Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering i Trondheim

Startet av Parabuthus, torsdag 26. august 2021, klokken 22:17

« forrige - neste »

bjheggset

Sitat fra: jlan på onsdag 01. september 2021, klokken 16:27
Bruker de biltransportør på det korte stykket?

De gjør det ja, så de lasset på en tidligere på webcam til Trondheim Havn.

geirci2

Sitat fra: jlan på onsdag 01. september 2021, klokken 16:27
Bruker de biltransportør på det korte stykket?

12,8 km - og disse kilometrene skal ikke registreres på Tesla'n :-)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Parabuthus

Noen som har hatt levering de siste dagene som kan gi oss en rapport på leveringen og bilen (f.eks. klargjøring, skvettlappef og folie)? Greit å vite om det er noe vi som har utlevering neste uke må være obs på.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

CaZpaH

#63
Sitat fra: Parabuthus på torsdag 02. september 2021, klokken 16:24
Noen som har hatt levering de siste dagene som kan gi oss en rapport på leveringen og bilen (f.eks. klargjøring, skvettlappef og folie)? Greit å vite om det er noe vi som har utlevering neste uke må være obs på.

Tok levering i dag. Bilen så fin ut den. Skvettlapper var montert. Folie på hjulbuer bak var montert. Syns folien virket veldig tykk, men det er vel bare en bra ting. Syns dørene har et litt "klunk" lyd når man lukker den. Er ikke den samme lyden eller følelsen som med Model 3'en jeg har. Virker litt mer harde i konstruksjonen. Klarer ikke helt å sette fingeren på det, men er ikke like behagelig som på 3'ern (garantert bare en vanesak).

Ellers merker jeg at coupen er mye mer stille enn min 2021 Model 3. Dog jeg syns den høyfrekvente lyden i motorene på Y'en var litt vel fremtredende på min bil, men sikkert innenfor specc. Ikke noe som kommer til å plage meg, men bare en observasjon.

Levering gikk berøringsfritt ved at man scanner en QR-kode på døren ved ankomst, svarer på et par spørsmål på et elektronisk spørreskjema. Så går man over bilen sin og så signerer overtakelse digitalt. Deretter er det bare tut og kjør. Vinterdekk var forøvrig ikke i bilen og blir levert senere. Jeg har bestilt med 19" felger og hjulkapslene var allerede montert av Tesla. Det var de ikke da jeg tok levering av Model 3.

Ellers var bilen min ikke oppdatert til nyeste programvare, denne lastet seg ned og ble installert da jeg kom hjem. Ellers ikke noe å utsette på hverken med levering eller bilen.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

bjheggset

Hvor mye strøm fikk dere levert med?

erlendsellie

Sitat fra: bjheggset på fredag 03. september 2021, klokken 09:13
Hvor mye strøm fikk dere levert med?
Ca 45%.

Sent from my LE2123 using Tapatalk


ELTesla


ToWalkOrDrive

Sitat fra: ELTesla på fredag 03. september 2021, klokken 10:00
100% ved utlevering i Trondheim  :+1:

Litt kjedelig med 100% hvis du hadde tenkt å kjøre 3km, og så være vekke i 7 dager....da bør en kjøre ned batteriet til under 80% før en reiser...
Tesla Model Y                         2021-

CaZpaH

Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

bjheggset

#69
Er det forresten noen som har opplevd å ha mottatt to meldinger om å aktivere forsikring og betale egenandel? Selv om begge de to tingene er i orden? Fikk en ny en isted, og den første for 3-4 dager siden. Virker som en ganske generell melding som de sender ut til alle, men uansett.

Hoftefest

Sitat fra: bjheggset på fredag 03. september 2021, klokken 10:59
Er det forresten noen som har opplevd å ha mottatt to meldinger om å aktivere forsikring og betale egenandel? Selv om begge de to tingene er i orden? Fikk en ny en isted, og den første for 3-4 dager siden. Virker som en ganske generell melding som de sender ut til alle, men uansett.

Ja. Stusset på det selv, så vidt jeg vet skal forsikringen være i orden. Tenker de må få mange unødvendige telefonsamtaler inn pga. dette.

bjheggset

Sitat fra: Hoftefest på fredag 03. september 2021, klokken 11:07
Sitat fra: bjheggset på fredag 03. september 2021, klokken 10:59
Er det forresten noen som har opplevd å ha mottatt to meldinger om å aktivere forsikring og betale egenandel? Selv om begge de to tingene er i orden? Fikk en ny en isted, og den første for 3-4 dager siden. Virker som en ganske generell melding som de sender ut til alle, men uansett.

Ja. Stusset på det selv, så vidt jeg vet skal forsikringen være i orden. Tenker de må få mange unødvendige telefonsamtaler inn pga. dette.
Samme tenkte jeg, ikke rart det blir trafikk inn til de. Har også dobbeltsjekket med forsikringa mi, og alt i orden der, så da er det nok bare en glipp :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Klykken

Vel, for min del var ikke forsikring i orden. Antok at alt gikk automatisk i og med at det ble valgt Codan og "drive away-tilbudet" ved bestilling, men det gjorde det altså ikke. Måtte ringe å få alt ordnet.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

bjheggset

Sitat fra: Klykken på fredag 03. september 2021, klokken 11:24
Vel, for min del var ikke forsikring i orden. Antok at alt gikk automatisk i og med at det ble valgt Codan og "drive away-tilbudet" ved bestilling, men det gjorde det altså ikke. Måtte ringe å få alt ordnet.

Jeg bruker et annet selskap, men hører folk som har Codan må gjøre det ja, så om man har levering snart og valgt de bør vel man ringe inn.

Parabuthus

Fikk også sms om dette selv om forsikringen er ok. Antar de sender ut melding til alle som standard.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA