Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Staggered/alternative dekkdimensjoner

Startet av thebadger, lørdag 04. september 2021, klokken 21:59

« forrige - neste »

thebadger

På min TMY LR så kan jeg velge 21 uberturbine i dekkonfigurasjon
Så vidt jeg vet leveres disse med 255/35-21 foran, 275/35-21 bak.
Det vil si at man kan ha følgende oppsett og få nesten diameter:
255/45-19 foran, 275/45-19 bak
255/40-20 foran, 275/40-20 bak

Uten at det vil gi feilmeldinger i bilen eller problemer med autopilot (mange eksempler fra TMC der eiere har fått feilmelding pga feil dimensjon)

geear

Ja. Men er det ønskelig når du ikke trenger det for grepet sin del? LR har ikke nok krefter til at det er grepet det står på, og bredere dekk bak enn foran gir mer understyring, som normalt ikke bidrar til kjøreglede. ;)

Stance-messig så hjelper det mye. Performance har 1" bredere felg bak, og bare 3 mm høyere ET, så den fyller betydelig bedre ut hjulbuen. Performance er lavere også.. standard ser ut som den står på stylter.  :o

thebadger

Sitat fra: geear på lørdag 04. september 2021, klokken 22:54
Ja. Men er det ønskelig når du ikke trenger det for grepet sin del? LR har ikke nok krefter til at det er grepet det står på, og bredere dekk bak enn foran gir mer understyring, som normalt ikke bidrar til kjøreglede. ;)

Stance-messig så hjelper det mye. Performance har 1" bredere felg bak, og bare 3 mm høyere ET, så den fyller betydelig bedre ut hjulbuen. Performance er lavere også.. standard ser ut som den står på stylter.  :o
Ønskelig? Absolutt ikke for min del  :laugh:
Men tenkte at det sikkert er andre som kaster penger på det

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA