Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Råd vedrørende kjøp av C-Zero

Startet av Kito76, onsdag 25. juli 2012, klokken 22:35

« forrige - neste »

Kito76

Fikk prøvekjørt I-Miev igår ,men er fristet til å heller velge C-Zero pga 20000- 25000 NOK lavere pris inkludert vinterdekk. Hva anbefaler dere? Frister med kampanje på ca 195000 nok hos blant annet autobjørn. Er dt virkelig ingen forskjell på Imiev og C-Zero foruten gir kassa og fjernkontroll? Hva er forskjell på airdream og seduction?
Takk for eventuelt svar.

Kris

Joda, mange forskjeller på alle tre bilene. De fleste av dem av mindre og estetisk karakter (støtfangere, farger osv). Men de er ganske like. Hvis varmesystemet passer for deg og du syns Imiev er like fin, ville jeg valgt den. Selv valgte jeg Ion fordi jeg likte helt svart interiør best, midtkonsollen, støtfangere og lykter foran og bak er finere.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

Kito76

Takk for svar Kris. Kon vil absolutt ha rød og det har ikke Imiev. Det blir nok en Zero, fordi prisen er nesten kr 23000,- billigere. Ny 2012 med vinterdekk. Hvordan er IOn om vinteren?

gbzdoc

Lik som de to søsterne: helt konge! ;)

Men seriøst, de fungerer veldig fint på vinterføre. I tillegg har de jo bakhjulstrekk og antiskrensen kan skrus av. Morro selv for store barn. ;)

Rio

NB: Jeg tror det er signifikante forskjeller i batterigarantiene.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Kito76

Jeg er mer opptatt av forvarming for varm bil ved start + slippe å skrape is...

Kris

Varme er viktig. For meg var ikke det integrerte varmeopplegget i imiev tilfredsstillende. Klønete fjernstyring og ingen varme uten tilkoblet lader.
Så nå vurderer jeg hva jeg skal gjøre med den saken. Eberspacher er foreløpig beste kandidat, men veldig dyrt.
Ellers er Defa billig og gir tilnærmet samme funksjonalitet som originalsystemet til imiev.

På tide å dra i gang en skikkelig tråd på den saken, der vi snur alle steiner opp ned. Må jo finnes mange andre enn eber der ute. Vil gjerne ha dette på plass før høsten også.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

Kito76

Fikk høre at det kan koste opp mot kr 30000,- for dieselvarmer. Hvar med vanlig defa? Vil helst unngå 2 kabler, men det er vel ikke til å unngå? Er ny Zero for kr 193000,- inkl vinterdekk en bra pris?

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Kris

Sitat fra: Reva76 på torsdag 26. juli 2012, klokken 22:59
Fikk høre at det kan koste opp mot kr 30000,- for dieselvarmer. Hvar med vanlig defa? Vil helst unngå 2 kabler, men det er vel ikke til å unngå? Er ny Zero for kr 193000,- inkl vinterdekk en bra pris?

Det virker som et fornuftig tilbud. Jeg betalte 190 uten vinterhjul for noen måneder siden.

Som Elmo påpeker har kupevarme vært diskutert tidligere, men markedet forandrer seg og nye produkter dukker opp. Temaet begynner å bli veldig aktuelt igjen, så jeg kommer til å lage en liste over alternativer med fordeler, ulemper og kostnader. Legger det som en ny tråd når jeg får tid, så kanskje noen med erfaring fra forrige sesong kan dele litt tanker også.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

Kito76

Da er ny bil bestilt. Det ble en I-Miev 2012, rød/hvit  ;). Forvarming ble avgjørende...

tkornstad

Gratulerer med ny bil. Jeg hentet min i miev igår. Selv om jeg ikke har kjørt bilen så lenge, er jeg fornøyd så langt.
i-miev

Averøy i Møre og Romsdal

Kito76

Får jeg lov til å spørre hvor mye du ga for bilen? :).

tkornstad

Sikkert alt for mye, sluttsummen ble 220 000.
Fordeler seg slik:
Bil.  189 500
Metalic lakk.  3 000
Vinterdekk på felg 13 000
Levering og klargjøring 14 500.

Eberspacher dieselvarmer kunne leveres for ca 25 000 i tillegg. Mulig dette blir montert etterhvert, men jeg vil se litt an hvordan den originale forvarmingen fungerer først.
i-miev

Averøy i Møre og Romsdal

erik e

Grattis med ny bil,riktig valg.  ;)  Tror ikke du trenger "ekstra" varmer.    Vi som kjøpte for 1 år (1-1 1/2)siden  for 250 000 ++++ kan kansje si vi gav for mye. Neida, har jo trå-sykkel for 25 000 +++.  ;)  Lykke til God helg.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA