Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye vinterdekk - Erfaring med Gripmax?

Startet av Vans94, mandag 30. august 2021, klokken 23:25

« forrige - neste »

Vans94

Akkurat fått en Model 3 og skal nå kjøpe meg vinterdekk. Har en sr+. Har sett på pakkene til dekk24. De har en pakke med Gripmax vinterdekk og en med testvinnerne til Continental. Noen som har erfaring med Gripmax dekkene? Er en del forskjell i prisen, men vil Gripmax være godt nok? Prøvd å google litt, men finner ikke så mye om de.

ok67

Dekka er einaste kontakta du har med underlaget. Så det er kanskje ikkje rette plassen å spare nokre få tusenlappar.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

DeepFu

Om du skal kjøre lokalt i Stavanger, eller pendle mellom Setermoen og Tromsø daglig vil også være relevant for dekkvalg. Sånn satt litt på spissen.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Øggen

Kjørt med desse på min Model X.
Veldig fornøyd. Godt grep på snø, is og slaps (bra drenering)
Lite støy på bar asfalt, veldig bra forbruk. Så rein tommel opp herfra. :+1:
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Daniel80

Jeg kjører 245/35-20 på min model 3 i Bergen, og er veldig fornøyd med det. Hadde også 285/35-22 Gripmax heleveien rundt på Model X, og var fornøyd der også.
Når det er sagt hadde jeg ContiViking Contact på Model S, og de var nok bedre vinterdekk totaltsett.
Anbefalingen blir vel å kjøpe etter behov og kjøre etter forholdene.
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Kartelaven

Jeg ville prioritert støysvake dekk til TM3. Conti CV7 er bra på dette.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

Hideyowife

Anbefaler deg å sjekke megahjul. Masse bra rimelige alternativer hos de  :+1:
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Vans94

Ser nå at jeg kan få en pakke hos dekkmann til ca 17.000 med Conti CV7. Så da er vel det en "no-brainer".

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Vans94 på lørdag 04. september 2021, klokken 00:13
Ser nå at jeg kan få en pakke hos dekkmann til ca 17.000 med Conti CV7. Så da er vel det en "no-brainer".

Fornuftig valg. Når det gjelder dekk så gå helst for det du kan være sikker på at er bra. Å gamble med billigmerker er å gamble med sikkerheten din og sikkerheten til alle rundt deg. Det er en grunn til at disse merkene havner nederst i nesten alle dekktester (med noen ytterst få unntak).
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA