Mine første timer i min egen Model Y!

Startet av E-golf-2014, tirsdag 24. august 2021, klokken 10:12

« forrige - neste »

egolfetp

Stemmer med Hankook Ventus S1evo3 ev på 19 tommere. Virker greit uten at jeg er noen dekkekspert. Når det gjelder komfort så oppfattes støy og demping tilsvarende SR+ med 18 tommer og aero.

henrikj

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 25. august 2021, klokken 14:01
Ahhh...godt observert....samtidig så sies det fra USA at 19" gir en mye mer komfortabel tur...men når dekk heter Hancock eller noe sånt....veldig rart de ikke spanderer mer kjente dekk på 19".

Ser ikke ut som de Hankook-dekka er helt krise: https://www.tyrereviews.com/Article/2021-Auto-Bild-19-inch-Summer-Tyre-Test.htm

Øyvind.h

Har ikke både BMW og VW kommet med Hankook dekk?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Skallebank

Hankook er et merke som har sprikende testresultater. Noen modeller har gjort det meget godt i Motor/Nafs dekktest.
Jeg har gode erfaringer med Hankook Ventus Prime. Komfortabelt dekk.
Hadde S1 Evo2 på en MB c350e, og synes de fungerte ok.
Er litt skeptisk til at de aktuelle på TMY heter EV. Frykter at det betyr knallharde dekk for lavest mulig rullemotstand..

Stimj11

Leste et sted at det skulle være mulig å kjøpe raskere akselerasjon på Y sånn man kan på TM3 via appen. Er dette mulig på Y? Acceleration boost mener jeg det heter.

Slowpokes

Noen som vet om premium connectivity som alle får 1 år gratis om det er noe en må aktivere? På min bil står det at den har gått ut?

spirrevipp

Sitat fra: Stimj11 på onsdag 25. august 2021, klokken 15:13
Leste et sted at det skulle være mulig å kjøpe raskere akselerasjon på Y sånn man kan på TM3 via appen. Er dette mulig på Y? Acceleration boost mener jeg det heter.

Ikke noe slikt i appen hos meg, kun EAP/FSD.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

afitch80

Sitat fra: Slowpokes på onsdag 25. august 2021, klokken 15:54
Noen som vet om premium connectivity som alle får 1 år gratis om det er noe en må aktivere? På min bil står det at den har gått ut?
Da jeg kikket i kildekoden på min etter noe spor av batteristørrelse tror jeg at jeg så at premium connectivity ikke var inkludert.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

ergjer

Fant dette her: https://www.tesla.com/no_NO/support/connectivity

Skal være inkludert i ett år for bestillinger etter 1/7/2018

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Slowpokes

Sitat fra: ergjer på onsdag 25. august 2021, klokken 17:52
Fant dette her: https://www.tesla.com/no_NO/support/connectivity

Skal være inkludert i ett år for bestillinger etter 1/7/2018

Det stemmer, vi skal ha 1 års men det ser ut som om den ikke er aktivert enda.. Får sjekke mer imorgen..

egolfetp

Aktiveres etter noen timer. Du får en e-post på det.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: henrikj på onsdag 25. august 2021, klokken 14:13
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 25. august 2021, klokken 14:01
Ahhh...godt observert....samtidig så sies det fra USA at 19" gir en mye mer komfortabel tur...men når dekk heter Hancock eller noe sånt....veldig rart de ikke spanderer mer kjente dekk på 19".

Ser ikke ut som de Hankook-dekka er helt krise: https://www.tyrereviews.com/Article/2021-Auto-Bild-19-inch-Summer-Tyre-Test.htm

Nei, får håpe de Hakookene med EV på slutten i navnet er omtrent like bra. Likte særlig godt støy-score'n som var blant de beste.
Tesla Model Y                         2021-

Diravi

Sitat fra: spirrevipp på onsdag 25. august 2021, klokken 15:58
Sitat fra: Stimj11 på onsdag 25. august 2021, klokken 15:13

ser du har 19-tommere, som jeg antar er Hankook. Hvordan var støynivå på disse? Fjæringskomfort over ujevnheter?  8)
Ikke noe slikt i appen hos meg, kun EAP/FSD.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Slowpokes

Sitat fra: egolfetp på onsdag 25. august 2021, klokken 18:57
Aktiveres etter noen timer. Du får en e-post på det.

Fikk Mail nå om det, tok 9 timer bare  ::)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA