Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

3D-printet oppbevaringsboks for bagasjerom

Startet av mroek, mandag 09. august 2021, klokken 13:57

« forrige - neste »

mroek

Ioniq 5 har noen "lommer" bak hjulbuene i bagasjerommet, og jeg ble bedt om å designe en beholder som passer akkurat der. På høyre side er denne "lommen" så liten at det ikke er noe særlig poeng, men på venstre side er det litt mer plass, så der gikk det an å lage et pen, liten boks. Den er formet nøyaktig etter kurvene i området (hjulbuen er også dobbeltkrummet, så det er ikke helt rett frem å få det til). Dette rommet får man jo ellers ikke brukt til så mye, og det kan være praktisk å ha noe til å oppbevare småting i som hindrer dem i å seile rundt.

For å holde boksen på plass, så brukte jeg borrelås, men dobbeltsidig teip er også en mulighet.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Counterpointer

Det er blitz som gir den metalliske looken på boksen?

mroek

Sitat fra: Counterpointer på mandag 09. august 2021, klokken 14:16
Det er blitz som gir den metalliske looken på boksen?

Ja. Denne er printet i svart PLA, men den er forholdsvis blank, så da blir det kraftige refleksjoner. Litt dårlige lysforhold gjorde at jeg måtte bruke blitz.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Counterpointer


lars667

Veldig kjekt. Synes det ikke er så mange bra oppbevaringssteder i IONIQ-en.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA