VIN blir nå utdelt

Startet av Stark, fredag 30. juli 2021, klokken 14:49

« forrige - neste »

Hoftefest

Fått VIN. Bestilte bilen tidlig i januar 2021.

elhansen

Sitat fra: Hoftefest på mandag 02. august 2021, klokken 11:06

Er det "LRW" som man skal bruke i søkefeltet? Ser at på Youtube videon brukte de 5YU.

geear

Sitat fra: Frissy på mandag 02. august 2021, klokken 11:12

Er det "LRW" som man skal bruke i søkefeltet? Ser at på Youtube videon brukte de 5YU.
LRW er landskoden til Kina, 5YJ er for biler produsert i USA. Du kan nok søke etter "Vin" (med hermetegnene) også.

Kires

Sitat fra: Frissy på mandag 02. august 2021, klokken 11:12

Ja, LRW er for Kina biler så det du skal bruke
2026 Skoda Enyaq 85X bestilt
2023 VW ID.3 Pro S
2022 VW ID.4 GTX

Aldrimer

Venter fremdeles på VIN, og bestilte i mars 2020. Hadde jo vært digg at en bil stod klar når ferien er omme om to uker 🤞. Men må bare slå meg til ro med at systemet til Tesla virker litt vilkårlig.

For å prøve å forstå logikken, kan det være at VIN blir fordelt etter farge på bilen? Slik at alle som har bestilt farge "x" får tildelt VIN først, så går de nedover på lista etterhvert som andre farger produseres

jorgenbsk

Fant VIN i kildekode.
54xxx. Bestilt i mars 2020.

Kwick

Bestilte i mars 2019,  LR , Mid.silv.met, fant VIN  i kilde......
Er offshore, så vet ikke om de har sendt meg sms.
Bor i Stavanger, så håper det kommer en bil til meg i slutten av august  :+1:
Kjører:
Tesla Model Y 2021 mod. LR AWD GRÅ
Mitsubishi I-Miev 2017 mod.

kodax

Sitat fra: Aldrimer på mandag 02. august 2021, klokken 11:41
For å prøve å forstå logikken, kan det være at VIN blir fordelt etter farge på bilen? Slik at alle som har bestilt farge "x" får tildelt VIN først, så går de nedover på lista etterhvert som andre farger produseres
Det produseres vel batcher med forskjellige kombinasjoner, og antallet av de forskjellige kombinasjonene som produseres er vel ut i fra hva Tesla estimerer at blir etterspurt. Hvis man er uheldig og har bestilt noe som mange flere enn det Tesla har estimert har valgt før deg så kan det ta lenger tid før du får din bil enn en annen som har bestilt en annen kombinasjon på samme tidspunkt.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Fullførte omsider regdetaljer nå, og fikk VIN med en gang etterpå. Sjekket for et par timer siden, da hadde jeg ikke.

53xxx

Best. mars '19.

Handyman

Sitat fra: kodax på mandag 02. august 2021, klokken 13:04
Det produseres vel batcher med forskjellige kombinasjoner, og antallet av de forskjellige kombinasjonene som produseres er vel ut i fra hva Tesla estimerer at blir etterspurt. Hvis man er uheldig og har bestilt noe som mange flere enn det Tesla har estimert har valgt før deg så kan det ta lenger tid før du får din bil enn en annen som har bestilt en annen kombinasjon på samme tidspunkt.
Nå gjelder det jo levering til de som har forhåndsbestilt. Da trenger de ikke estimere noe som helst. De kan rett og slett bare produsere og sende det som er bestilt. Jeg tror bla. er geografien som gjør at noen får VIN før andre.
Jeg blir ikke sjokkert om det blir tilfeldig hvem som får levering først, akkurat som med TM3.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kodax

Sitat fra: Handyman på mandag 02. august 2021, klokken 15:54
Nå gjelder det jo levering til de som har forhåndsbestilt. Da trenger de ikke estimere noe som helst. De kan rett og slett bare produsere og sende det som er bestilt. Jeg tror bla. er geografien som gjør at noen får VIN før andre.
Jeg blir ikke sjokkert om det blir tilfeldig hvem som får levering først, akkurat som med TM3.
En bestilling av en Tesla ikke bindene, man kan si opp bestillingen når som helst, og også levere tilbake bilen inntil 14(?) dager etter at man har mottatt den. (De som betalte 15K kan få alt tilbake når som helst, mens de som nylig har betalt 1K mister den tusingen.) Det vil derfor kunne være mange endringer i hvilke kombinasjoner som det faktisk vil være behov for etterhvert som folk avbestiller.
Forøvrig har Tesla sagt de denne gangen vil prøve å dele ut biler ift når bestillinger er blitt gjort. At de gjør det "batchvis" må man vel regne med, men det er jo ikke helt usannsynlig at de snakker sant.

Edit: Rettet til at bestillingen IKKE er bindene, i tilfelle noen skulle være i tvil:)
Model Y - Model 3

Handyman

Sitat fra: kodax på mandag 02. august 2021, klokken 17:31
Sitat fra: Handyman på mandag 02. august 2021, klokken 15:54
En bestilling av en Tesla bindene, man kan si opp bestillingen når som helst, og også levere tilbake bilen inntil 14(?) dager etter at man har mottatt den. (De som betalte 15K kan få alt tilbake når som helst, mens de som nylig har betalt 1K mister den tusingen.) Det vil derfor kunne være mange endringer i hvilke kombinasjoner som det faktisk vil være behov for etterhvert som folk avbestiller.
Forøvrig har Tesla sagt de denne gangen vil prøve å dele ut biler ift når bestillinger er blitt gjort. At de gjør det "batchvis" må man vel regne med, men det er jo ikke helt usannsynlig at de snakker sant.
Prosentvis er det nok ikke enormt mange biler som leveres tilbake. Poenget er at de vet hvilke utgaver som er bestilt. De sa også før utlevering av TM3, at de skulle følge listene. Vi vet hvordan det gikk. Jeg hadde førstedagsreservasjon og fikk bil tidlig og var fornøyd. Det var også kameraten min som bestilte bilen rett før utlvering og fikk bilen 3 dager etter meg ;-)
Håper de gjør det bedre denne gangen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kodax

Sitat fra: FrTr på mandag 02. august 2021, klokken 17:53
- Hvor har du lest/hørt det ?
Det stod i en eller flere av artiklene som kom da det ble klart at bilene ville leveres fra Kina. Jeg husker ikke hvilke det var, men mener det var Roland som sa det.
Model Y - Model 3

GOS

Sitat fra: kodax på mandag 02. august 2021, klokken 18:40
Det stod i en eller flere av artiklene som kom da det ble klart at bilene ville leveres fra Kina. Jeg husker ikke hvilke det var, men mener det var Roland som sa det.

Det står jo også under den enkeltes reservarsjon / bestilling: "Vi kontakter deg for å avtale leveringsdatoen din. Leveringstidsrammen baseres på reservasjonsdato, bestillingsdato, leveringssted og kjøretøykonfigurasjon."

Jeg tipper at de som fyller ut alle dataene frem til og med "Registrering" kommer fremover i "matchingen" av bilene som er på vei. Jeg holder tilbake da jeg ikke har behov for den enda da jeg uansett kommer til å beholde Model 3'en også.....og det er vanskelig å kjøre 2 biler på en gang...
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Thob

Sitat fra: GOS på mandag 02. august 2021, klokken 19:58
Sitat fra: kodax på mandag 02. august 2021, klokken 18:40

Det står jo også under den enkeltes reservarsjon / bestilling: "Vi kontakter deg for å avtale leveringsdatoen din. Leveringstidsrammen baseres på reservasjonsdato, bestillingsdato, leveringssted og kjøretøykonfigurasjon."

Jeg tipper at de som fyller ut alle dataene frem til og med "Registrering" kommer fremover i "matchingen" av bilene som er på vei. Jeg holder tilbake da jeg ikke har behov for den enda da jeg uansett kommer til å beholde Model 3'en også.....og det er vanskelig å kjøre 2 biler på en gang...

Jeg tror ikke det har noen sammenheng om man gjør ferdig registreringen eller ikke. Jeg har ikke betalt og kommer ikke til å gjøre det før jeg har fått info om leveringstidspunkt, men har likevel fått VIN. Samme var det med model 3 også, fikk VIN lenge før jeg hadde betalt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA