Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Noen som vil bytte til sort TMY?

Startet av Danster, onsdag 04. august 2021, klokken 09:37

« forrige - neste »

Danster

Har en TMY på vei (VIN tildelt), men var litt kjapp i vendingen for halvannet år siden og valgte solid black, og sa til fruen at dette kan vi (les:hun) alltids endre senere  :) Dersom noen har en midnight silver på vei og vil bytte så gi meg gjerne en lyd. Sort interiør.

teslanor

Samme her - vi har en TMY LR bestilt 15.03.19 som være blant de først ankomne til landet. Sort interiør og Solid Black utvendig. Noen med annen farge som ønker å bytte?

Handyman

Dere bør kanskje skrive litt mer om hva dere har og vil bytte til:

  • AP/EAP/FSD
  • Hjuldimensjon
Er vinterhjul lagt til i bestillingen? Pigg eller piggfritt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Slowpokes

Må også huske at svart farge blir ganske sjeldent etterhvert pga hvit er standard mens svart koster ekstra.. Bare en tanke  :) :)

Handyman

Sitat fra: Slowpokes på torsdag 05. august 2021, klokken 10:07
Må også huske at svart farge blir ganske sjeldent etterhvert pga hvit er standard mens svart koster ekstra.. Bare en tanke  :) :)
Litt morsomt det der.... siden sort er den desidert dårligste lakken.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Også den desidert peneste av Tesla-fargene. ;)

Har bestilt sort/sort/sort denne gangen. Lakken kan være mye bedre nå enn før, i tillegg fra en annen verdensdel, og hvis den viser seg å ripe lett (ser bare med å dra fingeren over), så leverer jeg den til glasscoating (Modesta), og da er jeg fri for bekymringer over lakkvalitet.

trykkertor

Tror nok det er samme lakkvalitet enten den blir lakket i Kina eller USA. Tenker at Tesla har forhandlet seg til en god bulk-pris på lakk fra en leverandør, og da bruker samme på alle fabrikker.
Om lakklaget viser seg å være tykkere, så er den likevel like myk. Så ville bestilt glass-coating først som sist.

Electric cars in Norway

Sitat fra: trykkertor på torsdag 05. august 2021, klokken 15:57
Tror nok det er samme lakkvalitet enten den blir lakket i Kina eller USA. Tenker at Tesla har forhandlet seg til en god bulk-pris på lakk fra en leverandør, og da bruker samme på alle fabrikker.
Om lakklaget viser seg å være tykkere, så er den likevel like myk. Så ville bestilt glass-coating først som sist.

Godt poeng :+1: Det var jo mest i begynnelsen at US slet med lakk kvaliteten på TM3. Sikkert pga robot innkjøringen og genrell slurv.

Nå om dagen er den jo veldig bra enten den kommer fra US eller MIC. Har selv sett nøye på begge TM3 og jeg fant ikke noen forskjeller. Da blir det det sikkert likt med TMY også. Samme lakkvalitet.

glenn.sollid

Jeg har en Hvit/Hvit Performance i bestilling til gammel pris. Kostpris 570.042,-
Ønsker gjerne bytte til LR med gammel pris.

Fargevalg lakk: Sort, hvit eller Midnight silver
Innvendig er både sort og hvit av interesse.
Ikke aktuelt med FSD inkl

geear

Sitat fra: trykkertor på torsdag 05. august 2021, klokken 15:57
Tror nok det er samme lakkvalitet enten den blir lakket i Kina eller USA. Tenker at Tesla har forhandlet seg til en god bulk-pris på lakk fra en leverandør, og da bruker samme på alle fabrikker.
Om lakklaget viser seg å være tykkere, så er den likevel like myk. Så ville bestilt glass-coating først som sist.
Det er på ingen måte gitt at det er samme lakkroboter, samme lakk og så videre i Kina som i Fremont, men vi finner snart ut hvordan ståa er. Når den skal coates så må bilen uansett poleres først, så det betyr ikke så mye om den har vært pent brukt før det blir gjort.

ModelY2021



Sitat fra: Handyman på torsdag 05. august 2021, klokken 10:11
Sitat fra: Slowpokes på torsdag 05. august 2021, klokken 10:07
Må også huske at svart farge blir ganske sjeldent etterhvert pga hvit er standard mens svart koster ekstra.. Bare en tanke  :) :)
Litt morsomt det der.... siden sort er den desidert dårligste lakken.

Jeg har valgt sort. Er det noe historisk med tesla hvor sort har vært dårlig siden du sier dette, eller liker du bare ikke sort?

geear

Riper er veldig synlig på sort lakk, på generell basis uansett merke, og Tesla sin "solid black" er kjent for å være i den myke enden av skalaen, og ripe veldig lett. Obisidian black, som de hadde tidligere (X/S) er en metallic lakk som er noe bedre, men også de andre fargene er relativt myke. Men for å si det slik, dette kommer veldig an på øyet som ser. Selv å legge fingeren på en bil lager mikroriper, og ikke minst etter en runde med vaskesvamp uten forvask/skumvask, noen takler ikke å ha de der, mens andre ser det ikke.

Handyman

Sitat fra: ModelY2021 på torsdag 05. august 2021, klokken 20:26


Sitat fra: Handyman på torsdag 05. august 2021, klokken 10:11
Sitat fra: Slowpokes på torsdag 05. august 2021, klokken 10:07
Må også huske at svart farge blir ganske sjeldent etterhvert pga hvit er standard mens svart koster ekstra.. Bare en tanke  :) :)
Litt morsomt det der.... siden sort er den desidert dårligste lakken.

Jeg har valgt sort. Er det noe historisk med tesla hvor sort har vært dårlig siden du sier dette, eller liker du bare ikke sort?
Har ikke noe imot sort, men det var tidligere den billigste lakken, og også kjent for å være den dårligste.
Blå og Midnight silver har tykkere lakk, og Hvit og Rød har flere lag og er tykkest.
Dette kan ha endret seg.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ModelY2021

Sitat fra: Handyman på torsdag 05. august 2021, klokken 21:00
Sitat fra: ModelY2021 på torsdag 05. august 2021, klokken 20:26


Sitat fra: Handyman på torsdag 05. august 2021, klokken 10:11
Sitat fra: Slowpokes på torsdag 05. august 2021, klokken 10:07
Må også huske at svart farge blir ganske sjeldent etterhvert pga hvit er standard mens svart koster ekstra.. Bare en tanke  :) :)
Litt morsomt det der.... siden sort er den desidert dårligste lakken.

Jeg har valgt sort. Er det noe historisk med tesla hvor sort har vært dårlig siden du sier dette, eller liker du bare ikke sort?
Har ikke noe imot sort, men det var tidligere den billigste lakken, og også kjent for å være den dårligste.
Blå og Midnight silver har tykkere lakk, og Hvit og Rød har flere lag og er tykkest.
Dette kan ha endret seg.
Aha, forstår

Hen9ng

Men sort ser defintivt best ut. Hvite Teslaer ser utrolig billig ut syntes jeg. Heldigvis er smaken som banken osv...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA