LR RWD status?

Startet av Sinn, ons 11. aug 2021, kl. 12:23

« forrige - neste »

Sinn

Hei, Er det noen som vet noe om status på denne modellen og levering eller produksjon i det hele tatt?

Jeg har ikke fått noe VIN eller noe mer info fra Tesla.
Jeg reserverte i oktober 2019.

Det jeg kunne finne var dette om SR RWD i Kina: https://insideevs.com/news/519037/china-tesla-modely-standard-range/

Sinn

Jeg ringte Tesla, og de kunne ikke si noe om denne modellen blir produsert i det hele tatt eller ikke. Den var i hvert fall ikke til levering nå i år.
Jeg fikk mulighet til å endre til LR AWD til samme pris som var da jeg bestilte og levering med alle andre, så nå i september. Burde jeg det? Han snakket om ca 30 eller 33 tusen ekstra for oppgradering, da kommer min bestilling som var alt standard men med metallic lakk fra 464 000 til 497 000 ca.

abbababba

Fikk selv endret fra lr rwd til AWD mot mellomlegg som var på bestillingstidspunktet mitt. 15.03.19.
Kr 33 000.
Tok 1,5 uke før det ble lagt inn og synlig på nettside. Tastes av kontor i Nederland.
Initieres fra kontor i Norge. La så inn kontaktdetaljer osv.
Tok deretter 2 dager før jeg kunne se vin.

Toalmar

Sitat fra: Sinn på ons 11. aug 2021, kl. 15:49
Jeg ringte Tesla, og de kunne ikke si noe om denne modellen blir produsert i det hele tatt eller ikke. Den var i hvert fall ikke til levering nå i år.
Jeg fikk mulighet til å endre til LR AWD til samme pris som var da jeg bestilte og levering med alle andre, så nå i september. Burde jeg det? Han snakket om ca 30 eller 33 tusen ekstra for oppgradering, da kommer min bestilling som var alt standard men med metallic lakk fra 464 000 til 497 000 ca.
Hadde helt klart endret fra SR til LR. Uansett så er lengre rekkevidde greit å ha om man til vanlig ikke trenger det
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Rosstopher

Sitat fra: Toalmar på ons 11. aug 2021, kl. 17:17
Sitat fra: Sinn på ons 11. aug 2021, kl. 15:49
Hadde helt klart endret fra SR til LR. Uansett så er lengre rekkevidde greit å ha om man til vanlig ikke trenger det

Ser ut som spørsmålet gjelder LR RWD vs LR AWD, og ikke SR.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

Toalmar

Sitat fra: Rosstopher på ons 11. aug 2021, kl. 17:26
Ser ut som spørsmålet gjelder LR RWD vs LR AWD, og ikke SR.
Sånn går det når man leser litt fort. Beklager dette.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA