Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Y på finn

Startet av snakkesalig, mandag 09. august 2021, klokken 23:19

« forrige - neste »

Thob

Sitat fra: Contango på tirsdag 24. august 2021, klokken 21:35
Sukk... Informasjonen er at forhandleren kjøpte bilen i dag. Jeronan, du lovet tidligere i dag å ta en pause. Det er veldig slitsomt, dette.

Hahahaha..😁

Stark

Sitat fra: Pepsipepsi på tirsdag 24. august 2021, klokken 22:49
Bilen som forhandleren kjøpte for 549
(Eller mindre), ligger nå ute til 579. Km stand økt med en km!
Denne du mener?

https://www.finn.no/229592446
Det er ikke samme bil.

Thob

Ser ut som den blå til 549' er borte. Virker som at de som prises til dagens pris forsvinner fort. (Mens de som har kjøpt med FSD, som naturligvis ligger høyere i pris, blir liggende)

Pepsipepsi

Sitat fra: Stark på tirsdag 24. august 2021, klokken 22:54
Sitat fra: Pepsipepsi på tirsdag 24. august 2021, klokken 22:49
Bilen som forhandleren kjøpte for 549
(Eller mindre), ligger nå ute til 579. Km stand økt med en km!
Denne du mener?

Ja, du har rett. Ikke samme bil nei. Denne har krok.

https://www.finn.no/229592446
Det er ikke samme bil.

Stark

Sitat fra: Pepsipepsi på tirsdag 24. august 2021, klokken 22:58
Sitat fra: Stark på tirsdag 24. august 2021, klokken 22:54
Sitat fra: Pepsipepsi på tirsdag 24. august 2021, klokken 22:49
Bilen som forhandleren kjøpte for 549
(Eller mindre), ligger nå ute til 579. Km stand økt med en km!
Denne du mener?

Ja, du har rett. Ikke samme bil nei. Denne har krok.

https://www.finn.no/229592446
Det er ikke samme bil.
Eller bare forskjellig Chassie

REN-BIL

Hvordan kan noen ha krok før det er åpnet for bestilling av dette i shop'en?

geirci2

Kanskje han mener slepekrok og ikke hengerfeste :-)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Handyman

Sitat fra: REN-BIL på onsdag 25. august 2021, klokken 00:34
Hvordan kan noen ha krok før det er åpnet for bestilling av dette i shop'en?
De som leser annonsen ser at HF er «forhånds betalt», og at det blir montert av Tesla.
Det jeg tror de mener er at kjøper får HF med i prisen. Tror ikke det er forhåndsbetalt, siden det ikke har vært tilgjengelig i shopen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

afitch80

Sitat fra: Handyman på onsdag 25. august 2021, klokken 07:15
Sitat fra: REN-BIL på onsdag 25. august 2021, klokken 00:34
Hvordan kan noen ha krok før det er åpnet for bestilling av dette i shop'en?
De som leser annonsen ser at HF er «forhånds betalt», og at det blir montert av Tesla.
Det jeg tror de mener er at kjøper får HF med i prisen. Tror ikke det er forhåndsbetalt, siden det ikke har vært tilgjengelig i shopen.

Det var vel en liten stund man kunne bestille Y med hengerfeste. Synes å huske at det var en av gangene de satte opp prisen. Men så forsvant hengervalget og ble erstattet av "tilgjengelig for kjøp etter levering" ikke så lenge etter. Bilen er vel bestilt i denne perioden?
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Handyman

Sitat fra: afitch80 på onsdag 25. august 2021, klokken 07:19
Sitat fra: Handyman på onsdag 25. august 2021, klokken 07:15
Sitat fra: REN-BIL på onsdag 25. august 2021, klokken 00:34
Hvordan kan noen ha krok før det er åpnet for bestilling av dette i shop'en?
De som leser annonsen ser at HF er «forhånds betalt», og at det blir montert av Tesla.
Det jeg tror de mener er at kjøper får HF med i prisen. Tror ikke det er forhåndsbetalt, siden det ikke har vært tilgjengelig i shopen.

Det var vel en liten stund man kunne bestille Y med hengerfeste. Synes å huske at det var en av gangene de satte opp prisen. Men så forsvant hengervalget og ble erstattet av "tilgjengelig for kjøp etter levering" ikke så lenge etter. Bilen er vel bestilt i denne perioden?
Stemmer, men mente at alle disse fikk omgjort bestillingen, og at de også må bestille i shopen. Godt mulig jeg husker feil.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Klykken

Sitat fra: Handyman på onsdag 25. august 2021, klokken 07:23
Sitat fra: afitch80 på onsdag 25. august 2021, klokken 07:19
Det var vel en liten stund man kunne bestille Y med hengerfeste. Synes å huske at det var en av gangene de satte opp prisen. Men så forsvant hengervalget og ble erstattet av "tilgjengelig for kjøp etter levering" ikke så lenge etter. Bilen er vel bestilt i denne perioden?
Stemmer, men mente at alle disse fikk omgjort bestillingen, og at de også må bestille i shopen. Godt mulig jeg husker feil.
Du husker riktig. :)
De ringte meg og sa de fjernet hengerfeste pga leveringsproblemer og senket prisen tilsvarende.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

PKEllefsen

Da var vel model y kommet på finn ser det ut som
Bestilt TMY 06.06.2020. Svart, FSD, hengerfeste

Øyvind.h

#102
Det siste jeg ville gjort nå er å betale høy pris på Finn for de Model Y`ene som kommer nå. Med spekulasjoner rundt prisreduksjon, større batteri samt Berlin i fremtiden virker det særdeles lite fornuftig å betale nær listepris for de bilene som leveres nå. Angrer naturligvis på at jeg ikke bestilte en LR istedenfor Performance nå mtp at det er et marked, men som kjøper ville jeg ikke gitt mer enn noen få titusener over gammel pris (som et rent "first mover" påslag).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Zebulon

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 25. august 2021, klokken 11:35
Det aller siste jeg ville gjort nå er å betale høy pris på Finn for de Model Y`ene som kommer nå. Med spekulasjoner rundt prisreduksjon, større batteri samt Berlin i fremtiden virker det særdeles lite fornuftig å betale nær listepris for de bilene som leveres nå. Angrer naturligvis på at jeg ikke bestilte en LR istedenfor Performance nå mtp at det er et marked, men som kjøper ville jeg ikke gitt mer enn noen få titusener over gammel pris (som et rent "first mover" påslag).

Og hvis du er en med bestilling til dagens pris, og får levert bil nå ganske så snart? Det ville fortsatt ikke vært fornuftig å ta en rabatt, selv om den ikke er så stor som du ønsker? Da er det ikke lenger snakk om fornuft, da er det bare snakk om prinsipp.

Øyvind.h

#104
Sitat fra: Zebulon på onsdag 25. august 2021, klokken 11:37
Og hvis du er en med bestilling til dagens pris, og får levert bil nå ganske så snart? Det ville fortsatt ikke vært fornuftig å ta en rabatt, selv om den ikke er så stor som du ønsker? Da er det ikke lenger snakk om fornuft, da er det bare snakk om prinsipp.
Hvis en må kjøpe akkurat nå, og produktet en får ved bestilling hos Tesla i dag er identisk med det som utleveres akkurat nå, er det bedre å handle med noen titusener rabatt på Finn. Det er jeg helt enig i. Det handler ikke om prinsipp.

Men prisen akkurat nå er for høy og ikke valuta-korrigert, så den må en påregne at settes ned. Videre virker det å være planlagt større endringer av Model Y som en ikke får med seg om en tar bil akkurat nå (batteri samt store endringer når Berlin er oppe)
Da kan en fort bli sittende med et "gammelt" produkt til høyere pris. De en handler av på Finn gjør enorm fortjeneste, for de har kjøpt produktet til "rett" pris.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA