Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering i Trondheim

Startet av Parabuthus, torsdag 26. august 2021, klokken 22:17

« forrige - neste »

erlendsellie

Sitat fra: Pondus_ på tirsdag 31. august 2021, klokken 08:45
Må man foreta seg noe i appen før levering?

Står at jeg kan laste ned Tesla appen, gå inn på kjøreveiledninger og lås opp henvisningskoden.
Men har lite valgmuligheter i appen.

Bilen blir tilgjengelig i appen når du har scannet QR-koden og fyllt ut skjemaet der. Så, bare last ned appen og vær klar for det, så går det greit. Også greit å få kona til å opprette en bruker og laste ned appen, så kan du dele tilgang til hennes profil fra konto-siden din etter du har tatt levering.

CaZpaH

Men du må ikke. Nøkkelkortene ligger klart i bilen så man kan fint bruke dem uten appen.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

erlendsellie

Sitat fra: CaZpaH på tirsdag 31. august 2021, klokken 09:36
Men du må ikke. Nøkkelkortene ligger klart i bilen så man kan fint bruke dem uten appen.
Men bilen er vel låst når du kommer? Jeg sjekket ikke dette selv, men hvis ikke kan jo hvem som helst kjøre vekk med din bil.

Sent from my LE2123 using Tapatalk


CaZpaH

Sitat fra: erlendsellie på tirsdag 31. august 2021, klokken 09:40
Sitat fra: CaZpaH på tirsdag 31. august 2021, klokken 09:36
Men du må ikke. Nøkkelkortene ligger klart i bilen så man kan fint bruke dem uten appen.
Men bilen er vel låst når du kommer? Jeg sjekket ikke dette selv, men hvis ikke kan jo hvem som helst kjøre vekk med din bil.

Sent from my LE2123 using Tapatalk

Ja. Den låses opp fjernstyrt når papirer er signert etc.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

bjheggset

Malacca Highway på plass i Trondheim Havn:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Parabuthus

Dessverre finnes ikke kameraet som viser lossingsområdet lenger så vidt jeg kan se. Tror dette ble fjernet/flyttet etter ulykken som skjedde der.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

oroar

Er dette båten med bilene som leveres denne uka eller har den bilene som leveres om 2 uker også? Evt hvilken båt kommer med dem?
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

erlendsellie

Sitat fra: oroar på tirsdag 31. august 2021, klokken 13:35
Er dette båten med bilene som leveres denne uka eller har den bilene som leveres om 2 uker også? Evt hvilken båt kommer med dem?
Vet at hvertfall 1 bil som kom sist uke blir utlevert på torsdag nå, så sikkert en god miks.

Sent from my LE2123 using Tapatalk


bjheggset

Sitat fra: oroar på tirsdag 31. august 2021, klokken 13:35
Er dette båten med bilene som leveres denne uka eller har den bilene som leveres om 2 uker også? Evt hvilken båt kommer med dem?

Jeg har min på denne og levering neste uke. Om du har VIN så kan du jo sjekke, er en lenke lenger oppe her i tråden, lim inn VIN så ser du selv om din er med på runden her.

Parabuthus

Min er også ombord her med levering neste torsdag.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

oroar

Sitat fra: bjheggset på tirsdag 31. august 2021, klokken 13:37
Sitat fra: oroar på tirsdag 31. august 2021, klokken 13:35
Er dette båten med bilene som leveres denne uka eller har den bilene som leveres om 2 uker også? Evt hvilken båt kommer med dem?

Jeg har min på denne og levering neste uke. Om du har VIN så kan du jo sjekke, er en lenke lenger oppe her i tråden, lim inn VIN så ser du selv om din er med på runden her.

Ja jaggu. Nå står det Port Trondheim på min VIN. Burde vel være mulig å få den før 14.september da når enkelte får levering like etter båt har lagt til kai :-)
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

Jouley

Sitat fra: oroar på tirsdag 31. august 2021, klokken 13:50
Sitat fra: bjheggset på tirsdag 31. august 2021, klokken 13:37
Sitat fra: oroar på tirsdag 31. august 2021, klokken 13:35
Er dette båten med bilene som leveres denne uka eller har den bilene som leveres om 2 uker også? Evt hvilken båt kommer med dem?

Jeg har min på denne og levering neste uke. Om du har VIN så kan du jo sjekke, er en lenke lenger oppe her i tråden, lim inn VIN så ser du selv om din er med på runden her.

Ja jaggu. Nå står det Port Trondheim på min VIN. Burde vel være mulig å få den før 14.september da når enkelte får levering like etter båt har lagt til kai :-)

Noen som har prøvd å få fremskyndet utleveringsdato? Min er også ombord i Malacca og kommer til Bergen i morgen, men utlevering er først en uke senere :-/

thomala

Min står på denne båten og jeg har utlevering 14. i Trondheim. Har vært i kontakt med delivery her i Trondheim og de sa at det foreløpig ikke var noen endring i dato, men at dette kunne endre seg.

oroar

Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

Parabuthus

Denne tikket akkurat inn på sms:

Takk for at du har lagt inn informasjon om din tilgjengelighet for utlevering. Det ser ut til at din nye Model Y blir klar for utlevering på din valgte dato den 09/09/2021 kl. 8:30 AM.
Bilen er fortsatt under transport. Vi vil ta kontakt med deg dersom det forekommer  endringer.
Hilsen Tesla- teamet ditt.
Ønsker du ikke å motta SMS, svar STOP.

Noen andre som har fått den? VIN-tracking bekrefter at bilen er ankommet Trondheim med Malaccay Highway, men må vel kjøres av båten og transporteres opp til Flatåsen.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA