Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøp av lett brukt EQC

Startet av Rolf Gjerdsjø, onsdag 25. august 2021, klokken 21:54

« forrige - neste »

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Mastiff på torsdag 16. september 2021, klokken 10:28
Det viktigste er uansett at det er Burmeister-anlegg! Jeg må ha noe bra å dundre black metal på når jeg kjører til Karmøygeddon!  8) Var det med originalt hengerfeste, eller fikk du ettermontert? Det er litt uenighet mellom BOS i Stavanger og andre om det faktisk går å ettermontere...

Hos meg blir det ettermontert, så det er fullt mulig. Jeg kjøpte min som nevnt av BOS, så det er nok antakelig dette svingbare du har fått svar på tipper jeg. Men det finnes å få både fast og vanlig avtagbart til EQC.

Burmeister er etter min oppfatning verdt å gå etter, og selv om det mangler sub er det også bra trøkk i det. Men det er først og fremst et løft i lydopplevelsen fra standardanlegget.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Mastiff

Jeg jeg skulle gjerne hatt det store Burmeister-anlegget som sitter i Taycan. Vet du om det går an å ettermontere sub på noen måte der?
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

Mastiff

Og ut fra det BOS i Stavanger sa, var det ingen annen løsning enn det svingbare som var godkjent til bilen, så jeg tror selgeren der må ha vært langt ute på feil jorde...
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

Rolf Gjerdsjø

Har ingen anelse om sub kan ettermonteres, men av alle bilanlegg jeg har vært borti (og det er endel) så er vel dette det jeg kan si at har minst behov for det. Så sørg for å lytte på det selv først. Jeg var skeptisk til at det ikke hadde sub, men etter å ha justert det til min smak er behovet for min del helt fraværende. Jeg pleier forøvrig alltid å ha oppgraderte anlegg når jeg kjøper bil.

Du har nok møtt en selger som neppe har vært helt påskrudd akkurat der, og i stedet for å ta bryet med å sjekke så svares det i vilden sky. Og såvidt jeg vet er det SVV som godkjenner biler, og de skiller vel ikke på om hengerfestet er svingbart eller ikke når bilen er godkjent med henger.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Mastiff

Ja, jeg skal så klart høre det først. Men det er jo faktisk to små suber under føttene til føreren og passasjeren:

https://www.lydogbilde.no/test/biler/mercedes-eqc-med-burmester/
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Mastiff på torsdag 16. september 2021, klokken 10:43
Ja, jeg skal så klart høre det først. Men det er jo faktisk to små suber under føttene til føreren og passasjeren:

https://www.lydogbilde.no/test/biler/mercedes-eqc-med-burmester/

Jaggu, der var det noe, om enn ikke helt som en vanlig litt større sub. Men som sagt, Burmeister i EQC er helt strålende, noe Lyd & Bilde i og for seg bekrefter.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Mastiff

Ja, jeg gleder meg til å høre det. Og til ikke å høre støyen når bilen kjører...
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

Vaduz

Sitat fra: Mastiff på torsdag 16. september 2021, klokken 10:28
Det viktigste er uansett at det er Burmeister-anlegg! Jeg må ha noe bra å dundre black metal på når jeg kjører til Karmøygeddon!  8) Var det med originalt hengerfeste, eller fikk du ettermontert? Det er litt uenighet mellom BOS i Stavanger og andre om det faktisk går å ettermontere... (Besvart i annen tråd.)

Det er jo ikke veldig necro da, skulle vel hatt med deg en gammel kassettspiller i bilen for slikt!

Mastiff

#23
 :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Godt poeng! Men jeg må innrømme at jeg er litt shizofren der... Jeg henfaller til power metal når fruen er med (hun liker særlig Powerwolf og Allen/Olzon), og iblant går jeg amok i mykere saker, som progerne Green Carnation fra Kristiansand og etnometalgutta Myrath fra Tunisia/Frankrike. Det siste er uhyre fengende, også for folk som ikke er metallikere og har veldig forseggjort videoer:

https://www.youtube.com/watch?v=uM1d7C8aOWk&ab_channel=MYRATHVEVO

Ellers hørte jeg både på standardanlegget og Burmester-anlegget hos Mercedes i Lyngdal (veldig hyggelige folk der!), og det var ingen tvil om at jeg måtte ha Burmester... Så nå får jeg noe å kjøre til Karmøygeddon Arctic med i slutten av oktober, en pent brukt 1886 Edition med absolutt alt av utstyr og ettermontert hengerfeste blir bestilt i morgen gjennom en bilmegler i Rogaland. Siden jeg kjøper lik bil samtidig som en kompis, får vi en litt ekstra god handel.
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA