Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2021.24.x

Startet av Motorwatt, torsdag 29. juli 2021, klokken 14:54

« forrige - neste »

Motorwatt

Tesla releases big, new software update with Disney+, Car Wash Mode, hotspot, and more.
Today, Tesla started pushing a new 2021.24 software update.

https://electrek.co/2021/07/29/tesla-releases-big-software-update-disney-car-wash-mode-hotspot/
----------------------------------
Disney+

Tesla vehicles are equipped with an in-car app called Tesla Theater, which includes several streaming services, like Youtube and Netflix, that Tesla owners can enjoy when their vehicles are parked.

With this new software update, Tesla is adding Disney+ to Tesla Theater.

Tesla wrote in the release notes:

"You can now watch Disney+ in the Tesla Theater app. To launch Tesla Theater, tap the Entertainment icon in the Application Launcher and select the Theater tab while your car is in PARK."

With now Disney+, Tesla has now integrated all of the main streaming services.

Car Wash Mode

In the update, Tesla is introducing a new Car Wash Mode to help with the experience at a car wash:

"Car Wash Mode closes all windows, locks the charge port and disables windshield wipers, sentry mode, walk-away door locks and parking sensor chimes. For automatic car washes with conveyor belts, the Free Roll option shifts to Neutral and prevents the parking brake from automatically applying if you leave. To access Car Wash Mode, tap Controls > Service > Car Wash Mode."

This should help Tesla owners avoid some previous inconveniences when at the car wash.

Mirror Auto Dim

For Tesla vehicles equipped with auto dimming mirrors, Tesla is now enabling to activate and deactivate the auto dimming feature.

Tesla wrote in the release notes:

"You can now enable or disable automatic dimming for your mirrors. To access, tap Controls > Mirror > Mirror Auto Dim."

This has been a highly requested feature from owners.

Dashcam improvements

Tesla has an integrated dashcam system that utilize the onboard Autopilot cameras around its vehicles to record events.

With this new update, Tesla can now launch recordings automatically:

"Dashcam can now automatically save clips whenever your vehicle detects the occurrence of a safety event (such as an accident or airbag deployment) Recordings captured are stored and never transmitted to Tesla. To opt-in, tap Controls > Safety & Security > Dashcam > AUTO To, lead more about how to setup and use Dashcam, please refer to the Owner's Manual."

Prior to this feature, drivers had to press on the dashcam icon to save an event that just happened.

Range display

The update also includes a small update to the ways you can display your battery capacity:

"You can now switch between battery percentage and distance units by tapping the range display next to the battery icon."


Remain connected to Wi-Fi in drive

Tesla is enabling the use of Wi-Fi hotspots when driving:

"To remain connected to Wi-Fi when shifting into gear, tap the Wi-Fi icon > Wi-Fi Settings > Remain Connected in Drive. This is especially useful for users who wish to use their hotspots for connectivity."

This is a big deal for those who don't want to pay for Tesla's in-car premium connectivity features.

Languages

Finally, Tesla has also added three new language options in this new update: Hungarian, Romanian, and Russian

You're reading Electrek— experts who break news about Tesla, electric vehicles, and green energy, day after day. Be sure to check out our homepage for all the latest news, and follow Electrek on Twitter, Facebook, and LinkedIn to stay in the loop. Don't know where to start? Check out our YouTube channel for the latest reviews.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

model3pw

Bortsett fra å kunne slå av auto dim på speil (bra!) var det lite spennende. Gi oss FSD beta eller «v11»...

Daniel_0007

For oss som ikke gidder å bruke penger på premium connect så blir det bra med wifi alltid på,.
Model 3 2019 LR Rwd

z4rd

Digg med enkel switching av range display også! Savnet det.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Motorwatt

Kunne ønsket at den viste begge - samtidig.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 29. juli 2021, klokken 18:27
Kunne ønsket at den viste begge - samtidig.
Ja! Irriterende at appen også følger bilen, har som regel bilen på km-visning, men vil se i kW i app under hurtiglading.

Counterpointer

På tide at de oppdaterer noen funksjoner.

Hva med waypoints i navi? Det har vært lovet lenge.

Personlig ønsker jeg veldig å kunne forminske «driving» feltet og få tilbake stort kart og stort ryggekamera på skjermen i Model 3. Dette lovte Elon ved juletider 2020

Motorwatt

360 grader Bird View savner jeg. Lovet i mai 2020.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Lista er lang over både hva som er lovet og hva som er ønsket, desverre.

jokke

Isteden for å sutre så er jeg fornøyd med at bilen fornyes gratis hele tiden.
Kjøp dere andre biler og se hva som blir fornyet der

Counterpointer

Sitat fra: jokke på fredag 30. juli 2021, klokken 21:39
Isteden for å sutre så er jeg fornøyd med at bilen fornyes gratis hele tiden.
Kjøp dere andre biler og se hva som blir fornyet der
I og for seg riktig, men Tesla er også eneste produsent som nedgraderer bilen.

Ryggekamerabildet er blitt mye mindre f,eks

Motorwatt

#11
SitatKjøp dere andre biler og se hva som blir fornyet der

Kanskje det er fordi mange andre biler har det vi savner?

SitatIsteden for å sutre så er jeg fornøyd med at bilen fornyes gratis hele tiden.

Du har selv nylig "fornyet" til MCU2. Det var vel neppe gratis? ;)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Sitat fra: jokke på fredag 30. juli 2021, klokken 21:39
Isteden for å sutre så er jeg fornøyd med at bilen fornyes gratis hele tiden.
Kjøp dere andre biler og se hva som blir fornyet der
Takk for dette fantastiske bidraget til diskusjonsforumet.

Apache

Sitat fra: geear på lørdag 31. juli 2021, klokken 01:08
Sitat fra: jokke på fredag 30. juli 2021, klokken 21:39
Isteden for å sutre så er jeg fornøyd med at bilen fornyes gratis hele tiden.
Kjøp dere andre biler og se hva som blir fornyet der
Takk for dette fantastiske bidraget til diskusjonsforumet.
Jeg syntes det var en grei respons.
Min bil TMS75D har fått tonn av nye funksjoner som jeg ikke kunne drømme om da jeg kjøpte den i 2018.
Det er ikke noen funksjoner som er blitt borte for meg som jeg kan huske

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på fredag 30. juli 2021, klokken 21:47
Du har selv nylig "fornyet" til MCU2. Det var vel neppe gratis? ;)
Tja, hos Tesla kan man i det minste oppgradere infotainment og etter noen år. Prøv å oppgrader f.eks i-Drive hos BMW.

Med Audi Q5en vår måtte jeg kjøre til Tyskland for å få ettermonternt original DAB radio, siden Møller ikke ville gjøre det. Og da snakker vi om original hardware til akkurat den bilen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA