Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har fått bekreftet produksjon/levering til 80x?

Startet av shodgson, onsdag 11. august 2021, klokken 08:32

« forrige - neste »

shodgson

Jeg har bestilt en 80x i september fjor.

Er det noen som har fått bekreftet produksjon/levering til din 80x?

Flisespikker

#1
Har fått bekreftet produksjon i uke 34 (bestilte 3. sept.) av selger, men det var før det ble kjent at fabrikken skulle holde stengt en uke ekstra ifbm. sommerferie og mangel på deler/halvledere. Så om uke 34 fortsatt stemmer, vet jeg ikke.

Rusalka

#2
Kontrakt skrevet 10. okt.  Selger opplyste i dag om at bilen (80x) står til produksjon uke 41.  Han sa også at denne uka (uke 32) er siste ferieuka på fabrikken ....
Forhåpentligvis adventsgave !
(Har ikke bestilt CF eller mer lyd ...)

Torb

Jeg bestilte i januar og hadde forventninger om levering i siste kvartal. Har droppa CF og Skoda sound for ikke å tape leveringstid. Jeg har fått inntrykk av forsinkelser og at leveringssituasjonen er ganske uoversiktlig for de fleste Skoda-modellene. Problemer med datachiper og delvis transportløsninger til Norge. Jeg tror nok ikke julenissen har med seg noen Enyaq til meg dette året.
Mercedes EQA 350 4Matic

Flisespikker

En kompis som hadde fått bekreftet planlagt produksjon på 80x i uke 33, fikk idag beskjed om at all produksjon var utsatt med 4 uker. Altså ny prod. uke 37. Jeg har ikke hørt noe nytt fra min selger, men ville tro at det samme gjelder min, altså pluss 4 uker. Så får vi se da.

Bigdrago

Bestilte i sept i fjor, har ikke hørt noe. Bestilte med alt som fantes men fjernet lydpakken.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

krestjann

Bestilt sept.20, fullspekket med CF.(ikke takluke og lydpakke) fikk beskjed i forrige uke om antatt levering i uke 40. Men om det skjer gjenstår å se...

Ledam

Hvordan er dette mulig? VW begynte å ta i mot bestillinger på GTX i mai i år og har allerede begynt å levere ut bilene. Det kan ikke være komponenter de venter på. Har ikke Skoda og VW samme leverandører.

Bigdrago

Sitat fra: Ledam på lørdag 28. august 2021, klokken 09:47
Hvordan er dette mulig? VW begynte å ta i mot bestillinger på GTX i mai i år og har allerede begynt å levere ut bilene. Det kan ikke være komponenter de venter på. Har ikke Skoda og VW samme leverandører.

De prioriterer vel bilene de tjener mest på. Tenker vw har en bedre fordelingsnøkkel enn skoda på deler.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Ledam

Tipper at Skoda ikke har prioritert 4x4 mens Møller Skoda har oversolgt et produkt som Skoda ikke kan levere på enda. Hvorfor skulle det være stor rift om deler til akkurat 4x4? Det er neppe denne modellen som er mest etterspurt nede i Europa. Kanskje det er så enkelt at Skoda har prioritert andre modeller f eks Sportline.

Rusalka

Ser her: https://elbilstatistikk.no/
at det nylig er registrert 20 stk enyaq iv80x i Norge. (7 stk i dag).
Noen som vet om dette bare er demobiler eller om også privatpersoner har fått nå ??

Tafsern

Sitat fra: Rusalka på mandag 30. august 2021, klokken 13:28
Ser her: https://elbilstatistikk.no/
at det nylig er registrert 20 stk enyaq iv80x i Norge. (7 stk i dag).
Noen som vet om dette bare er demobiler eller om også privatpersoner har fått nå ??

Privatpersoner har begynt å få ja.

VoltWay


Bigdrago

Den var vel overpriset🤔
Og hva i huleste er "chromepakke"😅😅
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

VoltWay

Sitat fra: Bigdrago på tirsdag 31. august 2021, klokken 10:55
Den var vel overpriset🤔
Og hva i huleste er "chromepakke"😅😅
Står ingenting om vinterhjul eller hengerfeste, så antar i alle fall at den ikkje har hengerfeste. Om den har vinterhjul så er den ca. 33 000 over listepris. Har den ikkje vinterhjul så er det nærmere 60 000. Eneste ekstrautstyret jeg kan se er Infotainment.

Den ble uansett solgt ganske fort. Ikke overrasket over at folk er villige til å betale ekstra når det nesten er et år ventetid på ny bil. Og det er med forbehold om at det ikke blir flere forsinkelser pga. mikrobrikker og andre deler. Har du en bil i dag som skal selges så taper kanskje den seg mer i verdi på å ha den et år til enn du betaler ekstra for den bilen.

Det står jo kva krompakke er. Den er for øvrig inkludert på iV80x.

SitatKrompakke
- Sølv takreling
- Vinduslister i krom
- Krom rundt luftdyser i kupeen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA