Pris for aktivering av AP 2.5

Startet av TeslaLeif, man 23. aug 2021, kl. 16:01

« forrige - neste »

TeslaLeif

Hei, vurderer kjøpe en TMX fra mars 2018 og den har AP 2.5 HW. Noen som vet pris for å aktivere AP på denne?

Motorwatt

I midten av 2018 kostet EAP  40.400.- kjøpt med ny bil.
I dag koster EAP på en ny bil 30.000.-, men på en brukt må du legge til moms. Ingen installasjonskostnader hvis det ikke må byttes til HW3-computer.

Det mest korrekte svaret kan nok Tesla gi deg  :D

TeslaLeif

Takk for svar, skal høre med de. Hva avgjør om det må oppgraderes til HW3-computer?

Motorwatt

Vet egentlig ikke. Jeg går ut ifra at det holder med HW-2.5, men man vet aldri hva Tesla mener før man spør  :D. Har du VIN (Vehicle Indentification Number eller chassisnummer) så er det bare å sjekke med dem. Eller om noen her vet det.

geear

Sitat fra: TeslaLeif på man 23. aug 2021, kl. 16:49
Takk for svar, skal høre med de. Hva avgjør om det må oppgraderes til HW3-computer?
Det beste svaret får du fra hen som eier bilen nå, be hen om å gå inn i appen under upgrades, der står prisen for akkurat den bilen, på både EAP og FSD.

Det vil nok ikke bli oppgradert til FSD-computer (HW3) for EAP, men kjøper du FSD så får du oppgraderingen med på kjøpet.

Motorwatt

Det betinger vel at han kjøper fra en privatperson?

TeslaLeif

Det er ikke fra en privatperson nei, tenkte kanskje noen hadde det liggende i appen sin og kunne svare kjappere enn Tesla :-)

geear

Men det har variert, derfor tenkte jeg det var enklest å få det fra eier. Mange selges jo også i formidling. Men da må du nok høre med Tesla.

TeslaLeif

Takk for svar, noen som har en enkel e-postadresse hvor de svarer innenfor rimelighetens tid på spørsmål?

geear

Det er tidvis en chatteboble på tesla.com, da kan du kanskje få svar der, hvis ikke noe GDPR-greier..

VeloD

Det koster kr 31 400 å aktivere AP på en bil med HW2.5
--
TMX 100D Feb-18

Apache

Oppgradere fra EAP til FSD koster 37250,- for meg med h.w 2.5. TMS75D 2018

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA