Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Y på finn

Startet av snakkesalig, mandag 09. august 2021, klokken 23:19

« forrige - neste »

Contango

Sitat fra: RJK på onsdag 25. august 2021, klokken 14:32...slik at begge får en rettferdig fordeling av gevinsten.
Tenker du at den som selger bilen sin er forpliktet moralsk til å fordele gevinsten rettferdig med kjøper og at vedkommende bør forkaste muligheten til å selge til høyest mulig pris?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

kodax

Sitat fra: Contango på onsdag 25. august 2021, klokken 14:51
Sitat fra: RJK på onsdag 25. august 2021, klokken 14:32...slik at begge får en rettferdig fordeling av gevinsten.
Tenker du at den som selger bilen sin er forpliktet moralsk til å fordele gevinsten rettferdig med kjøper og at vedkommende bør forkaste muligheten til å selge til høyest mulig pris?
Det er flere som har kontaktet meg som mener jeg burde selge bilen til dem for en lavere pris fordi de mener jeg tjener nok uansett på den, t.o.m. en forhandler som ville vite hva jeg hadde betalt opprinnelig fordi ha mente at jeg maks skulle få X kroner mer enn det  :laugh:
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Magnus Hansen

Hehe! Ja og si det til alle som videresolgt alt fra Konaer til Amperaer. Det er markedet som bestemmer dette ikke moral og etikk.

tornaldo

Denne var fin. Du kan ikke vise dette vedlegget.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Stark

Sitat fra: tornaldo på onsdag 25. august 2021, klokken 15:13
Denne var fin. Du kan ikke vise dette vedlegget.
Måtte le når jeg så den selv.
Folk er helt desperate etter å finne «grunner» til hvorfor de må selge.
Alle som selger Model Y har enten blitt skilt fra kona eller bygger nytt hus.

Magnus Hansen

«Selges da den ble litt for trang for porten der jeg bor. Knust sidespeil. Ellers strøken»

«Selges da jeg ønsker å tjene noen titusen jeg planlegger å bruke på sprit og prostituerte»

hELgenen

Det var jo temmelig ekstremt trang garasje da -
Uten speil 1.920 mm
Med speil  2.130 mm

Så her snakker vi smal garasje

THE

Sitat fra: hELgenen på onsdag 25. august 2021, klokken 15:16
Det var jo temmelig ekstremt trang garasje da -
Uten speil 1.920 mm
Med speil  2.130 mm

Så her snakker vi smal garasje
Eller dårlig sjåfør....
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Contango

Sitat fra: kodax på onsdag 25. august 2021, klokken 15:01
Det er flere som har kontaktet meg som mener jeg burde selge bilen til dem for en lavere pris fordi de mener jeg tjener nok uansett på den, t.o.m. en forhandler som ville vite hva jeg hadde betalt opprinnelig fordi ha mente at jeg maks skulle få X kroner mer enn det  :laugh:
Jeg synes det er et interessant fenomen og lurer på om det er litt særegent norsk.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Øyvind.h

Markedet bestemmer. Å bli sur på folk som tjener penger er bare skrudd. Kom heller med et bud på den summen du er villig til å betale.
Ble kontaktet av en sånn når jeg solgte ID4 som var veldig gira, men når beslutningen måtte tas pga andre interessenter mente han det ble for dyrt.

Det enkle er å be de kjøperne gi et bud. Er det lavere enn andres bud/lavere enn det en vil selge for fremfor å beholde er det bare å svare nettopp det :)

Når jeg solgte en Model S ringte det en kar for å forklare meg at elbiler er noe tull og at de måtte være søppel fordi jeg solgte såpass ny bil. Svarte da at jeg har hatt flere elbiler, det var den beste bilen jeg hadde hatt så langt, og den selges for å kjøpe enda en elbil. Da var han ikke så interessert i å prate mer :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hELgenen

Sitat fra: Contango på onsdag 25. august 2021, klokken 15:29
Sitat fra: kodax på onsdag 25. august 2021, klokken 15:01
Det er flere som har kontaktet meg som mener jeg burde selge bilen til dem for en lavere pris fordi de mener jeg tjener nok uansett på den, t.o.m. en forhandler som ville vite hva jeg hadde betalt opprinnelig fordi ha mente at jeg maks skulle få X kroner mer enn det  :laugh:
Jeg synes det er et interessant fenomen og lurer på om det er litt særegent norsk.

Vel når en selger som flipper møter en annen selger som ønsker å kjøpe bilen og flippe igjen...
Da blir det flippflopp argumenter.....

Jon65

Sitat fra: Stark på onsdag 25. august 2021, klokken 15:14
Sitat fra: tornaldo på onsdag 25. august 2021, klokken 15:13
Denne var fin. Du kan ikke vise dette vedlegget.
Måtte le når jeg så den selv.
Folk er helt desperate etter å finne «grunner» til hvorfor de må selge.
Alle som selger Model Y har enten blitt skilt fra kona eller bygger nytt hus.

Du kan jo ta med deg Y'en din hit og prøve å kjøre inn selv så tenker jeg du skjønner hvorfor den ble annonsert. Upraktisk å ha med hjelpemann for å geleide meg inn og ut. Selvfølgelig litt dumt at jeg ikke fant en annen bil med nøyaktig samme karrosseriform og bredde og testet på forhånd men det gjorde jeg altså ikke.
Det er ulempen med å bo i en bygård bygget i 1896 da de bare hadde hest og kjerre.

kodax

Sitat fra: Contango på onsdag 25. august 2021, klokken 15:29
Sitat fra: kodax på onsdag 25. august 2021, klokken 15:01
Det er flere som har kontaktet meg som mener jeg burde selge bilen til dem for en lavere pris fordi de mener jeg tjener nok uansett på den, t.o.m. en forhandler som ville vite hva jeg hadde betalt opprinnelig fordi ha mente at jeg maks skulle få X kroner mer enn det  :laugh:
Jeg synes det er et interessant fenomen og lurer på om det er litt særegent norsk.
Forhandleren var ikke norsk, så dette er nok universelt:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

hELgenen

Sitat fra: Jon65 på onsdag 25. august 2021, klokken 15:40
Sitat fra: Stark på onsdag 25. august 2021, klokken 15:14
Sitat fra: tornaldo på onsdag 25. august 2021, klokken 15:13
Denne var fin. Du kan ikke vise dette vedlegget.
Måtte le når jeg så den selv.
Folk er helt desperate etter å finne «grunner» til hvorfor de må selge.
Alle som selger Model Y har enten blitt skilt fra kona eller bygger nytt hus.

Du kan jo ta med deg Y'en din hit og prøve å kjøre inn selv så tenker jeg du skjønner hvorfor den ble annonsert. Upraktisk å ha med hjelpemann for å geleide meg inn og ut. Selvfølgelig litt dumt at jeg ikke fant en annen bil med nøyaktig samme karrosseriform og bredde og testet på forhånd men det gjorde jeg altså ikke.
Det er ulempen med å bo i en bygård bygget i 1896 da de bare hadde hest og kjerre.

Hvorfor ikke selge bygården?

geear

Sitat fra: Jon65 på onsdag 25. august 2021, klokken 15:40
Sitat fra: Stark på onsdag 25. august 2021, klokken 15:14
Sitat fra: tornaldo på onsdag 25. august 2021, klokken 15:13
Denne var fin. Du kan ikke vise dette vedlegget.
Måtte le når jeg så den selv.
Folk er helt desperate etter å finne «grunner» til hvorfor de må selge.
Alle som selger Model Y har enten blitt skilt fra kona eller bygger nytt hus.

Du kan jo ta med deg Y'en din hit og prøve å kjøre inn selv så tenker jeg du skjønner hvorfor den ble annonsert. Upraktisk å ha med hjelpemann for å geleide meg inn og ut. Selvfølgelig litt dumt at jeg ikke fant en annen bil med nøyaktig samme karrosseriform og bredde og testet på forhånd men det gjorde jeg altså ikke.
Det er ulempen med å bo i en bygård bygget i 1896 da de bare hadde hest og kjerre.
Hvorfor føler du behov for å forklare hvorfor du selger bilen?

Har solgt mange biler, og har aldri følt behov for å annonsere hvorfor jeg skal selge, men registrerer at det ofte gjøres av andre. Med mindre det er fordi det er en skikkelig mandagsbil, så er det helt irrelevant for annonsen. ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA