Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2021.24.x

Startet av Motorwatt, torsdag 29. juli 2021, klokken 14:54

« forrige - neste »

kodax

Sitat fra: Apache på lørdag 31. juli 2021, klokken 05:47
Sitat fra: geear på lørdag 31. juli 2021, klokken 01:08
Sitat fra: jokke på fredag 30. juli 2021, klokken 21:39
Isteden for å sutre så er jeg fornøyd med at bilen fornyes gratis hele tiden.
Kjøp dere andre biler og se hva som blir fornyet der
Takk for dette fantastiske bidraget til diskusjonsforumet.
Jeg syntes det var en grei respons.
Min bil TMS75D har fått tonn av nye funksjoner som jeg ikke kunne drømme om da jeg kjøpte den i 2018.
Det er ikke noen funksjoner som er blitt borte for meg som jeg kan huske
Enig i dette, tråden handler om de nye funksjonene som kommer i denne versjonen, ikke hvilke ting som ikke leveres i denne versjonen.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Helt logisk at man diskuterer det som ikke kom, men som er lovet i lang tid. Det er ikke vi som bygger opp forhåpningene, men derimot Tesla/EM som lover nyheter i øst og vest. Nå er det 10 måneder siden sist vi har fått noe jeg anser som nyttig.

Tesla holiday software release is 🔥🔥

— Elon Musk (@elonmusk) November 18, 2020

Furthermore, the CEO teased that Tesla will release "many" features that have been requested – along with new features that we don't know about yet:

"So many things you want and some you didn't know you wanted."
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Sitat fra: Apache på lørdag 31. juli 2021, klokken 05:47
Sitat fra: geear på lørdag 31. juli 2021, klokken 01:08
Sitat fra: jokke på fredag 30. juli 2021, klokken 21:39
Isteden for å sutre så er jeg fornøyd med at bilen fornyes gratis hele tiden.
Kjøp dere andre biler og se hva som blir fornyet der
Takk for dette fantastiske bidraget til diskusjonsforumet.
Jeg syntes det var en grei respons.
Min bil TMS75D har fått tonn av nye funksjoner som jeg ikke kunne drømme om da jeg kjøpte den i 2018.
Det er ikke noen funksjoner som er blitt borte for meg som jeg kan huske
Dette er et diskusjonsforum, og vi diskuterer blant annet innholdet av nye firmwareversjoner. Både hva som faktisk dukker opp og hva vi har blitt lovet og forventer. Det er en evighet siden Musk lovet STORE endringer, og så blir det stille igjen. Akkurat som med mye annet. Det er HAN og Tesla som setter forventningene her. Ikke oss. Kan vel like godt stenge ned om en ikke kan diskutere dette. Vi ser jo alle selv hva som faktisk kommer, i bilene våre.

Helt OT, men siden du er inne på det, så har jeg mistet funksjonalitet, talekontroll funker ikke lenger, deling av adresse funker ikke lenger, MCUen er en helt annen opplevelse nå enn da bilen var ny.

THE

Det er vel ingen av disse oppdateringene/funksjonene som kommer til MCU1 biler?
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

kodax

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 31. juli 2021, klokken 09:13
Helt logisk at man diskuterer det som ikke kom, men som er lovet i lang tid. ..
Det er ikke ulogisk, men samtidig betyr det at trådene som skal handle om ny funksjonalitet i en ny versjon i stor grad risikerer å heller bli en diskusjon om hva versjonen ikke inneholder. Det kommer jo alltid til å være lovnader som ikke er oppfylt, så da syns jeg det er bedre at man oppretter egne tråder for hva man savner enn å gjøre versjons-trådene om til "sutre-tråder" ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Må da være lov å bemerke at den første virkelige oppdateringen på nærmere ett år ikke inneholder noe av de løftene som er gitt i samme periode uten at det skal kalles sutring. Kanskje heller dette uttrykket passer bedre på de som ikke liker at noen kritiserer noe som har med Tesla å gjøre? Jeg har også Tesla, og hevder faktisk å ha hevd på å kommentere det jeg mener er både dårlig og feil. På samme måte som jeg også kommenterer det jeg synes er positivt og bra. Jeg mener altså at mangelen på lovete funksjoner hører hjemme her. Er vi uenige, så lever jeg godt med det.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Denne hersketeknikken med å påstå at noen sutrer fremstår veldig som sutring !

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer


Vaduz

Jeg har mistet summon, det fungerte veldig bra i starten:( wifi oppdateringen er bra, men jeg beholder premium eller hva det heter, lett verdt det. Tror egentlig bare vi alle er lei av strømmetjenester og spill når vi har kjøpt AP til 50k der i genting har skjedd på åresvis, så det er vel det alle venter på og blir litt skuffet når det ikke kommer. Generelt sett fantastisk med OTA hos tesla.

Motorwatt

#25
Da har den første bilen fått 2021.24:

Software version 2021.24 was just detected on a Tesla Model S Plaid in Pennsylvania United States on TeslaFi.com.  Follow the release at teslafi.com/firmware.php?d...

Litt overraskende at det er en TMS. (ps. Aha. Det er en Plaid...)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Ny versjon: 2021.24.1:

green sier:

Looks like that 2024.24.1 release is lit (not a typo).
active noise cancellation (on refresh s/x).
improved lane guidance/ nav including voice prompts for "speed/radar locations, trafic light cameras and bus lane detection".
also alt route selection (yay!)
needs new maps
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

sjokomelk

Jeg fikk varsel på mobilen min om at 2021.24.1 var klar til installasjon, men jeg måtte en tur på butikken først, og nå når jeg parkerte hjemme etterpå var den borte fra skjermen min. Håper den dukker opp på nytt, og at den ikke er trukket tilbake.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Motorwatt

Hvilken versjon har du nå? På Teslafi er det bare de med 2021.12.25.6/7 som har fått den.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emphezis

Ser 2021.24.1 finnes på 2 biler i Norge, så da er det vel igang her også.
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA