Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leveringsdato for 2022-modellen

Startet av Telefonkatalogen, fredag 30. juli 2021, klokken 20:45

« forrige - neste »

Telefonkatalogen

Hei.

Vi bestilte 2022-modellen så snart den ble tilgjengelig grunnet stort ønske om varmepumpe, men har til stadighet fått endret leveringperiode i appen. Startet med september, før det ble oktober og her om dagen plutselig november. 
Regner med Polestar, som alle andre, sliter med tilgang på en del ting om dagen. 

Spørsmålet er egentlig om noen andre også har bestilt denne og hva deres leveringperiode er? 
Evt. om noen vet hva som skaper forsinkelsene eller har sine mistanker så er det alltid gøy å spekulere litt.

Joey Pedersen

 Hei..
Du er ikke den eneste. Da jeg bestilte P2 så fikk jeg leveringsdato i Oktober, da jeg skrev
kontrakt så ble det levering i September. Ringte Polestar og fikk dette bekreftet og skulle ikke bekymre
meg mere over dette med levering.
Mvh
Joey Pedersen

Slush

Jeg har jobbet meg igjennom bestillingsprosedyren og alt vel så langt. Hvordan er det med modell? Altså, hvor ser jeg at det er 2022 modellen som ligger i konfiguratoren min. Det står ikke noe sted.

Telefonkatalogen

Det er kun 2022-modellen som er mulig å bestille ny i dag. 2021 får du kun tak i om du kjøper ferdigbygget eller brukt bil. 

Det er noen små forskjeller, som bl.a. at HomeLink er fjernet og varmepumpe er inkludert i Plus-pakken.

rowu98ab

La inn bestilling 22. mai, fikk forventet levering i oktober. Fikk mail fra Polestar i går om å bekrefte, noe jeg gjorde i dag. Forventet leveringstid er nå november.
Polestar 2, 2022
Mercedes W124, E280, 1995

Joey Pedersen

Sitat fra: Joey Pedersen på mandag 02. august 2021, klokken 01:53
Hei..
Du er ikke den eneste. Da jeg bestilte P2 så fikk jeg leveringsdato i Oktober, da jeg skrev
kontrakt så ble det levering i September. Ringte Polestar og fikk dette bekreftet og skulle ikke bekymre
meg mere over dette med levering.
Polestar holder ikke det de lover, fikk bekreftelse om at jeg fikk bilen i september men nå ser jeg at det er forandre til oktober. De bekrefter men holder ikke det som de lovet meg og jeg sente en klage men de svarer ikke.
Mvh
Joey Pedersen

bårdk

Min leveringstid er også gått fra oktober til november. Neon som vet når siste mulighet for avbestilling er - inkludert tilbakebetaling av depositum på kr. 10.000?

Telefonkatalogen

Jeg fikk mitt depositum tilbake bare en ukes tid etter jeg signerte kontrakten på nettsidene. 

Såvidt meg bekjent har du uansett angrefrist etter mottak av bilen også, da den ikke vil begynne å løpe før etter mottak av vare. 

Joey Pedersen

Bårdk - Når bestilte du bilen..?? Da jeg bestilte min Polestar 2022-modellen så ble det levering September, fikk tlf i fra Polestarat min bil var på en båt en eller annen plass på vei til Norge. Båten kommer til Norge i midten av September måned og jeg får bilen i begynnelsen av Oktober. Jeg ga klar beskjed om at blir det flere utsettelser så avbestiller jeg garantert. Leser i denne tråden at det er de som har bestilt bil den 22. mai og får bilen i November og det synes jeg ikke er holdbart, hadde tatt en tlf til Polestar og gitt dem beskjed om at dette er ikke holdbart.
Mvh
Joey Pedersen

bårdk

Takk for svar. Bestilte i begynnelsen av juli. Tar en telefon på mandag.

rowu98ab

Sjekket nettopp konfiguratoren og la inn en test. For Long Range Dual Motor er forventet leveringstid nå desember. Velger jeg Standard range/Long range Single motor er leveringen satt til oktober.

Godt å vite at det "kun" er et halvt års ventetid fra bestilling i mai til (forhåpentligvis) levering i november  ::)
Polestar 2, 2022
Mercedes W124, E280, 1995

bårdk

Ga opp ventingen og kjøpte en long range dual brukt via forhandler med 9.000 km på baken. Ca. 35.000 under nypris og 25.000 bedre innbytte på Renaulten enn jeg fikk hos Polestar (ja da, vet det lønner seg å selge selv). Veldig fornøyd så langt.

Noen som vet om service-avtalen og connect-abonnementet følger bilen?

mroek

Sitat fra: bårdk på lørdag 04. september 2021, klokken 17:00
Noen som vet om service-avtalen og connect-abonnementet følger bilen?

Det bør det jo absolutt gjøre (ekstremt overraskende om ikke), men sjekk med kundestøtte hos Polestar.
De første eierne som fikk bil i 2020 (og muligens starten av 2021) fikk ett år ekstra garanti (altså 6 år) som kompensasjon for tull med tilbakekalling og slikt, men den ekstragarantien kan ikke overføres til ny eier.

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

rowu98ab

Fikk en telefon fra Polestar i dag, snakket med en svært hyggelig fyr hos dem. Han kunne bekrefte at det kommer en balje med flere hundre biler 4. oktober. De skal gjøres klare og leveres da ut de neste tre til fire ukene etter det.

Så da blir det en bolk med biler som kommer på veiene i den tiden.
Polestar 2, 2022
Mercedes W124, E280, 1995

Telefonkatalogen

Sitat fra: rowu98ab på tirsdag 07. september 2021, klokken 20:31
Fikk en telefon fra Polestar i dag, snakket med en svært hyggelig fyr hos dem. Han kunne bekrefte at det kommer en balje med flere hundre biler 4. oktober. De skal gjøres klare og leveres da ut de neste tre til fire ukene etter det.

Så da blir det en bolk med biler som kommer på veiene i den tiden.

Yes, fikk samme telefonen. 
Skal bli godt å få den etter å ha ventet siden april.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA