Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Erfaringer med barneseter i Model Y  (Lest 2569 ganger)

markusthorsen

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Erfaringer med barneseter i Model Y
« Svar #15 på: Fredag 24. ſeptember 2021, klokken 09:27 »
Jeg er på jobbreise, så jeg har ikke fått sjekket ut min nye lekre Tesla Y så veldig.
Kona sier det ikke er mulig å feste barnesete i midtsetet bak med  isofix, stemmer det?
Det stemmer nok, da det ikke er ISO i midten. Kun på sidene :)

Sent from my IN2023 using Tapatalk

Klykken

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #16 på: Fredag 24. ſeptember 2021, klokken 09:45 »
Håper dere benytter isofixguider før dere klikker fast basene.

Kan fort bli rift i veganskinnet hvis ikke. Ulempen med slike guider er at man etter en tid har laget permanente misdannelser i seteformen, men man slipper i det minste hull i veganskinnet.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Aldrimer

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #17 på: Fredag 24. ſeptember 2021, klokken 10:40 »

Takk for tips! Jeg prøver de ut!

Klykken

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #18 på: Fredag 24. ſeptember 2021, klokken 11:03 »
Kan normalt få kjøpt disse hos nærmeste forhandler av barneseter også, så slipper du å bestille fra nett. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

keepitsimple

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #19 på: Fredag 24. ſeptember 2021, klokken 11:15 »

Kan fort bli rift i veganskinnet hvis ikke. Ulempen med slike guider er at man etter en tid har laget permanente misdannelser i seteformen, men man slipper i det minste hull i veganskinnet.
Haha ja, 4000 hos en sadelmakare grunnet isofix. Men det ble veldig pent da. :)
Tesla Model S 75D - 2016
Reservert Model Y Long range

Olatho

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #20 på: Fredag 24. ſeptember 2021, klokken 11:36 »
Min erfaring var at isofix-festene i Y var ekstremt trange å komme til, og sitter så lavt nede at barnesetet virkelig måtte presses ned med makt for å få det festet.  Det var litt lettere med guidene, men det var også nesten spett umulig å få frigjort setet igjen, fordi det var ekstremt trangt å komme til løsne-anordningen på setet etter at jeg endelig hadde fått det på plass.

På den gamle S-en var dette mye enklere.

erlendsellie

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #21 på: Fredag 24. ſeptember 2021, klokken 12:02 »
Min erfaring var at isofix-festene i Y var ekstremt trange å komme til, og sitter så lavt nede at barnesetet virkelig måtte presses ned med makt for å få det festet.  Det var litt lettere med guidene, men det var også nesten spett umulig å få frigjort setet igjen, fordi det var ekstremt trangt å komme til løsne-anordningen på setet etter at jeg endelig hadde fått det på plass.

På den gamle S-en var dette mye enklere.

Jeg synes dette ble veldig mye lettere med isofix-guidene. Når de står rett nå, gjør mye seg selv. Men det er fremdeles ganske vrient sammenlignet med vår Passat med tekstilseter ja.
Men nå har vi et sett med barnestoler både i Passaten og Y'en, så kommer nok ikke til å ta de ut så ofte.