Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering i Bergen-Stavanger

Startet av makki, fredag 20. august 2021, klokken 09:22

« forrige - neste »

alfaalfa

Fikk akkurat SMS fra Tesla og booket time for utlevering torsdag om en uke (2.sept). VIN 61xxx

Stavanger/Forus.

afitch80

#76
Fikk samme sms. Men kan ikke hente før 8.sept da jeg er vekkreist på jobb til og med 7.sept. Og siste utlevering som kunne velges var 6.sept.  ???

Edit: VIN 60xxx
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

PilotBRS

Fikk også sms nettopp, utlevering 3. september. Bestilt bilen 28.07.2021. VIN 54xxx i kildekoden, men ikke noe på konto siden. Noen som vet hvor lenge før man må betale dersom en ordner finansiering selv?
Tesla Model Y 2021
BMW i3 60Ah 2016

jorgenask

SMS akkurat. VIN 60xxx Rød/Sort 19". Utlevering Bergen 8. september

Sindre M.

#79
Stavanger bekreftet torsdag 2. september kl 14:00. VIN 60xxx, bestilt juli 21
2023 Tesla Model Y Performance Sort/Sort 2x21" bestilt Okt. 22

geear

Fanden i Stavanger... dere slo meg. Var opptatt og fikk ikke sett smsen, så jeg trykket ikke inn før en time etter meldingen kom, så da havnet jeg bak i køen. ;)
Merkelig nok fikk jeg beskjed av selger tidligere i dag om at den ville komme til norge i midten av mnd, men det stemte altså ikke.

2jan

Samme her, fikk ikke svart med en gang så havnet nok litt bak i listen. Bestilt februar 21, hentes 10. september

Ampéreson

Fikk sms om utlevering i Bergen, eneste ledige var 15. eller 16. September. Er nok en kombinasjon med jeg som var treig å svare og når bilen kommer opp.

Gleder meg ihvertfall, tre uker på å selge gode gamle Lyngordon (P85+).
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Kwick på torsdag 26. august 2021, klokken 14:42
Sitat fra: TerjeFjern på torsdag 26. august 2021, klokken 13:59
Jeg kan svare selv nå. Mottok for 2 timer siden. Brukte en sjekkliste til å gå gjennom bilen. Tok en snau time. Det var rolige forhold. Var vel 6 biler som ble mottatt om gangen. Gode muligheter for å stille spørsmål, men de var litt kjappe med noen svar. Ser etter at jeg kom hjem at jeg ikke fikk skikkelig løsning på alle småspørsmålene mine. Men da får jeg heller lese brukerhåndboka.

Lykke til dere andre som skal hente på vestlandet.

Hvilken sjekkliste brukte du? Gikk du en der ?
Henter i morgen kl. 10  :+1:

Lykke til! Ville særlig tent mobil-lykten og gått rundt bilen og særlig sett nede ved kanalene. Manglet lakk der på min Model 3 for to år siden.

Jeg fikk sms i dag. Henting 10. sept. Stavanger :D
(vin 53..., bestilt mars 2019)
Tesla Model Y                         2021-

jorgenbsk

SMS i dag. Utlevering Kokstad 8. september, 54***, bestilt mars 2020, 19" hjul, blå metallic.

Otkristo

Dere med utlevering i Bergen, noen med utleveringssted Åsane ?

Miatajon

Utlevering Kokstad 8.sept.
Bestilt 12.7.21.
Hvit med sort int. 19" Vin 61***
- 23 Tesla Mod Y LR
- 21 MG ZS EV
x 21 Tesla Mod Y LR
x 16 Kia Soul
x 14 Peugeot Partner EL

Bjoris

Utlevering Haugesund 8. sept kl. 14. Var redd vi skulle komme håpløst langt bra i køen på disse mindre Teslaforhandlerene, men ser ikke ille ut dette.

Bestilt på lanseringsdagen i 2019 om noen lurt på det:)

skyfawn

Sitat fra: Bjoris på fredag 27. august 2021, klokken 00:55
Utlevering Haugesund 8. sept kl. 14. Var redd vi skulle komme håpløst langt bra i køen på disse mindre Teslaforhandlerene, men ser ikke ille ut dette.

Bestilt på lanseringsdagen i 2019 om noen lurt på det:)

Bestilte også på lanseringsdagen, hvit med sort interiør, leveres i Bergen 15.8, ser ikke ut som det har noe å si om du bestiller tidlig eller seint :/

Olatho

Sitat fra: skyfawn på fredag 27. august 2021, klokken 08:44
(...) ser ikke ut som det har noe å si om du bestiller tidlig eller seint :/

Hvis det er noen trøst, så har det så langt ikke blitt registrert en eneste Y med VIN > 60000.  Og selv om det ikke er 100% korrelasjon mellom bestillingstidspunkt og VIN, så er det en ganske klar sammenheng, og tidligere bestillinger har i all hovedsak lavere VIN enn sene bestillinger. 
Så blir bilene stokka om et utall ganger på vei fra fabrikken til utleveringsstedet.  Og selvsagt ikke levert ut i nøyaktig den rekkefølgen de kom ut fra fabrikken, og er selvsagt heller ikke produsert i nøyaktig den rekkefølgen bestillingene kom inn.  Og noen som bestilte tidlig har fått senere VIN og noen som bestilte sent har fått en tidlig VIN.  Men i et litt overordnet perspektiv er det ganske klart at de som bestilte tidlig har veldig mye større sjanse for å ha fått tidlig utlevering enn de som bestilte seint.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA