Jeg ser etter å ha lest mange tråder om TMS at det er 2 grupper Tesla eiere.
Gruppe 1
Nye eiere som har gått fra ikke premiumbiler, gamle biler eller andre elektriske biler. Dette er typisk Suzuki ,Toyota , Passat , Skoda , Citroën , Fiat , Buddy , Nissan Leaf , (Audi) etc eiere . For disse at TMS en oppgradering og en inngang i "luksus" bil segmentet . Disse eierne har større toleranse for feil og mangel, disse eierne ser også ut å være dem som forsvarer bilen,TMS, mer hardnakket enn andre. Denne gruppe ser ut å være majoriteten av nye Tesla eiere. Dette kan karakteriseres som venstregruppen av teslaeiere.
Gruppe 2
Eiere som tidligere har eller eier biler i luksus/premium bil segmentet , Bmw, MB, Porsche , (Audi) disse eierne er mer kritiske og har større kvalitetskrav. Disse eierne forlanger mer fra sin bil da de fra tidligere er vant til solide løsninger og kvalitet. Disse eierne har også lavere toleranse for produktfeil og irriterende småfeil. Dette kan karakteriseres som høyregruppen av teslaeiere. Det er også denne gruppe som media ønsker å vinkle til å være den typiske teslaeieren. Denne grupp er en minoritet av nye teslaeiere.
Jeg tilhør gruppe 2