Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer F-150 Lightning til Norge?

Startet av Bjoris, lørdag 14. august 2021, klokken 10:53

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på mandag 15. april 2024, klokken 21:06En bil som er ubetinget «for dyr» er vel ett dårlig kjøp? For dyr impliserer at den ikke er verdt prisen. Ellers hadde den vel bare vært dyr.
Du gir deg ikke 😃

Det skal du ha.

MEN jeg synes faktisk at det er bedre å kjøpe en brukt G-klasse, Range Rover eller en Landcruiser om jeg skulle hatt behov for 5 seter og 3,5 tonn hengervekt. Lasteplan har jeg aldri ønsket meg (de fleste med pick up har jo cover over dem også).
Da hadde jeg hatt «ubegrenset» rekkevidde også. Forden med henger på 3,5 tonn virker som en slitsom sak, mener Jerry Rigs fikk 15 mil med 10 000 pounds som er under den grensen.
Derfor er over en million for den for dyr, selv om de elektriske alternativer er få (til ingen).

turfsurf

Sitat fra: Counterpointer på mandag 15. april 2024, klokken 21:54MEN jeg synes faktisk at det er bedre å kjøpe en brukt G-klasse, Range Rover eller en Landcruiser om jeg skulle hatt behov for 5 seter og 3,5 tonn hengervekt. Lasteplan har jeg aldri ønsket meg (de fleste med pick up har jo cover over dem også).
Ja, klart, er man ikke interessert i lasteplanet så blir jo F-150 en dyr bil med mange alternativer. Det er jo akkurat den kombinasjonen som gjør den unik.

Men prissammenligning med brukte biler uten plan, da er det ikke konkurrenter i samme segment. Da er en ti år gammel caravelle ett alternativ også.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

What-a-watt

Kjenner ikke Ford F-150 Lightning. Er det denne som brannvesenet i Tønsberg har kjøpt 3 stk. av?


Electric cars in Norway

Sitat fra: What-a-watt på mandag 08. juli 2024, klokken 22:28Kjenner ikke Ford F-150 Lightning. Er det denne som brannvesenet i Tønsberg har kjøpt 3 stk. av?


Wow. Det er nytt for meg :+1:

RJK

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 08. juli 2024, klokken 22:52
Sitat fra: What-a-watt på mandag 08. juli 2024, klokken 22:28Kjenner ikke Ford F-150 Lightning. Er det denne som brannvesenet i Tønsberg har kjøpt 3 stk. av?
Wow. Det er nytt for meg :+1:
Ja, det er Lightning-utgaven av F-150. Ser det på lyset med den "linja" i fronten som går på tvers, i tillegg til at skiltene er el-bilskilt!

Godt funn!  :+1: 

Så kan man jo stille spørsmålstegn om besparelsene på driftsbudsjettet står seg mot besparelsene på avgiftene ved innkjøp av tilsvarende med diesel eller bensinmotor, der man har mer mva å dra fra...

Men alltids greit at man kan velge utslippsfritt i byen, og så kommer jo ikke blodpris til på baksetene i el-versjonen, så kanskje det likevel er mest lønnsomt for å frakte folk ut som ikke skal henge fast i diesel-droget med stige og pumpeslanger!

Hadde vært en god idé å få lagd en artikkel på dette, i opplysningens ånd! Kanskje andre og kan se dette som det fornuftige og økonomisk gode valget!  8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

What-a-watt

#95
Kilde: Tønsberg Blad
Vestfold Interkommunale brannvesen har anskaffet nye utrykningskjøretøy og testet fremkommeligheten over Kaldnes bro. Øvelsen ble gjennomført mandag 8. juli like etter broåpning klokken 1300. VIB har anskaffet tre nye elbiler som er stasjonert på Kopstad, Tønsberg og Borgheim.

ps. Broen er egentlig bare for fotgjengere

Electric cars in Norway

#96

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA