Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mange har mottatt bil, fått melding om utlevering eller ikke hørt noe?

Startet av PKEllefsen, mandag 30. august 2021, klokken 08:56

« forrige - neste »

PKEllefsen

Regner med at det enda ikke er så altfor mange som har mottatt bil enda, men at de fleste har fått melding om henting i september.
Bestilt TMY 06.06.2020. Svart, FSD, hengerfeste

Olatho

Jeg trodde tidligere at man fikk beskjed om å velge utlevering først når bilene kom til Norge.  Men etter å ha sett trådene om utlevering i Stavanger og Trondhiem virker det som mange får beskjed allerede når bilene er i Zeebrügge.
Da tipper jeg det kommer et nytt rush av "Jeg har fått melding om utlevering" de neste par dagene, når Glovis Companion og Lake Geneva ankommer Zeebrugge (begge kommer tirsdag kveld/natt til onsdag).


geear

Sitat fra: Olatho på mandag 30. august 2021, klokken 09:16
Jeg trodde tidligere at man fikk beskjed om å velge utlevering først når bilene kom til Norge.  Men etter å ha sett trådene om utlevering i Stavanger og Trondhiem virker det som mange får beskjed allerede når bilene er i Zeebrügge.
Da tipper jeg det kommer et nytt rush av "Jeg har fått melding om utlevering" de neste par dagene, når Glovis Companion og Lake Geneva ankommer Zeebrugge (begge kommer tirsdag kveld/natt til onsdag).
Såvidt jeg har forstått så har bilene som nå kommer oppover Vestlandet stått i Zeebrugge siden første båtlast kom dit. Altså samtidig med bilene som allerede er utlevert. Vi fikk først utleveringsavtale et par dager før de gikk på båten videre til Norge.

VAL.ENT

Model Y MIC - Bekreftet 13.sept
Model S Raven Long Range (2020) - Solgt
Model 3 Performance (2019) - Solgt
Audi TTRS (2018) - Solgt
Audi R8 (2016) - Solgt
Audi TT (2016) - Solgt

Olatho

Sitat fra: geear på mandag 30. august 2021, klokken 09:18
Sitat fra: Olatho på mandag 30. august 2021, klokken 09:16
Jeg trodde tidligere at man fikk beskjed om å velge utlevering først når bilene kom til Norge.  Men etter å ha sett trådene om utlevering i Stavanger og Trondhiem virker det som mange får beskjed allerede når bilene er i Zeebrügge.
Da tipper jeg det kommer et nytt rush av "Jeg har fått melding om utlevering" de neste par dagene, når Glovis Companion og Lake Geneva ankommer Zeebrugge (begge kommer tirsdag kveld/natt til onsdag).
Såvidt jeg har forstått så har bilene som nå kommer oppover Vestlandet stått i Zeebrugge siden første båtlast kom dit. Altså samtidig med bilene som allerede er utlevert. Vi fikk først utleveringsavtale et par dager før de gikk på båten videre til Norge.

Ja, jeg antar at de må være booket inn på videre transport før man får melding om utlevering. 
Men siden Glovis Companion skal videre til Oslo - og muligens, trolig, kanskje, får med seg en stack med biler fra Lake Geneva (Glovis Companion går videre mot Oslo ca 2 døgn etter at Lake Geneva ankommer), så blir det nok en ganske stor mengde biler som kommer med den batchen.

I tillegg til de mindre transportene som seiler opp og ned kysten, og som også får biler fra de to båtene.

Jeronan

The next carrier ( Lake Geneva ) is to arrive end this week in Zeebrugge.
So then we can expect the next round of SMS'es to start early next week.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Elgaaen

Jeg bestilte M3 SR+ 6.8 med levering midten av Sept. Fikk beskjed av delivery at den var på Glovis Summit som lastet av i Zeebrügge forrige uke. Finner ingen track enda..

Noen andre med tilsvarende bestilling som aner når vi kan forvente bil i Oslo? Står vel enten fortsatt i havn eller kanskje på vei mot Norge?

Hvor lang tid tar det fra båten toucher Norsk jord til de sender ut SMS normalt?

geear

Som det står rett over her, vi er en haug som har fått SMS et par dager før bilene ble lastet på båt i Zeebrugge, så svaret er altså at du kan få SMS alt fra noen dager før bilen er på norsk jord, til etter, avhengig av utleveringskapasitet...

sjossang

Kanskje også få med hvem som har mottatt VIN? Jeg har bare fått beskjed om at bilen blir utlevert "sent august/september", men config-siden viser ingen VIN.

Frustrerende å glede seg så mye :D
Y LR hvit/hvit

tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

PKEllefsen

Sitat fra: tornaldo på mandag 30. august 2021, klokken 13:36
Hvor er alternativet levering starten av september?  :)

Fikk vite fra tesla Kokstad at det ville bli nye leveringer i midten og slutten av september. Glemte visst at det finnes andre steder i Norge enn Bergen 😂
Bestilt TMY 06.06.2020. Svart, FSD, hengerfeste

PKEllefsen

Sitat fra: sjossang på mandag 30. august 2021, klokken 12:18
Kanskje også få med hvem som har mottatt VIN? Jeg har bare fått beskjed om at bilen blir utlevert "sent august/september", men config-siden viser ingen VIN.

Frustrerende å glede seg så mye :D

Vi får lage en oppdatert versjon om en uke eller to når antageligvis alle skulle ha fått melding om levering (hvis det som står på siden til tesla stemmer om at alle får levering i september). Da får vi eventuelt legge til "ikke fått vin eller tid for levering" + "fått vin, men ikke tid for levering", eller noe i den dur.
Bestilt TMY 06.06.2020. Svart, FSD, hengerfeste

geear

Sitat fra: PKEllefsen på mandag 30. august 2021, klokken 15:48
Sitat fra: tornaldo på mandag 30. august 2021, klokken 13:36
Hvor er alternativet levering starten av september?  :)

Fikk vite fra tesla Kokstad at det ville bli nye leveringer i midten og slutten av september. Glemte visst at det finnes andre steder i Norge enn Bergen 😂
Legger jo til en båt med Y i Bergen på onsdag, så de skal nok levere ut i starten av September i Bergen også. ;)

jorgenask

Sitat fra: geear på mandag 30. august 2021, klokken 16:37
Sitat fra: PKEllefsen på mandag 30. august 2021, klokken 15:48
Sitat fra: tornaldo på mandag 30. august 2021, klokken 13:36
Hvor er alternativet levering starten av september?  :)

Fikk vite fra tesla Kokstad at det ville bli nye leveringer i midten og slutten av september. Glemte visst at det finnes andre steder i Norge enn Bergen 😂
Legger jo til en båt med Y i Bergen på onsdag, så de skal nok levere ut i starten av September i Bergen også. ;)

Ja har utlevering I Bergen 8 sept  :+1:

IP

Til dere som har fått bekreftet/allerede mottatt bil.
Bestilte en i dag, men har ikke overført egenkapitalen enda. Må jeg gjøre dette før jeg får VIN etc, eller må det bare være klart før jeg henter bilen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA