e-UP ladeproblematikk

Startet av Larsbjoernar, lørdag 28. august 2021, klokken 17:21

« forrige - neste »

Larsbjoernar

Vi har en 2014 e-UP med rett over 30.000 km på telleren som har noen merkelige symptomer. Den vil ikke lade på ladestasjoner plutselig. Lading starter, men etter ca 8-10 sekunder stopper lading og ladeindikator i "tanklokket" lyser konstant oransje. Etter kort tid prøver den på nytt og starte lading, men det er samme historien på nytt. Ved et par anledninger har indikator lyst rødt når jeg har forsøkt inn/ut med ladekabel etc.  Har testet med medfølgende kabel på ladestasjon hjemme + 3 offentlige ladepunkter. Har også testet med en annen kabel (som vi har brukt hele tiden) hjemme her, men uten at det er håp. Lading med den medfølgende ladekladden fungerer helt fint. Bilen har ingen avgangstid programmert, og minste batteristatus er satt til 100%. Dette har vel skjedd forbigående et par ganger i løpet av det drøye året vi har hatt bilen, men nå er det som sagt ikke mulig å få den til å gjøre som tiltenkt.

Radiobil1

Hadde tilsvarende sak noen ganger på min når jeg skulle lade på jobb.

Litt usikker på hva som gjorde at den tok lading. Men det jeg gjorde var å låse bilen for så å låse opp igjen. Noen ganger satt jeg meg inn og skudde på bilen, den ble ready, og så av tenninga. Da gikk alt så meget bedre, og bilen lyste grønt i ladelampa.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA