Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan gikk utleveringen av din Model Y?

Startet av Handyman, onsdag 18. august 2021, klokken 13:01

« forrige - neste »

geear

Min hadde heller ikke ppf (eller skvettlapper, monterte egne hjemme). Verken jeg eller de kommenterte det.

Det går et par timer så får du mail om at du kan abonnere på premium connectivity når som helst de neste 12 mnd, da var det iallfall blitt aktivt på min.

Erlends

Sitat fra: 2jan på fredag 10. september 2021, klokken 16:34
Sitat fra: IP på fredag 10. september 2021, klokken 14:53
Hentet min i Stavanger i dag.
Gikk over med lupe og fant ikke en eneste bemerkning på verken lakk eller panel gaps
Skvettlapper og PPF er de tomme for på lager og vil få dette ettermontert
So far, so good

Rart, jeg hentet også min i Stavanger i dag, de drev å satt på ppf når vi kom inn. Kom ikke på skvettlapper, ikke er det montert og ikke sa de noe om det heller..

Er PPF og skvettelapper standardutstyr eller må det bestilles utenom?

2jan

Jeg hadde ikke bestilt ppf, det var en som l det på alle 6 bilene som var til utlevering når vi var der. Skjønner ikke helt vitsen med den ppf'en heller? Hvorfor skal det være det der?

tornaldo

Fordi det treffer sand/grus/stein fra forhjulene der, noe som er et utbredt problem.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Egl

Henta min i dag. Rimelig smertefri opplevelse. I motsetning til et par andre der så savna jeg verken avduking eller blomster av en ivrig selger.

Jeg møtte opp, fant bilen raskt på reg.nr. Fulgte instruksjonene etter å ha skannet QR-koden.

Kl 0920 kom det en Mail for signering. Jeg gjorde det og viste kvitteringen til mannen i det fancy (not) Tesla-teltet. Han låste opp bilen fra dataen sin og jeg kjørte avgårde ved hjelp av kortene som lå i bilen.

Et å ha kjørt i ti minutter fikk jeg en sms fra Tesla med hvor på parkeringsplassen jeg kunne finne bilen :) Ikke ofte jeg kan si jeg er langt foran Tesla.

Appen ble operativ etter et par timer. 27% strøm var ikke overveldende, men helt greit.

Har man ikke behov for å føle seg viktig og bli gjort ekstra stas på fordi man kjøper seg bil, sø synes jeg denne samlebåndmetoden fungerer ypperlig.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Otkristo

Sitat fra: Egl på fredag 10. september 2021, klokken 21:15
Henta min i dag. Rimelig smertefri opplevelse. I motsetning til et par andre der så savna jeg verken avduking eller blomster av en ivrig selger.

Jeg møtte opp, fant bilen raskt på reg.nr. Fulgte instruksjonene etter å ha skannet QR-koden.

Kl 0920 kom det en Mail for signering. Jeg gjorde det og viste kvitteringen til mannen i det fancy (not) Tesla-teltet. Han låste opp bilen fra dataen sin og jeg kjørte avgårde ved hjelp av kortene som lå i bilen.

Et å ha kjørt i ti minutter fikk jeg en sms fra Tesla med hvor på parkeringsplassen jeg kunne finne bilen :) Ikke ofte jeg kan si jeg er langt foran Tesla.

Appen ble operativ etter et par timer. 27% strøm var ikke overveldende, men helt greit.

Har man ikke behov for å føle seg viktig og bli gjort ekstra stas på fordi man kjøper seg bil, sø synes jeg denne samlebåndmetoden fungerer ypperlig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Enig. For mange av oss handler det om å hente bilen enklest mulig.
For min del trenger ikke jeg blomsterbukett eller en klein gjennomgang.

Skjønner noen ønsker det.


IP

Sitat fra: Erlends på fredag 10. september 2021, klokken 19:38
Sitat fra: 2jan på fredag 10. september 2021, klokken 16:34
Sitat fra: IP på fredag 10. september 2021, klokken 14:53
Hentet min i Stavanger i dag.
Gikk over med lupe og fant ikke en eneste bemerkning på verken lakk eller panel gaps
Skvettlapper og PPF er de tomme for på lager og vil få dette ettermontert
So far, so good

Rart, jeg hentet også min i Stavanger i dag, de drev å satt på ppf når vi kom inn. Kom ikke på skvettlapper, ikke er det montert og ikke sa de noe om det heller..

Er PPF og skvettelapper standardutstyr eller må det bestilles utenom?
Det skal følge med på leveringer i Norge.

Fikk ellers premium connectivity aktivert noen timer etter, som flere av dere andre.

Kan legge til at jeg ikke måtte scanne noen QR kode og levering var inne i hallen sammen med 4-5 andre par. Hyggelig medarbeider som man kunne stille spørsmål til ved behov, men dro av gårde uten noe om og men.

Har kjørt meg en tur nå og må si jeg er svært overrasket over lydanlegget, resten var nesten som forventet. Altså meget bra.  :+1:

Ampéreson

Gikk helt fint å få bilen på Tesla Kokstad, sjekket inn med QR kode så kom en mann kjørende med bilen etter 5 minutter. Han sa det var en liten lakkskade på bilen, viste meg den minste lakkfeilen jeg noen gang har sett i dørkarmen på førerdøren. De hadde bestillt time til meg for å få det utbedret, men om det tar for mye av min tid kommer jeg til å kansellere det. Var snakk om en ørliten bit som lå under lakken i karmen, liten hump på størrelse med et sandkorn. Alt det andre gikk også meget fint, imponert over kvaliteten på poleringen, skvettlapper på og beskyttelsesfilm på hjulbuene bak. Mens jeg gikk over bilen satt sønnen inni og spilte bilspillet:)
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

ravelund1

Hentet bilen på Lillestrøm i går. Det gikk veldig fint jeg hadde med innbytte.
Så greit å vite til de som har med innbytte bil så må du gå til teltet etter innsjekk og snakke med dem.

Så flyten ble da ca slik:
1. Parkerer på kundeparkeringa (Merket)
2. Skanne QR kode og fylle ut et lite web skjema (Navn, innbytte etc)
3. Ca 2 min etter innsjekk så fikk jeg melding med hvor bilen stod og om at jeg skulle signere for levering
4. Ca 3 min etter signering av levering via mobil fikk jeg ny sms med beskjed om at bilen skulle være i appen.
og at man bare kunne låse seg inn via den.
5. Jeg måtte logge ut og inn igjen av appen for at bilen kom opp.
Hadde jeg kun hatt nybil kunne jeg da reist. 5-10 minutt tok hele prosessen  :-P

Med innbytte så ventet jeg da i 20 min ca på min tur. Den ble også signert digital til Tesla og bankid på vegvesen.



RuneW

Sitat fra: IP på fredag 10. september 2021, klokken 22:37
Har kjørt meg en tur nå og må si jeg er svært overrasket over lydanlegget, resten var nesten som forventet. Altså meget bra.  :+1:

Så... lydanlegget var ikke meget bra?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Walts

Utlevering på Lillestrøm 14.09 gikk ganske smertefritt her også.
Andre har jo allerede fortalt prosessen men jeg fikk aldri tilgang til bilen i appen så de måtte låse opp. 2-3 timer senere hadde jeg tilgang til bilen i appen.

Fant ikke noe galt på bilen, jeg brukte litt god tid på å se over den siden jeg ventet på å få tilgang på bilen.
Fikk også med vinterhjul i bilen.

Var også litt bobler i ppf på den ene siden, skulle melde inn i appen fikk jeg beskjed om.
Ikke gjort det enda da jeg fikk høre at det slike bobler kan gå bort etter et par dager, så skal sjekke i morgen når det ikke regner.
Eier: Tesla Model Y LR 2021
Tidligere: Tesla Model 3 LR 2019

geear

Sitat fra: RuneW på torsdag 16. september 2021, klokken 09:40
Sitat fra: IP på fredag 10. september 2021, klokken 22:37
Har kjørt meg en tur nå og må si jeg er svært overrasket over lydanlegget, resten var nesten som forventet. Altså meget bra.  :+1:

Så... lydanlegget var ikke meget bra?
Jeg syns iallfall anlegget var overraskende bra, og spiller høyt uten forvrengning, men forstår at de mest audiofile har behov for mer.

Men apropos litt omdiskutert levering på varemessa. Det kunne jo vært verre?

https://www.instagram.com/reel/CS4meljndLP

:laugh:

Counterpointer

Sitat fra: geear på lørdag 18. september 2021, klokken 15:09
Men apropos litt omdiskutert levering på varemessa. Det kunne jo vært verre?

https://www.instagram.com/reel/CS4meljndLP

:laugh:
Ups

Det var jo touchless av mennesker, dog bilen hadde litt berøring

lars667

Jeg ser mange synes lydanlegget er middelmådig (les: ræva). Hva er dere vant til da? Jeg synes det er meget bra. Men jeg er ikke såkalt audiofil, som mer virker som en diagnose enn noe annet.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Handyman

Sitat fra: lars667 på søndag 19. september 2021, klokken 00:17
Jeg ser mange synes lydanlegget er middelmådig (les: ræva). Hva er dere vant til da? Jeg synes det er meget bra. Men jeg er ikke såkalt audiofil, som mer virker som en diagnose enn noe annet.
Jeg er vant til TM3, og det var bedre enn i TMY. TMY har bra lyd, men dessverre ikke så bra som i TM3.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA