Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har fått bekreftet produksjon/levering til 80x?

Startet av shodgson, onsdag 11. august 2021, klokken 08:32

« forrige - neste »

sjokomelk

Siden fabrikkene stenger helt, så er det mest sannsynlig deler til deler av bilene som er likt på alle modellene. F.eks. Body Control Module e.l. som det er manko på.
Siden Enyaq er den eneste bilen på MEB-plattformen som ikke bygges i Zwickau, så er det ikke helt unaturlig å tro at de har delvis egne forsyninger med deler til Tsjekkia. Og derfor behøver ikke en stopp i Tsjekkia bety at de stopper i Tyskland samtidig.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Aja

30 september stod vår 80x på produksjonslinjen. Nå står den i bremerhaven. Skrev kontrakt tidlig okt 20.

fredsjo

Hei
Hvis vi bestiller en ENYAQ 80x i dag, med alt av utstyr, når er det realistisk å ha den på tunet tror folk?
2021 Tesla Model Y
2018 Tesla Model X
(S) 2014 Nissan Leaf Tekna
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

Kires

2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Zooom

Sitat fra: Kires på fredag 15. oktober 2021, klokken 14:22
Fikk forespeilet mars 2023 for en full spec Sportline nå :o

Shit. Bestilte i juni og fikk estimert mars 2022, men nå begynner jeg å lure på om bilen er klar til sommeren 2022...

Chimp


Ventemann74

Bestilte 80X med CF i februar 21, men har tilgode å høre fra selger. Noen med samme bestilling som har hørt noe? Når ble kontrakten skrevet?

VoltWay

Har en 80x uten CF bestilt januar 2021. Foreløpig er forventet levering april, men det var fra september, før produksjonen var stoppet noen uker, så det kan ha endret seg.

Spør din selger, det er det enkleste.

olebakk

Vi bestilte 80x i feb 21 og får ikke noe som helst fornuftig ut av selger, bare enda et bullshit-brev fra ledelsen i Møller.

Leiebil var heller ikke aktuelt selv om bil var lovet i November muntlig, og før årsskifte i kontrakt - det var alt for mange biler som var forsinket... Og dette er mitt problem? At de selger en vare de ikke kan levere?

Swanzon

Jeg tok over en tidligere bestilling på en 80x i september som hadde antatt produksjon uke i uke 4921. Den ble senere endret til uke 4221. I dag fikk jeg hyggelig melding om at bilen er overlevert til logistikk 05.11.2021 for transport til eksporthavn i Cuxhaven.

Noen som har erfaring hvor lenge det tar å få bilen etter det?

Knuggen

Sitat fra: Ventemann74 på fredag 05. november 2021, klokken 18:30
Bestilte 80X med CF i februar 21, men har tilgode å høre fra selger. Noen med samme bestilling som har hørt noe? Når ble kontrakten skrevet?

Signerte kontrakt oktober 2020, fikk telefon i uke 38 (2021) at den gikk i produksjon uke 40 (de forventet leveranse i slutten av november), hørte ikke noe mer, purret dem opp i uke 45, fikk beskjed om at fabrikken var steng i uke 43 så det er forsinkelse, nå må jeg bare vente å se. TTT
80x med CF (veldig spent på om CF er verdt pengene)

Moas

Jeg så en med cf i mørke her forleden. Hva er poenget med den egentlig?
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

elbilFrodo

Sitat fra: Moas på onsdag 10. november 2021, klokken 07:56
Jeg så en med cf i mørke her forleden. Hva er poenget med den egentlig?
Pynte trafikken for oss som sitter i andre biler og ser på. Fint at noen tar ansvar for det visuelle  :+1:

Moas

Jeg har jo sett Mercedes lyspynten også. Den lyser ihvertfall. På skodaen er den så mørk at det er litt vanskelig å få øye på den.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

batterimannen

Sitat fra: Moas på onsdag 10. november 2021, klokken 07:56
Jeg så en med cf i mørke her forleden. Hva er poenget med den egentlig?

For min del er det meste for å slippe den plastplata i fronten på de som ikke har CF. Synes det er en dårlig implementert liksom-grill. 
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA