Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Importbiler

Startet av hELgenen, fredag 06. august 2021, klokken 10:42

« forrige - neste »

hELgenen

Ser det dukker opp importbiler på finn om dagen. Er det noe en må være ekstra oppmerksom på her?
Garanti, varmpepumpe og event. annet som mangler sett opp mot norske?

PMV

De fleste har ikke varmepumpen bakt inn (en del av vinterpakken). Enkelte av annonsørene reklamerer med 5-års reklamasjonsrett. Og da mener jeg alt er som "vanlig". Men ser at i hvert fall ett firma tilbyr kun fabrikkgaranti + kjøp av ekstra garanti. Ikke noe for meg...
Ellers ser jeg at dem annonserer med feil rekkevidde. Vær oppmerksom på at disse bilene skal stå/har stått noen måneder i Tyskland for å få med seg ulike tilskudd. 
Selv venter jeg på en bil gjennom Møller.
2022 Q4 50

leholtet

Pakkene er litt forskjellig bygget opp i Norge og Tyskland, men ellers kan du specce deg en helt lik bil i Tyskland som i Norge.

Varmepumpe er ikke standard i Norge, og ikke i tyskland heller.

Når det kommer til biler fra Tyskland
må de ha utstyrskoden EA8, da har bilen 5år/100' km som i
Norge.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA