Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TMY i media

Startet av kirky, søndag 22. august 2021, klokken 21:23

« forrige - neste »

jlan

#30
Sitat fra: turfsurf på onsdag 15. september 2021, klokken 20:08
Spesiell definisjon av design. Det handler om mye mere enn utseende. Hvor bra noe virker, hvordan ting henger sammen, hvor robust det er osv.
Ja slik sett er jo designet hele konstruksjonen. Men når en leser teksten under denne kategorien så er det ganske tydelig at Motor bruker den mer snevert, om utvendig og innvendig utseende.  Og der har altså det funksjonelle mye å si for min vurdering.

Det kan virke som et litt kantete utseende for tiden oppfattes som moderne, VW har jo også gjort ID4 litt kantete, og dermed har den fått høyere cd enn Enyaq, som skal være litt mer "klassisk". Vi ser jo mange rare bygninger også for tiden, hvor arkitektene prøver å overgå hverandre med dysfunksjonelle former.  Vel vi får se om noen år hva som står seg over tid.  Og hva Motor sier om Ioniq 6.

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Radial

- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

lars667

Er enig i de billige dritplankene. Føles mye billigere enn i TM3 fra 2020. Rakler og rister. Også enig om lastekroker, som er enda større skandale enn nyttelasten. HUD klarer jeg meg fint uten. Keep it simple. Da er det verre med mangel på viskerspak.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

geear

Før jeg fikk bilen var jeg innstilt på å få de foliert så fort som mulig, men er ikke like sikker lenger. Syns de var penere enn jeg trodde. Liker også at de nå har trukket listene utover i dørene.

Klykken

Enig med geear. Positivt overrasket, selv om jeg i utgangspunktet er negativ til treverk/tre-look i bil.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Handyman

Det er jo ekte tre også. Imitasjon er ofte ikke pent.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Jess, ekte og med struktur, langt over hva jeg forventet iallfall. Overrasket over at noen kan være skuffet over det. Da lurer jeg litt på hva slags treverk man forventer seg i en bil. Har forøvrig ingen skrangling fra de (eller noe annet interiør).

lars667

Sorry. Ble litt revet med. Sikkert ekte. Men tapp på dem så høres det ikke ut som tre i alle fall.Mine skramler litt på ruglete vei type grus o. l. Vet ikke om det er litt romslige fester eller hva.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Handyman

Sitat fra: lars667 på torsdag 23. september 2021, klokken 20:39
Sorry. Ble litt revet med. Sikkert ekte. Men tapp på dem så høres det ikke ut som tre i alle fall.Mine skramler litt på ruglete vei type grus o. l. Vet ikke om det er litt romslige fester eller hva.
Hvis det skamler er det en mangel med din bil. Jeg sitter jo aldri å tapper på dashbordet, så for meg er utseende viktigst, og jeg liker 3 og Y med trepanelet veldig godt. Den hvite lista synes jeg er grusom, men vi er heldigvis forskjellige.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

lars667

Utseendemessig har jeg ikke noe mot lista. Er enig ang. den hvite. Har hørt andre si det er ekte tre, men laminat ser og føles likt nå for tida, så jeg vet ikke...
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Electric cars in Norway

#41
Herlig :+1: det virker som det jobbes raskt og at produksjonen av Berlin Model Y igang :+1: Les den 15 timers gml nyheten.


Simon Alvarez in News
Tesla Model Y

15 hours ago

Multiple Tesla Model Y spotted rolling out of Giga Berlin in recent sighting.


It appears that some trial EV production activities may be ongoing at Tesla's Germany-based factory. During a recent flyover of the massive Grünheide site, several Tesla Model Y units that seemed to have been produced in the facility were spotted rolling out of Gigafactory Berlin. The all-electric crossovers then proceeded to head over to the site's test track.

https://www.teslarati.com/tesla-model-y-production-sighting-giga-berlin-video/amp/

Autowinder

Sitat fra: lars667 på torsdag 23. september 2021, klokken 23:06
Utseendemessig har jeg ikke noe mot lista. Er enig ang. den hvite. Har hørt andre si det er ekte tre, men laminat ser og føles likt nå for tida, så jeg vet ikke...
Det er en video fra 2018 fra en snekker på YT som tar trestykket ut og etterbehandler det. Selv om det ikke er min stil min stil med mørkere treverk, tror jeg absolutt det ikke er laminat 😉

https://youtu.be/h-8k3g59GHs
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

Ser forresten ut som Tesla har kjipet på dette treverket på Model Y nå. Minner mye om et komposittmateriale eller plast i sammenligning med det tidligere.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

magnetic

Tesla Model Y Road Trip Around Norway! Part 1 - Oslo to Bergen.

Out of Spec Motoring
Kyle and Alyssa are in Norway with a brand new made in China 2021 Tesla Model Y Long Range AWD from Marcusbil! In this video join them for a beautiful drive in Norway taking in some of the amazing sights.
https://youtu.be/Cr80ntpPBSg?list=RDCMUCyIzTVZNIAMY9JhzKc-rriQ

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA