Levering i Kristiansand

Startet av Doff, fre 20. aug 2021, kl. 12:04

« forrige - neste »

spirrevipp

Sitat fra: Handyman på man 23. aug 2021, kl. 19:54
Hadde du betalt før du fikk time?

Nei, valgte DNB finansiering.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Rosstopher

Sitat fra: paalsen på man 23. aug 2021, kl. 19:55
Er det 15'' hjul på den hvite på bildet eller?

Sent from my iPhone using Tapatalk

19" gemini uten deksler.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

Handyman

Geminikapslene ligger nok i en eske i bagasjerommet (spekulasjon).
Det var en pappeske av passende størrelse i bilene med geminifelger, ikke de andre.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

hiawata

Fikk treff på uecc tracker nå.
VIN: 58xxx -  ZEEBRUGGE   VSLLOD   S   TEMONL   23.08.2021 20:00   PROG   NOR21063
PROG er kanskje Autoprogress forventet ankomst 25.08 i Oslo.

PionerThink

Sitat fra: hiawata på tir 24. aug 2021, kl. 08:24
Fikk treff på uecc tracker nå.
VIN: 58xxx -  ZEEBRUGGE   VSLLOD   S   TEMONL   23.08.2021 20:00   PROG   NOR21063
PROG er kanskje Autoprogress forventet ankomst 25.08 i Oslo.
Kan vel fort være samme båt som vår Model Y kommer med siden vi ble forespeilet midten av september ???
Som nevnt har vi VIN 52XXX, og har hvitt interiør, så muligens dette er grunnen til at den kommer senere?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

Handyman

WOW Jeg fant min TMY på parkeringsplassen  :) Det er mange biler der.
På baksiden av Tesla stod det også noen biler. På disse var det montert skvettlapper og felgkapsler på geminifelgene.

Doff

Sitat fra: Handyman på tir 24. aug 2021, kl. 15:53
På baksiden av Tesla stod det også noen biler. På disse var det montert skvettlapper og felgkapsler på geminifelgene.

Heldig! Var der oppe tidligere i dag og sjekket også baksiden, men min var ingen sted å se. Snakket derimot med Tesla-ansatt som ga beskjed om at det enda står mange biler parkert på kaia i Oslo fra Glovis Supreme som venter på transport til Kristiansand.
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

Handyman

Sitat fra: Doff på tir 24. aug 2021, kl. 17:09

Heldig! Var der oppe tidligere i dag og sjekket også baksiden, men min var ingen sted å se. Snakket derimot med Tesla-ansatt som ga beskjed om at det enda står mange biler parkert på kaia i Oslo fra Glovis Supreme som venter på transport til Kristiansand.
Min kom i følge "fraktbrevet" som lå i bilen med Helios Ray, og kom til Kr.sand en gang mellom i går ettermiddag og i dag lunsj.

Doff

Sitat fra: Handyman på tir 24. aug 2021, kl. 19:02
Sitat fra: Doff på tir 24. aug 2021, kl. 17:09

Min kom i følge "fraktbrevet" som lå i bilen med Helios Ray, og kom til Kr.sand en gang mellom i går ettermiddag og i dag lunsj.

Ja. Alle bilene på Filipstadskaia ankom med Glovis Supreme såvidt jeg har skjønt, men en del av de ble transportert med Helios Ray fra Shanghai og byttet skip i Zeebrugge. Kan godt hende det har skjedd med min bil også.

Doff

Tok meg en kveldstur ut nå til Sørlandsparken. Der sto jo plutselig min bil parkert. Veldig gøy! Fikk gått rundt med lommelykt en tur og var ingenting å utsi på panel gaps. Riper er det vanskelig å si noe om, men lommelykta avslørte ingenting :D

PionerThink

Vi ble plutselig oppringt i går sent på ettermiddagen at vi kunne hente bilen vår på torsdag, så her skjer ting raskt :o
Dro derfor en tur ut i Avenyen siden vi skulle et annet ærend, men kunne ikke finne bilen vår og antar den sto inne eller på baksiden. Fruen fikk allikevel sett på lik farge, selv om vi ikke fant en med hvitt interiør, og hun var tilsynelatende fornøyd.
Reiser til fjells torsdag ettermiddag, så dette blir morsomt med ny bil(første Tesla) som må hurtiglades minst en gang på vei til Seljestad fra Kristiansand 8)
Hvis det er som flere sier at den leveres ut med kun 30-40% SoC så må jeg muligens en tur bortom Kjerlingland også for at vi skal klare å komme oss et lite stykke på veg oppover dalen ???

Handyman

Sitat fra: PionerThink på ons 25. aug 2021, kl. 11:53
Vi ble plutselig oppringt i går sent på ettermiddagen at vi kunne hente bilen vår på torsdag, så her skjer ting raskt :o
Dro derfor en tur ut i Avenyen siden vi skulle et annet ærend, men kunne ikke finne bilen vår og antar den sto inne eller på baksiden. Fruen fikk allikevel sett på lik farge, selv om vi ikke fant en med hvitt interiør, og hun var tilsynelatende fornøyd.
Reiser til fjells torsdag ettermiddag, så dette blir morsomt med ny bil(første Tesla) som må hurtiglades minst en gang på vei til Seljestad fra Kristiansand 8)
Hvis det er som flere sier at den leveres ut med kun 30-40% SoC så må jeg muligens en tur bortom Kjerlingland også for at vi skal klare å komme oss et lite stykke på veg oppover dalen ???
Gratulerer! hvis du har 40% når du starter, bør du fint komme det til superladeren på Hovden. Litt tid på AC-lading før du drar hjelper. Du kan også spørre dem om å lade den før du får den. Det gjorde de med glede da jeg fikk TM3 i mars-19.

PionerThink

Sitat fra: Handyman på ons 25. aug 2021, kl. 12:03
Gratulerer! hvis du har 40% når du starter, bør du fint komme det til superladeren på Hovden. Litt tid på AC-lading før du drar hjelper. Du kan også spørre dem om å lade den før du får den. Det gjorde de med glede da jeg fikk TM3 i mars-19.
Takker, og takk for tipset om å spørre dem om lading, for da kan vi muligens komme oss til Hovden uten å besøke Kjerlingland :)

Handyman

Sitat fra: PionerThink på ons 25. aug 2021, kl. 12:10
Takker, og takk for tipset om å spørre dem om lading, for da kan vi muligens komme oss til Hovden uten å besøke Kjerlingland :)
Hvilket klokkeslett fikk du levering, og når bestilte du bil?

PionerThink

Sitat fra: Handyman på ons 25. aug 2021, kl. 12:11
Sitat fra: PionerThink på ons 25. aug 2021, kl. 12:10
Hvilket klokkeslett fikk du levering, og når bestilte du bil?
Vi bestilte Mars 2019 og skal ha overlevering kl.1030 mener jeg å huske!?

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA