Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Blindsonevarsler

Startet av eadie, onsdag 05. desember 2018, klokken 15:39

« forrige - neste »

ladov

Jeg trenger ikke en blindsonevarsler med mindre den kan gripe inn og stoppe meg om jeg glemmer å sjekke blindsonen og er i ferd med å vrenge inn i en annen bil..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

TøddiVedder

Regner med den gjør nettopp dette..?

Lapskaus

På den gamle saaben min fikk jeg blindsonevarsling i form av at bilen som lå i blindsona mi la seg på hornet. Selvfølgelig ikke noe jeg baserte kjøringa mi på, og det gjør jeg ikke med ordentlig blindsonevarsel heller, men veldig greit med en liten påminnelse når man en eller annen gang glemmer seg bort :D

RJK

Sitat fra: ladov på torsdag 30. september 2021, klokken 18:39
Jeg trenger ikke en blindsonevarsler med mindre den kan gripe inn og stoppe meg om jeg glemmer å sjekke blindsonen og er i ferd med å vrenge inn i en annen bil..
Blindsonevarslinga vil variere fra lys-signal før du har antydet at du vil svinge over, til kraftige pipelyder, sterkt flashende varsel-lyd og motstand i rattet om du likevel er i ferd med å vri over uten å ha sjekket i speil og blindsone godt nok allerede.

Og sannsynligvis vil varslene da føre til at du selv instinktivt vrenger rattet tilbake , og du forblir i filen din, slik at du sannsynligvis er reddet fra en "idiotskade" før du selv rakk å oppdage bilen som plutselig ble synlig i speilene.

Den gamle varslingsmetoden nevnt av @Lapskaus er av svært vekslende kvalitet, men når den virker, virker den ofte vel så bra, med mindre sjåføren fikk et illebefinnende... ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA