VIN blir nå utdelt

Startet av Stark, fredag 30. juli 2021, klokken 14:49

« forrige - neste »

Brenna5

Jeg bestilte bil den dagen den ble lansert, men ikke får VIN nummer.
Hva tror dere grunnen er?

bjheggset

Sitat fra: Brenna5 på torsdag 05. august 2021, klokken 12:55
Jeg fant ikke VIN på firefox med Mac, men når jeg sjekket i Safari er VIN der, og firefox på en Windows, noe som er litt snodig. Prøv med en annen nettleser eller PC om du har mulighet

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brenna5

Sitat fra: bjheggset på torsdag 05. august 2021, klokken 13:04
Jeg fant ikke VIN på firefox med Mac, men når jeg sjekket i Safari er VIN der, og firefox på en Windows, noe som er litt snodig. Prøv med en annen nettleser eller PC om du har mulighet

Har bare mobil tilgjengelig nå, sjekker på pc i løpet av helgen.
Ser på min side at det ikke står «2021» foran Model Y, slik jeg har forstått det er det da det ikke er tildelt VIN.

Flere som har bestilt tidlig som ikke har fått VIN?

Forøvrig bestilt LRAWD, hvit, 5seter og 20» hjul...

boppus

Sitat fra: Brenna5 på torsdag 05. august 2021, klokken 16:31
Ser på min side at det ikke står «2021» foran Model Y, slik jeg har forstått det er det da det ikke er tildelt VIN.

Reservert ved lansering og dønn samme spesifikasjoner som deg, dersom du har sort interiør.
Hos meg står det 2021 Model Y, men ser ikke noe VIN.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

tornaldo

Hvor leter du etter VIN? På dashboard? Eller i kildekoden?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Egl

Sitat fra: Brenna5 på torsdag 05. august 2021, klokken 16:31
Sitat fra: bjheggset på torsdag 05. august 2021, klokken 13:04

Har bare mobil tilgjengelig nå, sjekker på pc i løpet av helgen.

Bestilte desember 2019, ikke fått VIN.

Brenna5

Sitat fra: tornaldo på torsdag 05. august 2021, klokken 18:15
Hvor leter du etter VIN? På dashboard? Eller i kildekoden?

Har søkt i kildekode...

Slowpokes

Ble kontaktet av Codan som følge av 1mnd gratis forsikring og de kunne meddele at de har 15000 kunder som de må gjennom de neste dagene for å tilby forsikring til TMY og at oppfølging vil ta litt tid. Da vet vi sånn ca hvor mange som vil få bilene sine de neste mnd..

Jeronan

Sitat fra: Slowpokes på fredag 06. august 2021, klokken 13:27
Ble kontaktet av Codan som følge av 1mnd gratis forsikring og de kunne meddele at de har 15000 kunder som de må gjennom de neste dagene for å tilby forsikring til TMY og at oppfølging vil ta litt tid. Da vet vi sånn ca hvor mange som vil få bilene sine de neste mnd..

If that would be true, then that would mean that many people here in Norway who ordered the Model Y will not get theirs in Q3 ( me included ).

I ( and many others ) would not touch Codan insurance with a 10 foot pole, not even if they give me a month free.

As right now Tesla has allocated only 15.000 Model Y in Q3 for the entire European market. So we would be extremely lucky if we get close to 5000 of that number.

So I really hope that person either lied to you or meant 1500, instead of 15.000.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

CaZpaH

Sitat fra: Jeronan på fredag 06. august 2021, klokken 13:42

I ( and many others ) would not touch Codan insurance with a 10 foot pole, not even if they give me a month free.

I have nothing but good experience with Codan so I have accepted a free month  :+1: And will again and again.
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Slowpokes

If that would be true, then that would mean that many people here in Norway who ordered the Model Y will not get theirs in Q3 ( me included ).

As right now Tesla has allocated only 15.000 Model Y in Q3 for the entire European market. So we would be extremely lucky if we get close to 5000 of that number.

So I really hope that person either lied to you or meant 1500, instead of 15.000.
[/quote]

Im sure he said femten tusen and not femten hundre or ett tusen og fem hundre :)

Otkristo

Sitat fra: Slowpokes på fredag 06. august 2021, klokken 13:27
Hvor mange ansatte har de som ringer ?
Hvis de bruker 10 min i snitt pr samtale, ringer kunder i 12 timer hverdag..
Det kan ta sin tid 😆

geear

Hørtes ut som en misforståelse eller sprøyt. Det finnes ca. 65k Teslaer i Norge, og nå mener Codan at Tesla plutselig skal levere 15 000 bare neste måned? Antar mange ikke vil ha Codan også, og at totalantallet da er betydelig høyere enn 15k.

Otkristo

Sitat fra: geear på fredag 06. august 2021, klokken 15:43
Hørtes ut som en misforståelse eller sprøyt. Det finnes ca. 65k Teslaer i Norge, og nå mener Codan at Tesla plutselig skal levere 15 000 bare neste måned? Antar mange ikke vil ha Codan også, og at totalantallet da er betydelig høyere enn 15k.
Kan være 15000 leveringer frem til nyttår, men ikke i september.

geear

Sitat fra: Otkristo på fredag 06. august 2021, klokken 15:45
Sitat fra: geear på fredag 06. august 2021, klokken 15:43
Kan være 15000 leveringer frem til nyttår, men ikke i september.
Høres høyt ut selv da, iallfall for kun TMY som det blir sagt, og i så fall må Tesla ha bedt alle leveranser ut året om registrerings/betalingsdetaljer osv., det er jo selvfølgelig bare de som har valgt gratis Codan som skal kontaktes. Jeg har takket nei til det, og tviler på at jeg er alene. I tillegg har Tesla sagt offentlig at de vil levere alle bestillinger av TMY nå i tredje kvartal, så det samstemmer ikke med at det kan være ut året...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA