Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering i Bergen-Stavanger

Startet av makki, fredag 20. august 2021, klokken 09:22

« forrige - neste »

jorgenask

Sitat fra: torlie på torsdag 02. september 2021, klokken 13:38
Estimert ca 260-280 biler, kanskje noen som har telt eksakt her inne  :police:

Fint om du spesifiserer hvor da denne tråden dekker to byer  ;D

IP

Sitat fra: jorgenask på torsdag 02. september 2021, klokken 13:39
Sitat fra: torlie på torsdag 02. september 2021, klokken 13:38
Estimert ca 260-280 biler, kanskje noen som har telt eksakt her inne  :police:

Fint om du spesifiserer hvor da denne tråden dekker to byer  ;D
Tananger er godshavnen til Stavanger

jorgenask

Sitat fra: IP på torsdag 02. september 2021, klokken 14:20
Sitat fra: jorgenask på torsdag 02. september 2021, klokken 13:39
Sitat fra: torlie på torsdag 02. september 2021, klokken 13:38
Estimert ca 260-280 biler, kanskje noen som har telt eksakt her inne  :police:

Fint om du spesifiserer hvor da denne tråden dekker to byer  ;D
Tananger er godshavnen til Stavanger

Mistenkte at det var den han snakket om ja  :D

jlan

Kokstad i dag. Det vrimlet av nye TMY  mellom andre biler på den nedre åpne parkeringsplassen.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Jouley

Sitat fra: jlan på torsdag 02. september 2021, klokken 16:12
Kokstad i dag. Det vrimlet av nye TMY  mellom andre biler på den nedre åpne parkeringsplassen.

Det var fremdeles fullt av biler i Jektevikten i kveld, så lurer på hvor mange TMY som kom til Bergen

makki

Hei
Dere som har hentet TMY fra Kokstad(Bergen) bestilt vinterdekk , har dere fått med seg vinterdekk? Eller gratis vinterdekk hotell Vianor(kokstad) med vinterdekk skift?

jorgenask

Sitat fra: makki på torsdag 02. september 2021, klokken 20:46
Hei
Dere som har hentet TMY fra Kokstad(Bergen) bestilt vinterdekk , har dere fått med seg vinterdekk? Eller gratis vinterdekk hotell Vianor(kokstad) med vinterdekk skift?

har ikke hentet bil enda men fikk beskjed at de hentes på Vianor  :+1: om det inkluderer dekkskift aner jeg ikke

Tes$a

Er det andre som hverken har fått VIN-nummer eller hørt noe som helst fra Tesla ang. levering? Jeg bestilte for ca. en måned siden med levering Bergen, og har ikke hørt et pip siden. Har forsøkt å sende mail til delivery, men ingen svar der heller.

jorgenask

Sitat fra: Tes$a på tirsdag 07. september 2021, klokken 16:32
Er det andre som hverken har fått VIN-nummer eller hørt noe som helst fra Tesla ang. levering? Jeg bestilte for ca. en måned siden med levering Bergen, og har ikke hørt et pip siden. Har forsøkt å sende mail til delivery, men ingen svar der heller.

Kan anbefale å snakke med de direkte oppe på Tesla på Kokstad/Åsane.
Da får du kanskje noe svar  :+1:

Tes$a

Sitat fra: jorgenask på tirsdag 07. september 2021, klokken 16:35
Sitat fra: Tes$a på tirsdag 07. september 2021, klokken 16:32
Er det andre som hverken har fått VIN-nummer eller hørt noe som helst fra Tesla ang. levering? Jeg bestilte for ca. en måned siden med levering Bergen, og har ikke hørt et pip siden. Har forsøkt å sende mail til delivery, men ingen svar der heller.

Kan anbefale å snakke med de direkte oppe på Tesla på Kokstad/Åsane.
Da får du kanskje noe svar  :+1:
Takk for tips. Ingen svar der heller, men prøver igjen i morgen  :)

trykkertor

Sitat fra: jorgenask på tirsdag 07. september 2021, klokken 16:35
Kan anbefale å snakke med de direkte oppe på Tesla på Kokstad/Åsane.
Da får du kanskje noe svar  :+1:
Kommer veldig an på hvem du spør der oppe.
Jeg spurte på lørdag, og første sa: "Det kan vi ikke finne ut av".
Gikk rett bort til pulten ved siden av, 2-3 meter, og spurte.
Han slo opp kontoen min, men ville helst ikke si noe. De har fått beskjed om å ikke informere hverken om levering, båter, eta eller noe slikt. Han sa Tesla blir oversvømmet av slike forespørsler for tiden.
Det eneste jeg klarte å lirke ut av han var:
1. de aller fleste får bil før 1. oktober da Tesla skal ha sitt sedvanlige kvartallsrush.
2. det kommer en båt til Bergen 15. september med masse Model Y, min er med der, men han ville ikke si hvilken båt eller noe mer.

Ampéreson

Fikk telefon fra Tesla Kokstad i dag, de spurte om jeg ville hente min bil mandag 13. fremfor torsdag 16. Det var jo kjekt, tenker da at bilen min ikke er på Malacca Highway.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Otkristo

Er det noen med utlevering hos Tesla Åsane ?

Jouley

Da har jeg hatt utlevering på Kokstad. Det var fullstendig selvbetjening, ikke en Tesla-ansatt å se. Man scannet kode, svarte på noen spørsmål, fant bilen og kjørte avgårde.

jlan

Jeg har også fått levert bil på Kokstad. Den sto klar da jeg ankom et kvarter før avtalt tid. Jeg reagerte litt på at jeg ikke fikk låst opp bilen og inspisert innvendig før jeg signerte overtakelsesdokumentet. Tesla ber til og med i SMS  om at en signerer overtakelse før ankomst "for å unngå kø". Men jeg fikk kjapt bekreftelse da jeg signerte digitalt på telefonen, etter å ha inspisert bilen utvendig. Det var litt plunder med å få bilen inn på app. for å låse den opp. Jeg måtte avinstallere og reinstallere app. på telefonen. Skjermen i bilen frøs under konfigurering, og trengte en reboot. Autopilot driver fortsatt og kalibrerer kameraer, så den virker ikke ennå. Ellers OK.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA