Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vaske Nissan Leaf i vaskemaskin

Startet av enol, fredag 06. august 2021, klokken 19:04

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 17. august 2021, klokken 08:47
Sitat fra: RJK på tirsdag 17. august 2021, klokken 01:03
Jeg ville aldri prøvd å vaske en bil i en vaskemaskin. I en vaskeauomat, derimot, om bilen er gammel og allerede ganske ripete...

Ja, au-omat er nok en god betegnelse på en slik. 😆


Hehehe!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ChristianCH

Sitat fra: RJK på tirsdag 17. august 2021, klokken 01:03Jeg ville aldri prøvd å vaske en bil i en vaskemaskin. I en vaskeatuomat, derimot, om bilen er gammel og allerede ganske ripete...

PS! Får plass til vaskemaskin i bagasjerommet om jeg legger ned setene.

 :laugh:

Hva er egentlig problement med å kjøre børsteløs vask i maskin? Jeg vet det er bedre å gjøre det for hand, men at noe er bedre enn noe annet betyr jo ikke at det andre er dårlig  :D
Eier følgende biler:
- Mitsubishi Outlander PHEV 2016
- Nissan Leaf 2015 (Amerikansk)

RJK

#17
Sitat fra: ChristianCH på tirsdag 21. november 2023, klokken 15:15
Sitat fra: RJK på tirsdag 17. august 2021, klokken 01:03Jeg ville aldri prøvd å vaske en bil i en vaskemaskin. I en vaskeatuomat, derimot, om bilen er gammel og allerede ganske ripete...

PS! Får plass til vaskemaskin i bagasjerommet om jeg legger ned setene.

 :laugh:

Hva er egentlig problement med å kjøre børsteløs vask i maskin? Jeg vet det er bedre å gjøre det for hand, men at noe er bedre enn noe annet betyr jo ikke at det andre er dårlig  :D
PS! En vaskemaskin, er den lille saken som gjerne står på gulvet på de fleste norske bad, og som normalt sett kan få plass i bagasjerommet til bl.a. en Leaf (med setene nedfelt)... ;)

En vaskeautomat er gjerne i et eget lite bygg, eller del av et bygg, der du faktisk kan få plass til en bil inni. Bortsett fra biler fra f.eks. Matchbox etc. som lett får plass i en vanlig vaskemaskin, til og med flere (men bråker gjerne noe infernalsk).

Ingen problemer med å kjøre bilen gjennom børsteløs vask i en vaskeautomat, det gjør jeg gjerne. Dog unngår vaskeautomater med børster, for man vet aldri hva som gjemmer seg innimellom børstene.

Men ikke i en vaskemaskin, da man rett og slett ikke får plass inni, selv ikke etter en tur i en bilpresse hos høggern.

Det var rett og slett en spøk pga bruk av feil begrep. Og, ja, jeg er klar over at mange i det daglige sier vaskemaskin om en vaskeautomat. Men det er altså feil begrep!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ChristianCH

Sitat fra: RJK på tirsdag 21. november 2023, klokken 16:01
Sitat fra: ChristianCH på tirsdag 21. november 2023, klokken 15:15
Sitat fra: RJK på tirsdag 17. august 2021, klokken 01:03Jeg ville aldri prøvd å vaske en bil i en vaskemaskin. I en vaskeatuomat, derimot, om bilen er gammel og allerede ganske ripete...

PS! Får plass til vaskemaskin i bagasjerommet om jeg legger ned setene.

 :laugh:

Hva er egentlig problement med å kjøre børsteløs vask i maskin? Jeg vet det er bedre å gjøre det for hand, men at noe er bedre enn noe annet betyr jo ikke at det andre er dårlig  :D
PS! En vaskemaskin, er den lille saken som gjerne står på gulvet på de fleste norske bad, og som normalt sett kan få plass i bagasjerommet til bl.a. en Leaf (med setene nedfelt)... ;)

En vaskeautomat er gjerne i et eget lite bygg, eller del av et bygg, der du faktisk kan få plass til en bil inni. Bortsett fra biler fra f.eks. Matchbox etc. som lett får plass i en vanlig vaskemaskin, til og med flere (men bråker gjerne noe infernalsk).

Ingen problemer med å kjøre bilen gjennom børsteløs vask i en vaskeautomat, det gjør jeg gjerne. Dog unngår vaskeautomater med børster, for man vet aldri hva som gjemmer seg innimellom børstene.

Men ikke i en vaskemaskin, da man rett og slett ikke får plass inni, selv ikke etter en tur i en bilpresse hos høggern.

Det var rett og slett en spøk pga bruk av feil begrep. Og, ja, jeg er klar over at mange i det daglige sier vaskemaskin om en vaskeautomat. Men det er altså feil begrep!

Hehe jeg tok faktisk spøken og likte den til og med ^^

Jeg kommenterte det du skrev med at du kun kjører bilen i vaskeautomat dersom den er gammel og stripete, og jeg ville da bare bekrefte at den kommentaren antar jeg gjelder kun børste og ikke børsteløs, som du bekreftet :)

Takker!
Eier følgende biler:
- Mitsubishi Outlander PHEV 2016
- Nissan Leaf 2015 (Amerikansk)

RJK

Sitat fra: ChristianCH på torsdag 23. november 2023, klokken 09:02
Sitat fra: RJK på tirsdag 21. november 2023, klokken 16:01
Sitat fra: ChristianCH på tirsdag 21. november 2023, klokken 15:15
Sitat fra: RJK på tirsdag 17. august 2021, klokken 01:03Jeg ville aldri prøvd å vaske en bil i en vaskemaskin. I en vaskeatuomat, derimot, om bilen er gammel og allerede ganske ripete...

PS! Får plass til vaskemaskin i bagasjerommet om jeg legger ned setene.

 :laugh:

Hva er egentlig problement med å kjøre børsteløs vask i maskin? Jeg vet det er bedre å gjøre det for hand, men at noe er bedre enn noe annet betyr jo ikke at det andre er dårlig  :D
PS! En vaskemaskin, er den lille saken som gjerne står på gulvet på de fleste norske bad, og som normalt sett kan få plass i bagasjerommet til bl.a. en Leaf (med setene nedfelt)... ;)

En vaskeautomat er gjerne i et eget lite bygg, eller del av et bygg, der du faktisk kan få plass til en bil inni. Bortsett fra biler fra f.eks. Matchbox etc. som lett får plass i en vanlig vaskemaskin, til og med flere (men bråker gjerne noe infernalsk).

Ingen problemer med å kjøre bilen gjennom børsteløs vask i en vaskeautomat, det gjør jeg gjerne. Dog unngår vaskeautomater med børster, for man vet aldri hva som gjemmer seg innimellom børstene.

Men ikke i en vaskemaskin, da man rett og slett ikke får plass inni, selv ikke etter en tur i en bilpresse hos høggern.

Det var rett og slett en spøk pga bruk av feil begrep. Og, ja, jeg er klar over at mange i det daglige sier vaskemaskin om en vaskeautomat. Men det er altså feil begrep!

Hehe jeg tok faktisk spøken og likte den til og med ^^

Jeg kommenterte det du skrev med at du kun kjører bilen i vaskeautomat dersom den er gammel og stripete, og jeg ville da bare bekrefte at den kommentaren antar jeg gjelder kun børste og ikke børsteløs, som du bekreftet :)

Takker!
:+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Trekkoppbil

Jeg vasker på under 40 grader, og uten sentrifugering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA