Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utlevering på varemessa

Startet av Dazzy, mandag 23. august 2021, klokken 08:09

« forrige - neste »

Dazzy

Noen som vet hvor lang tid dette tar? Mulig de har gjort noen forbedringer siden Model 3 leveringen, men har hørt dette kan ta en halv dag.

Jeg har oppmøte til 11.40 og må være hjemme igjen til 13.30, dvs jeg har i underkant av 2 timer tilgjengelig (bor 5 min unna).

Er det håp om å rekke dette?

SurSnasen

Jeg har hatt to egne utleveringer på varemessen, og var med på en kamerats utlevering en gang. Den ene gangen jeg hadde utlevering var det rett etter lunsj. Da var det forholdsvis lite trykk på utleveringene, og jeg fikk bilen utlevert bare et par minutter forsinket.
Den andre gangen (eller strengt tatt første gang) hadde jeg også utlevering bortimot rett etter lunsj. Da var utleveringen forsinket med 2,5 timer før jeg slapp inn.

Kameratens utlevering var verre. Da måtte vi vente 4 timer en tirsdags ettermiddag.

Håper og tror at logistikkflyten deres er mer innarbeidet nå. Men om det stemmer at de skal ha ut nesten 5000 biler på varemessen innen september er omme, så kan det bli litt bingo i utleveringsopplevelsene. Mulig covid-begrensningene kan bidra til at hver utlevering går raskere. Da kameraten fikk sin bil klaget Tesla-representanten på at det var så mange som gikk over bilene sine med lykt og lupe, og kom med lange checklister som skulle gjennomgås.

Jeg har litt knapt med tid under min utlevering senere i måneden selv, så jeg håper de er i noenlunde rute...

Churchill

Fikk nettopp sms om utlevering på varemessa nå. Tror dette kommer til å gå unna veldig radig. Den blir gjort kontaktløst og utendørs. Ingen opplæring eller noe. Scann QR-kode for å sjekke inn, få sms om hvor bilen står, koble opp app til bil og så ferdig

_Julie

Fikk samme melding også. Noen som vet hvordan man rapporterer feil og mangler når det er kontaktløst? SMS?

Otkristo

Dette går unna pr 09:30. blir artig å følge antall registrerte denne uken

paalsen

Sitat fra: _Julie på mandag 23. august 2021, klokken 09:27
Fikk samme melding også. Noen som vet hvordan man rapporterer feil og mangler når det er kontaktløst? SMS?
Ta det etterpå, og ikke bruk hele dagen der med sjekkkister. Om det ikke er noe som du selv kan få skyld for i ettertid da.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bidda

Greit å kunne sjekke etter bulker/skrammer o.l., alt annet er greit å ta etterpå, tenker jeg....
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

AUK

Jeg kan lage en delivery-story på instagram @whats_ev i morgen hvis det er noen som er interesserte i hvordan opplegget er i praksis.

sjossang

Sitat fra: AUK på mandag 23. august 2021, klokken 11:30
Jeg kan lage en delivery-story på instagram @whats_ev i morgen hvis det er noen som er interesserte i hvordan opplegget er i praksis.

Ja takk :)
Y LR hvit/hvit

RJK

Sitat fra: paalsen på mandag 23. august 2021, klokken 10:40
Sitat fra: _Julie på mandag 23. august 2021, klokken 09:27
Fikk samme melding også. Noen som vet hvordan man rapporterer feil og mangler når det er kontaktløst? SMS?
Ta det etterpå, og ikke bruk hele dagen der med sjekkkister. Om det ikke er noe som du selv kan få skyld for i ettertid da.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ta bilder av alle fysiske skader, enten de er utvendig eller innvendig (panelgap er ikke skade), så har du uansett fersk dokumentasjon. Men uansett, meld disse på stedet.

Resten melder du i ettertid innen fornuftig tid (maks 14 dager helst), for å følge lovens krav. Godt mulig andre har god erfaring med å melde senere, men jeg ville ikke drøyd det lengre. Men selvsagt, noe er det kanskje ikke så åpenbart at du finner med en gang, så det melder man inn så fort man oppdager ting i ettertid.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Reflektor

Noen som vet hva vi med innbyttebil skal gjøre? Skal vi forholde oss til samme oppmøtetidspunkt eller bør man komme tidligere? Har fått sms om at faktura for betaling ligger på mine sider. Der er det kun Bestillingsbekreftelse og depositumsfaktura. Innbyttet er bekreftet mer vet jeg ikke. Skal hente bil i morgen 🤠

haraldr

Jeg bare parkerte på parkeringsplassen på utsiden, skannet QR-koden ved inngangen med telefonen og fikk beskjed om å gå over til et telt der det etterhvert dukket opp en dude som ble med bort å sjekket innbyttebilen, godkjente den og fikk et par signaturer.
Mens jeg ventet på han registrerte jeg opplysningene de etterspurte via QR-lenken og startet inspeksjonen av den nye bilen.
Alt i alt en stressfri opplevelse. Og bilen er fin, ser ut til å være godt skrudd sammen, hel og pen (hvit MYLR med hvitt interiør).
Fikk bilen i går ettermiddag, var der 10 minutter for tidlig, det gikk helt greit. Det var godt merket fra avkjøringen på hovedveien hvis en kommer med bil.

andy99

Hentet bil i dag på Lillestrøm. Hvit ingen ppf folie beskyttelse på bakdører, men leser at flere har fått det. Har andre hvite fått det på Lillestrøm?
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

_Julie

Sitat fra: andy99 på onsdag 25. august 2021, klokken 21:25
Hentet bil i dag på Lillestrøm. Hvit ingen ppf folie beskyttelse på bakdører, men leser at flere har fått det. Har andre hvite fått det på Lillestrøm?
Hentet selv en grå i Lillestrøm uten ppf. Lurte på det samme.

Aldrimer

Hentet grå på tirsdag og da var det ppf på bakdørene. PS han ved siden av meg hentet en hvit Y også her var det påmontert ppf.

(og jeg som hadde kjøpt ppf fra Begoos i den tro at jeg måtte fikse det selv.)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA