Solceller!

Startet av froland, lør 28. jul 2012, kl. 10:23

« forrige - neste »

jorgenbsk

Nå er tråden mange år tilbake i tid, men kom du noen vei med solceller fra Kina?

Jeg er i en situasjon der vi skal renovere taket, og har fått tilbud på komplett pakke her hjemmefra, men da er prisen såpass høy at det ikke blir realisert.
Nå er problemstillingen: Kinasolceller eller ingen solceller. Og da kan erfaring fra andre være grei :)

jkirkebo

Sitat fra: jorgenbsk på lør 24. feb 2018, kl. 15:16
Nå er tråden mange år tilbake i tid, men kom du noen vei med solceller fra Kina?

Jeg er i en situasjon der vi skal renovere taket, og har fått tilbud på komplett pakke her hjemmefra, men da er prisen såpass høy at det ikke blir realisert.
Nå er problemstillingen: Kinasolceller eller ingen solceller. Og da kan erfaring fra andre være grei :)

Mine Kina-paneler har ihvertfall produsert godt i 4,5 år nå uten problemer. Solgte nylig noen 150W paneler jeg hadde hatt på hytta også, de var fra 2004 og gode som nye.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

jorgenbsk

Da snakker du om USA-importerte panel (som i annen tråd her) eller direkte fra Kina?

Det beskrives jo en trygg fremgangsmåte for USA, men for direkte Kina-import er det ikke veldig mye informasjon som er delt. Erfarte trygge kanaler for kjøp for eksempel :)

jkirkebo

Sitat fra: jorgenbsk på lør 24. feb 2018, kl. 19:12
Da snakker du om USA-importerte panel (som i annen tråd her) eller direkte fra Kina?

Det beskrives jo en trygg fremgangsmåte for USA, men for direkte Kina-import er det ikke veldig mye informasjon som er delt. Erfarte trygge kanaler for kjøp for eksempel :)

De første pallene kjøpte jeg av AcoSolar som er et kinesisk selskap med lager i USA. Så panelene ble sendt fra USA. Monteringsmateriellet kom fra Kina, og jeg har også kjøpt en tracker direkte fra Kina senere. Null problemer med de forsendelsene ihvertfall.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

geear

Passer alt monteringsmateriell overens med alle paneler (av typen på 1,6x1 meter) eller er det hensyn å ta der og?

Sulle

Vet ikke akkurat det, men noterte et annet tips i forbindelse med dette. A2 skrue egner seg bedre enn A4 til montering. A4 får brakettene til å korrodere.
Model Y AWD 2025 - FSD overført fra MS
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1 - Solgt
Think Li 2010 - Ute av drift
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA