VIN blir nå utdelt

Startet av Stark, fredag 30. juli 2021, klokken 14:49

« forrige - neste »

MrBacardi

/litt off-topic: Med det Y-volumet blir det vel ganske sikkert en all time high for antall brukte Model 3 til salgs på finn.no i september, med tilhørende prispress. Noterer 219 stk til salgs pr. nå.
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Magnus Hansen

15.000 leveringer i Norge på en måned må være feil. I juni produserte fabrikken i Kina totalt 33.000 biler (3 og Y). Så det henger ikke helt på greip. Norge er jo heller ikke det største markedet i Europa for Tesla lenger. Langt i fra.

CaZpaH

At de har 15.000 i køen er ikke synonymt med at det er 15.000 biler på vei til Norge. Kan godt være så mange som har bestilt, men kun en brøkdel vil få utlevert bil denne og neste mnd.
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

geear

Men da har de jo heller ikke 15000 Model Y i køen. Tesla har sagt offentlig at alle forhåndsbestilte vil få bil innen kort tid, og i juli ville alle nye bestillinger få bil i september. Codan kan jo umulig få personopplysningene våre før vi har gått gjennom utleverings/regskjemaet, og slik jeg forstår det så vil omtrent alle som har gjort det til nå få bil i september. Nye bestillinger som enda ikke er gjort kan ikke Codan (eller Tesla) vite noe om.

CaZpaH

Sitat fra: geear på fredag 06. august 2021, klokken 22:04
Men da har de jo heller ikke 15000 Model Y i køen. Tesla har sagt offentlig at alle forhåndsbestilte vil få bil innen kort tid, og i juli ville alle nye bestillinger få bil i september. Codan kan jo umulig få personopplysningene våre før vi har gått gjennom utleverings/regskjemaet, og slik jeg forstår det så vil omtrent alle som har gjort det til nå få bil i september. Nye bestillinger som enda ikke er gjort kan ikke Codan (eller Tesla) vite noe om.

Og så trenger ikke 15000 være et eksakt tall. Det kan være en abstrakt overdrivelse for å sette ting på spissen. Og heller ikke noe man bør sluke rått....

geear

Derav misforståelse eller sprøyt, som jeg fortsatt holder en knapp på. ;)

CaZpaH

Sitat fra: geear på fredag 06. august 2021, klokken 23:36
Derav misforståelse eller sprøyt, som jeg fortsatt holder en knapp på. ;)

+1 her

Handyman

Uttrykket "en fjær blir til ti høns" kan passe bra her ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kodax

Han hos Codan som sa dette er sikkert aktiv på forumet her, og sitter nok nå og flirer godt:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Bjoris

Dissse 15.000 var vel ut året for hele Europa?

Thob

Sitat fra: Bjoris på lørdag 07. august 2021, klokken 10:13

Ja, er det som har blitt skrevet tidligere. Men det er jo ingen som VET hvor mange biler som kommer. Men, dersom vi skal stole på Tesla sin side der det fortsatt står levering sept for de som bestiller nå (står det samme i hele Europa) må det jo nødvendigvis være ganske så mange tusen biler på vei

Olatho

Sitat fra: Thob på lørdag 07. august 2021, klokken 10:43

Ja, er det som har blitt skrevet tidligere. Men det er jo ingen som VET hvor mange biler som kommer. Men, dersom vi skal stole på Tesla sin side der det fortsatt står levering sept for de som bestiller nå (står det samme i hele Europa) må det jo nødvendigvis være ganske så mange tusen biler på vei

Vi bestilte den dagen det ble åpnet (LR, svart, svart) og har verken fått dato eller VIN. Det står bare "Vi kontakter deg for leveringsdato" foreløpig.
Men jeg krysser fingrene for september likevel...

Churchill

Sitat fra: Olatho på lørdag 07. august 2021, klokken 11:43
Sitat fra: Thob på lørdag 07. august 2021, klokken 10:43

Vi bestilte den dagen det ble åpnet (LR, svart, svart) og har verken fått dato eller VIN. Det står bare "Vi kontakter deg for leveringsdato" foreløpig.
Men jeg krysser fingrene for september likevel...

Av ren nysgjerrighet, bestilte du med FSD? Du har akkurat samme konfig. og bestilligsdato som meg og jeg har fått VIN i kildekoden. Antar at Tesla prioriterer de med FSD rett og slett fordi det betyr mer penger i kassa, selvfølgelig avhengig av hvor mange de har av de forskjellige konfigene

Handyman

Forhåndsbestilte 19/8-19 med FSD. Ingen VIN enda.
Kanskje de først forbereder utlevering rundt områdene der bilene kommer til landet?
Jeg har utlevering i Kr.sand. Er det andre i dette området som har fått VIN?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

emurof

Sitat fra: Rosstopher på fredag 30. juli 2021, klokken 20:30Når får man VIN egentlig? Når bilen er ferdig produsert?

Når de har matchet bestillingen din mot en allerede produsert bil, vil jeg anta. De produserer bilene først, og så finner de aktuelle bestillinger bilene skal leveres til.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA