forhåndsbestille før andre.

Evolution ER, 130 hk, 470 km: 359.900
Techno, 220 hk, 450 km: 384.900
Iconic, 220 hk, 450 km: 399.900

nettsiden publiseres mandag 14.02

minibiti

So the cheapest one is 10 kNOK cheaper than a basic TM3 which has better range, faster charging speed, stronger engine...
Ballsy!
Oslo
2022 Megane Iconic (Aug 2024 - present)
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - Aug 2024)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Moas

Tesla 3 har vel ikke 22 kWh AC som renault har?
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

Trond.m

Vi må forvente en helt annen comfort i Megane enn i TM3. Men ut fra det jeg kunne se så får man ikke ryggekamera til den rimeligste modellen. Det gjør den jo helt uaktuell, så jeg håper jeg tar feil.

Daniel_0007

Folk som sammenligner med model 3 må ikke glemme at dette er en små bil som er 4,2 meter lang samme som id3 så er rimelig sikker på at baksete plassen i en model 3 er bedre.
Syns denne ble litt for dyr, burde vært 50k mindre spør du meg.
Model 3 2019 LR Rwd

E-Trond

Sitat fra: minibiti på lørdag 12. februar 2022, klokken 18:51
So the cheapest one is 10 kNOK cheaper than a basic TM3 which has better range, faster charging speed, stronger engine...
Ballsy!

Billigste Model 3 er oppgitt til 384.000 kr
ID 7 GTX
Ioniq  2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA