BMW i5

Startet av JorgenM, tirsdag 03. august 2021, klokken 21:53

« forrige - neste »

JorgenM

Navnene er relativt sikre:

i5 eDrive40 (1 motor)
i5 xDrive40 (2 motorer)
i5 M50
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

JorgenM

Noen tegninger basert på de designryktene som finnes:



Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Lepet65

Jeg tipper nyrene blir større.... 8)

PionerThink

Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

JorgenM

Første spionbilder av i5:

https://www.bmwblog.com/2021/10/19/2023-bmw-i5-electric-first-spy-photos-surface-in-germany/

Står at bilen kommer i 2022 (som 2023-modell) i denne artikkelen.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

bmw2002

iX1!og i7 kommer vel først, mulig lansering er i 2022, men tviler på levering før 2023

Mest spent på om det kommer en stasjonsvogn og når den kommer.

bmw2002

Er bekreftet at i5 leveres først høsten 2023, da som sedan. Touringutgaven (stasjonsvogn) kommer i 2024.

bmw2002

Etter å ha prøvekjørt i4 må jeg si at jeg fikk lyst på BMW igjen.  Problemet nå er med så lang levering er det kanskje like greit å vente og bestille i5?

i4 leveres først neste sommer, da er vel i5 rett rundt hjørnet.

1317142119

Masse bilder av bilen med kamuflasje her. Det positive er at de fortsetter med ladeluken på det eneste riktige stedet. Ellers er det ikke kjempemye å få ut av bildene.

* Kort bakdør (trangt i baksetet?)
* Videreføring av 2 generasjoner gammelt design (litt for store, men samtidig smale nyrer som stikker høyere enn frontlyktene - altså ikke bevertenner men grisenesebor)
* Mye overheng foran og bak
* Nok en gang verdens lengste panser (kompromiss fordi elbilen skal ha plass til en gedigen fossilmotor på langs i fossilvariantene)

https://www.mynewsdesk.com/no/bmw-no/pressreleases/helt-nye-bmw-i5-nedtellingen-fortsetter-3242959

RJK

Sitat fra: 1317142119 på tirsdag 04. april 2023, klokken 17:47Masse bilder av bilen med kamuflasje her. Det positive er at de fortsetter med ladeluken på det eneste riktige stedet. Ellers er det ikke kjempemye å få ut av bildene.

* Kort bakdør (trangt i baksetet?)
* Videreføring av 2 generasjoner gammelt design (litt for store, men samtidig smale nyrer som stikker høyere enn frontlyktene - altså ikke bevertenner men grisenesebor)
* Mye overheng foran og bak
* Nok en gang verdens lengste panser (kompromiss fordi elbilen skal ha plass til en gedigen fossilmotor på langs i fossilvariantene)

https://www.mynewsdesk.com/no/bmw-no/pressreleases/helt-nye-bmw-i5-nedtellingen-fortsetter-3242959
Nei, ladeluka "is on the right side which is the wrong side..." 8) 8) 8)

Men veldig lett å se at denne ikke får monstergrill med bevertenner som "nyrer". Dog, gjenstår å se hvor mye "icebil" som gjenstår på denne. Og frykter BMW fremdeles ikke ser poenget med frunk.

Ellers ser den jo snasen ut. Og positivt at det kommer både sedan og touring-versjon av denne, med mindre jeg har lest feil.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo


daktari

Autogefühl sin gjennomgang viser en ikke altfor romslig bil selv om den har bikket 5 meter. Baksetet virker trangere og mer ubehagelig enn på ID.4!

1,10 m dypt bagasjerom er bra, men mangler et stort rom under gulvet.

Kjempepanser har ikke frunk.

81 kWh netto, 84 kWh brutto mener jeg er for snaut i denne klassen i 2024.

Setene og interiøret ser bra ut.
Hvordan blir komforten tro?


https://youtu.be/vtDC98HlWSg
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Counterpointer

Enig med daktari. Grei bil med helt gjennomsnittlige prestanda på linje med klassen under. Skulle jeg valgt mellom i4 og i5 er det ikke mye som taler for i5. Litt gjesp  ::)

Trond.m

Prisen ble langt høyere enn jeg hadde forestilt meg. Det er jo en prisdifferanse på flere hundre tusen for i5 M60 forhold til i4 M50. Det gjør at den er helt uaktuell for min del, og en stor sedan til godt over 1 million kommer til å bli tung å selge både som ny og brukt.

geear

Buhuuu pleeeeeaaaaase BMW - spark designsjefen!!  :'(

Heldigvis ikke fått lyktene og fronten fra iX og/eller ny 7-serie, men side og bakende kunne like godt vært en Kia eller Skoda.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA