Levering i Kristiansand

Startet av Doff, fre 20. aug 2021, kl. 12:04

« forrige - neste »

amrois

..og uansett er det SuC på Bygland, så du trenger uansett ikke kjøre til noen annen lader på veien.
ID4 Pro Perf Tech

PionerThink

Sitat fra: amrois på ons 25. aug 2021, kl. 12:22
..og uansett er det SuC på Bygland, så du trenger uansett ikke kjøre til noen annen lader på veien.
Har sett det, så vi får se om det blir at vi bytter sjåfør eller noe der ;)
Nå tilbydde Tesla Kr.sand å lade bilen litt før henting, så da passer det nok best med SoC og ladefart at hovedladinga skjer på Hovden. Så også at det er SuC i Røldal, så mulig vi tar en liten pause der også hvis det passer seg slik. Er jo faktisk 3 stk superladere på veien til Seljestad, så det er ikke verst :+1:
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

geear

... og har du ca. 70% eller mer så bør du kunne kjøre hele veien helt uproblematisk uten lading?

Det er også lynladere på Evje (på YX eller hva det er rett ved Politiet), og 50kW-ladere på Rysstad og i Valle, i tillegg til SuC Bygland og Hovden, så dette er et rimelig problemfritt strekke med en long range. :-)

spirrevipp

Da har jeg fått plukket opp Model Y. Gikk raskt og smertefritt. Batteri var ladet til 84% tror jeg. Bilen var fin, eneste som jeg hadde å utsette var beskyttelsesfolie på bakre hjulbuer som var dårlig påsatt så det var luftbobler. De skulle sette på nye når de fikk inn på lager.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Handyman

Sitat fra: spirrevipp på ons 25. aug 2021, kl. 15:12
Da har jeg fått plukket opp Model Y. Gikk raskt og smertefritt. Batteri var ladet til 84% tror jeg. Bilen var fin, eneste som jeg hadde å utsette var beskyttelsesfolie på bakre hjulbuer som var dårlig påsatt så det var luftbobler. De skulle sette på nye når de fikk inn på lager.
Gratulerer, når bestilte du?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

spirrevipp

Sitat fra: Handyman på ons 25. aug 2021, kl. 15:40

Bestilte 4. april 2020. Var raskt ute med å fylle inn alt på Tesla-konto når muligheten dukket opp, vet ikke om det påvirket at jeg fikk bil raskt.

Var overraskende stille og rolig når jeg fikk min, var bil nr 5 som ble levert ut i Kristiansand og han jeg pratet med mente det var stille før stormen.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Handyman

Sitat fra: spirrevipp på ons 25. aug 2021, kl. 16:28
Sitat fra: Handyman på ons 25. aug 2021, kl. 15:40

Bestilte 4. april 2020. Var raskt ute med å fylle inn alt på Tesla-konto når muligheten dukket opp, vet ikke om det påvirket at jeg fikk bil raskt.

Var overraskende stille og rolig når jeg fikk min, var bil nr 5 som ble levert ut i Kristiansand og han jeg pratet med mente det var stille før stormen.
Alt er som det pleier da.... "de første skal bli de siste". Blir ikke å bli irritert en gang. Jeg bestilte ii agust -19 og har ikke blitt kontaktet en gang. Kun funnet VIN i kildekoden. Jeg skal betale kontant og venter til je får dato. Det er muligens en forklaring. Jeg tror muligens de som finansierer med "Tesla-lån" prioriteres.

trykkertor

Sitat fra: Handyman på ons 25. aug 2021, kl. 21:01
Alt er som det pleier da.... "de første skal bli de siste". Blir ikke å bli irritert en gang. Jeg bestilte ii agust -19 og har ikke blitt kontaktet en gang. Kun funnet VIN i kildekoden.

August 19 er jo lovlig sent bestilt.
15. Mars 19 her.
Ikke hørt et pip.
Fant nylig VIN I kildekoden. Ikke sporbar på noe skip.

Handyman

Sitat fra: trykkertor på ons 25. aug 2021, kl. 23:27
Sitat fra: Handyman på ons 25. aug 2021, kl. 21:01
Alt er som det pleier da.... "de første skal bli de siste". Blir ikke å bli irritert en gang. Jeg bestilte ii agust -19 og har ikke blitt kontaktet en gang. Kun funnet VIN i kildekoden.

August 19 er jo lovlig sent bestilt.
15. Mars 19 her.
Ikke hørt et pip.
Fant nylig VIN I kildekoden. Ikke sporbar på noe skip.
Jeg fant bilen min på parkeringsplassen på tirsdag. Din står sikkert der den også.

Handyman

Da fikk jeg telefon fra Tesla og får bilen til mandag 1130.
Da gjenstår det bare å logge inn i nettbanken og betale ;-)

Doff

Sitat fra: Handyman på tor 26. aug 2021, kl. 18:31
Da fikk jeg telefon fra Tesla og får bilen til mandag 1130.
Da gjenstår det bare å logge inn i nettbanken og betale ;-)

Heldig! Har enda ikke hørt noe, annet enn estimert levering i begynnelsen av neste uke. Får du opp treff dersom du søker med VIN-nummeret ditt på Statens Vegvesen sine nettsider? Står VIN og tidspunkt for henting når du logger inn på bestillingen nå?
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

Handyman

Hadde kun VIN i kildekoden før Tesla ringte. Fikk VIN og Leveringstidspunkt på kontoen i mens jeg snakket med ham.
Dette fikk jeg rede på:
De jobber seg gjennom listene som de får fra fraktselskapet som leverer bilene. De fikk inn 30-40 biler om dagen. De går ikke etter bestillingstidspunkt, men bare fortløpende nedover listene når de velger hvilke biler som skal gjøres klar til levering. De skal gjennom en sjekk, vask og montering av skvettlapper og folie på bakdørene. De var nå tomme for dette, men det ville man få montert i ettertid når de fikk inn nye forsyninger.

Doff

Da hentes bilen førstkommende mandag kl 10. VIN 057XXX.
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

Handyman

Sitat fra: Doff på fre 27. aug 2021, kl. 17:53
Da hentes bilen førstkommende mandag kl 10. VIN 057XXX.
Gratulerer! Da fikk du timen jeg ikke kunne rekke ;-)

hiawata

Hørte i ettermiddag fra en ansatt i KRS at målet er å få levert ut alle bilene som står på plassen der nå før onsdag neste uke.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA